Maar hoe kan ze er bijna niet meer in passen dan? Mijn dochter is 13 maanden, een echte flinkerd en past er echt nog met gemak in. Hoe groot is jouw kindje dan? Want ze is nu 8 maanden? dus je wil met een maand of 10 al over?? Verder sluit ik me aan bij de rest. Pas over als het echt niet kan en als dat dus over 2 maanden al is, ZEKER in een achterwaartse stoel. Met 10 maanden vooruit lijkt me niet slim.
Mischien eroverheen gelezen...maar hoe lang en zwaar is de jongste. welke maxicosi heb je eigenlijk. en dezelfde vraag voor de oudste.
is ze zo groot en breed dan?? Ze is 8 maanden toch of lees ik niet goed? Mijn oudste heeft er 16 maanden in gezeten en mijn jongste 15 maanden en de laatste was zeker niet klein.
Mijn jongste is ook flink, zowel in lengte als gewicht. Zij kon er tot 14 mnd in. Ik heb voor haar een Joie Stages gekocht. Ze kan tot 18 kg achterwaarts en tot 25 kg voorwaarts. In onze andere auto hebben wij een Tobi, nog van de oudste. Maar ze zit stukken beter in de Joie.
Er geldt nu inderdaad een overgangsbeleid nu. Dus in principe is het verplicht je kind achterwaarts te vervoeren tot 15 maanden, maar je krijgt geen bekeuring als je het niet doet. Immers kun je mensen die al een stoel hadden voor deze norm inging niet verplichten een nieuwe te kopen. Ikzelf heb geen link, wel vorige week een medewerker van Dorel (maxicosi) gesproken.
Je zou de romer evolva 123 voor je oudste kunnen kopen. Met 2,5 in een groep 3 stoel is gevaarlijk de heup botten zijn onvoldoende ontwikkeld de kracht vd gordel aan te kunnen bij een ongeluk.