dreumes 13mnd gilt veel en hard

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dorisn, Jul 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Onze kleine boef van nu 13 maanden heeft het gillen herontdekt. Hij had rond de 9maanden ook zo'n fase, maar deze is nog veel erger.
    Het is weer begonnen toen een oppaskindje van mij begon te gillen (9mnd gilfase).
    Nu gilt hij om werkelijk alles. Als het eten hem niet snel genoeg gaat (dan zeggen wij dat hij hap moet zeggen), als hij aandacht wil, als hij boos is, als hij moe is. Verzin het maar of hij gaat er om gillen. We zijn druk bezig om hem simpele woordjes te leren zodat hij die kan gebruiken ipv te gillen, maar ik wordt er gek van. Ook mijn buren reageren hier niet heel positief op en gaan dan zelf de muziek hard aanzetten savonds ed.
    Als hij om aandacht gilt proberen we dit te negen en als hij dan niet gilt geven we hem aandacht.

Heeft er iemand nog meer tips voor ons, ik wordt er zelf gillend gek van.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    O inderdaad vervelend. Maar ook je buren die de muziek harder zetten. Misschien helpt het je kindje gebaren te leren als woordjes moeilijk zijn. Verder zou ik het ook zo aanpakken of het gillen voor proberen te zijn. Of samen gillen als spel. Dan is misschien de leuk of nut er van weg...

3. Nanoni

Nanoni Actief lid

Jul 9, 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze jongste dochter (1,5) doet exact hetzelfde als jij beschrijft, al maanden lang. Wat we ook proberen, niks lijkt te werken om het haar afgeleerd te krijgen. Het enige wat tot nu toe het beste helpt is negeren, negeren, negeren. Na een aantal keer gaat het volume dan omlaag en ze probeert het steeds korter om hard te gillen (want ze krijgt dan geen aandacht natuurlijk).

Maar dit gebeuren herhaalt zich elke dag, het is niet dat het minder word of ze er gewoon weg mee stopt. Dus echt tips kan ik je niet geven helaas, maar ik lees graag mee of iemand hier iets weet waar ik nog niet aan gedacht heb.

Overigens kan ze zich heel goed duidelijk maken met gebaren en ik begrijp haar ook meestal goed maar dat maakt het gillen ook niet minder.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Oh nanoni dat klinkt niet echt bemoedigend helaas.
    Het negeren probeer ik ook, maar ben daar niet altijd even goed in.
    Met gebaren werk ik ook wel, maar dat neemt hij niet echt over. Ik heb het idee dat hij net als zijn broer en zus wil praten. Hij reageert erg sterk op zijn broer en nog sterker op zijn zus, zowel positief als negatief. Yoshua is wel een temperamentvol mannetje dus dat zal ongetwijfeld meespelen.

Ik hoop op meer tips en vooral dat de gillertjes zich snel op een fijnere manier kunnen uiten.

Share This Page