Welke autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Secretangel, 18 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij hadden gekozen voor de isofix systeem. Veilig en heel handig.niet veel keus na de maxi cosi maar met zijn lange benen ook niet erg.
    Sinds hij voorwaarts gericht zit huilt/ krijst hij niet meer in de auto.

2. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap je.. maar je snapt mij ook vast als ik een nieuwe axiss heb gekocht en nu een kindje voorwaarts vervoer.. dat ik niet ga switchen naar een nieuwe stoel.

ik lag vroeger los in een kinderwagenbak met handdoeken te rollen ;)
    En nee dat doe ik nu ook niet...

Maar ergens niet meteen in meegaan om bijv kostenoverwegingen maakt je niet perse een ouder die niet het veiligst wil voor mn kind.
    Bovendien denk ik dat zelf veilig en niet te hard rijden belangrijker is (even off topic)

3. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ai ai.. Is je kindje wagenziek? Dat zou het stoppen met krijsen verklaren... fijn dat het zo "opgelost" kan worden

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja hoor, ik geloof dat bijna alle stoeltjes die je hier kunt kopen in principe veilig zijn, mits juist gebruikt icm normaal autorijden.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mee eens. De Zweedse testen zeggen veel meer dan een ANWB test.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat ligt eraan van welke kant je aangereden wordt.
    Wordt je van achteren aangereden, dan is een voorwaartse stoel weer veiliger, (want dan wordt het kind in de stoel gedrukt, in plaats van de gordeltjes ingeduwd).
    En vanaf de zijkant maakt het dus niks uit.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Waarom denk je dat baby's verplicht achterwaarts vervoerd moeten worden? Het is veiliger. Ook voor oudere kinderen met nog steeds zwakke nekspieren is het veiliger.

Een voorwaartse stoel is niet onveilig. Maar een achterwaartse stoel is wel 5x veiliger en dat heeft de ANWB zelf eerder ook al aangegeven. Het gekke is dat die stoelen niet eens werden meegenomen in die test.

Verder schreef iemand dat rijgedrag en snelheid veel invloed heeft, klopt. Maar je hebt niet alles in de hand en zeker het rijgedrag van medeweggebruikers niet.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Klopt, maar de kans op een frontale botsing is echt veel hoger. Dus is achterwaarts vervoeren vaak veiliger.

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ga even niet meedoen aan de discussie van wel of niet achterwaarts vervoeren maar wij hebben wel bewust gekozen voor een stoel die zowel voor als achteruit kan. Maxi cosi axissfix. Tot ca. 2 jaar achterwaarts en daarna voorwaarts te gebruiken. Is ook een duurdere stoel (450) maar het voordeel vind ik dat deze te draaien is. Dus mooi naar de zijkant draaien, dochter er in en in de goede stand. Verder wilde wij ene stoel die beide kanten op kan. Enerzijds omdat dl vaak toch onrustig is dat ze ons niet ziet (ondanks een spiegel die we hebben opgehangen) en we willen niet na de 15 maanden weer een andere stoel moeten aanschaffen en anderzijds omdat als dl een brusje krijgt ze toch echt vooruit zal moeten aangezien de stoel anders niet achter de bestuurder past. De axissfix neem net zoveel ruimte in als de mc cabriofix.
    Succes met de keuze!

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij hebben een Römer Max-Fix. Twee jaar geleden bewust gekozen voor achterwaarts vervoeren. Mijn dochter is nu 3 en zit voorlopig echt nog wel achterwaarts.

Wagenziekte heeft niks te maken met wel of niet achteruit rijden, maar met de combinatie wat je evenwichtsorgaan voelt en je ogen zien. Als je achterwaarts zit kun je prima door de achterruit en zijruiten naar buiten kijken, vaak zelfs beter dan met een voorwaartse stoel. Als je zelf snel misselijk wordt in een bus als je achteruit rijdt bijvoorbeeld komt omdat je door de achterruit van de bus de horizon niet goed kan zien.

11. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wij hebben de maxi cosi pebble. Voorwaartse stoel die je gebruikt met isofix. Wij zijn er erg blij mee want onze dochter zit er heerlijk in en de stoel kan nog een beetje achterover waardoor ze lekker kan slapen als ze wil.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De pebble is toch de 0+ stoel die je alleen achterwaarts mag gebruiken, van 0-1jaar?

13. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    @Jessi79, ik vergis me ;) we hebben de maxi cosi Pearl...

14. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij heb en een maxicosi axxiss. Heel tevreden maar niet achterwaarts. Ik weet dat dit veiliger is maar mijn do hter van 11 maanden zit nu al niet graag meer in de mc omdat ze niks kan zien.

Heb en jullie kindjes dit niet?

15. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Interessant topic!

Is er ook een achterwaartse stoel die je met de autogordel bevestigd ipv Isofix?? Dat hebben wij nl niet in de auto... :(

16. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hier kunnen ze achterwaarts prima naar buiten kijken. Ze zitten natuurlijk ook anders dan in de mc. Mc ligt veel meer.

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    BeSafe heeft een stoel voor achterwaarts die met de gordel zit.
    Maar geloof dat er wel meerdere merken zijn

18. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb een 'middenweg' stoeltje. Eentje die t/m 13 kg achterwaarts kan (gemiddeld genomen is dat bij 2 jaar) en dan tot lengte 1.05 meter/18 kg voorwaarts. Ben er erg blij mee! Dochter zit er erg relaxed/comfortabel in door de iets onderuitgezakte zithouding en grote hoofdsteun. Het is een Duits stoeltje (Concord Ultimax) die ik voor 25 euro van een collega heb overgenomen.

Dochter weegt nu 12 kg en heb het stoeltje vorige week vooruit geplaatst. Ben blij dat ze t/m 2 jaar extra veilig achterwaarts heeft kunnen zitten, maar nu vind ik het ook wel 'mooi' geweest.

19. Koon

Koon Niet meer actief

Ze zien achterwaarts evenveel hoor. Alleen de andere kant op. Dat is soms wel lastig als je iets wilt aanwijzen aan elkaar.

20. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hier de pearl op de familyfix, voorwaarts dus. Super fijne stoel!

Deel Deze Pagina