Welke autostoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze vouwen hun benen toch gewoon over elkaar?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Die vouwen ze gewoon op hoor.. kleermakerszit oid

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Dat is ook niet helemaal waar want lang niet alle oudere auto's (voor 2010) hebben isofix en je kan niet verplicht worden tot een nieuwe auto.

Ik vind daarnaast dat iedereen gewoon zelf een afweging in moet maken.. binnen de regels natuurlijk maar dat ik mijn dochter van 13 maanden voorwaarts vervoer is mijn zaak vind ik :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dan had je toch een stoel van maxi cosi kunnen lenen? Die hebben een service waarbij ze een speciale autostoel uitlenen of verhuren bij gips broekjes.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is inderdaad ook jouw zaak jouw kind jouw verantwoording. En jouw kind wat extra risico's loopt dus mij een zorg, onze kindjes zitten zo veilig mogelijk 😊 Wij kiezen voor zo veilig mogelijk.

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier voor de oudste een tobi, maar niet tevreden over. Voor de tweeling als kraamcadeau twee priori's gekregen, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde, hopelijk kunnen ze tot een maand of 12-14 in de maxi cosi.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij zijn tevreden over de maxi cosi 2way pearl. Die kan alleen op de bijpassende isofix basis (daar past ook de pebble op). Sinds 15 maanden ongeveer zijn we overgestapt i.v.m. het hoofdje wat uit het stoeltje kwam (lengte is +1 bij cb). Nu vervoeren we achterwaarts tot 18 kg volgens mij. Je kan hem trouwens wel voorwaarts zetten als je dat op enig moment wil. Het is even een handigheidje met het erin tillen, maar ik neem aan dat ze na een tijdje ook zelf gaan klimmen. Gordeltjes zijn voorgevormd, dus die doe je zo vast. Veilig en praktisch. Ik zou niet zo snel gaan voor een voorwaartse stoel. Ik zou eerlijk gezegd nog liever zelf op de achterbank gaan zitten als ik voorin er niet meer tussen pas. Dat kan natuurlijk niet als je 2 autostoeltjes hebt en je als bestuurder te weinig ruimte hebt :p

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Prima dan toch..?

Vind dat er op zp (niet perse door jou) al snel met vingertjes wordt gewezen in dit soort topics en das altijd beetje jammer.

Overigens vind ik autostoelen schandalig duur.. hoe moet je zo'n 2-wat fix met stoel ooit betalen als je weinig te besteden hebt :(

9. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Hoe dan? Ik kan me daar echt geen voorstelling van maken.. zie mijn dochter dat ook niet doen en dat lijkt me ook niet lekker zitten.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kleermakerszit gewoon. Zo zit ik ook regelmatig.

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland

Owww bedankt zeg. Ik had de test nog helemaal niet onder ogen gehad (zie dat hij net vorige week is uitgekomen).

Heb al gebeld met de babydump en mag het retour doen :)

12. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik denk dat in dit topic een hoop onnodige paniek wordt gezaaid. Wat je moet onthouden is dat voorwaartse stoelen niet onveilig zijn, achterwaartse stoelen zijn alleen nog veiliger. Ouders die toch kiezen voor een voorwaartse stoel zijn daarmee geen slechte ouders. Iedereen maakt keuzes met goede redenen. Mijn zoon heeft de 14 maanden in een achterwaartse stoel elke autorit bijna de gehele rit gehuild en bij de voorwaartse stoel was dat over. Ben ik dan een slechte ouder dat ik een voorwaartse stoel kies? Nee, want een krijsend kind is ook onveilig.

Hou op met elkaar een schuldgevoel aan te praten en begin met elkaar van eerlijke informatie te voorzien.

Nienke87 vindt dit leuk.
  13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#33 XmoonlightX, 2 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2016
    Hier zit ze met 18 maanden zelfs nog in de ligstand achterwaarts zonder problemen

met 2 autos voor de deur , koop ik btw ook niet 2 dure stoelen
    Heb geen eens isofix. Een maxi cosi tobi is ook een veilige stoel.

Hier even een foto vh internet. Je moet voor deze stoelen btw wel een grote auto hebben anders past het geen eens , of je kan zelf geen eens voorin meer zitten
    En hoe meer rechterop de stoel staat, hoe meer beenruimte er ontstaat

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

🙌🏼 Halleluja!

15. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor alle berichten dames! Een hoop info wat ik niet wist dus super fijn. Wat betreft de isize norm vanaf 2018, kan het toch niet zo zijn dat iedereen 'verplicht' wordt om een isofix autostoel te kopen. We hebben isofix in onze auto maar een autostoel is sowieso nog te duur voor ons. Daarom denken we de romer king II of maxi cosi tobi aan te schaffen.
    Iemand specifiek hier ervaring mee?

16. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Nu twijfel ik! De tobi en king zijn toch geen isofix stoelen?

17. LianneE

LianneE Niet meer actief

Amen :)
    Helemaal mee eens!

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hebben verschillende stoeln gehad, een achterwaartse is hier het slechts bevallen, onze dochter is wagenziek.... (en was de duurste)
    De fijnste en degene die we het langst hebben gehad is de MC Priori, wat een fijn ding! Eerst geleend van mijn tante, daarna zelf gekocht. Hij is ruim, stevig, goede slaapstand. (En was de goedkoopste)

Nu is ze eruit (depriori) en gebruiken we de Lief! Stoel. Wat ik eerst een giga-onding vond, maar vanaf 4jaar weer top. Grote stoel, met een kantelstand, vast te zetten met twee gordels en beter dan zo'n ophogertje. En in ons geval staat hij in het midden en is hij hoger dan een andere stoel, ivm de wagenziekte waar ze nu minder last van heeft.

19. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Shaana, ik heb in mijn en in mijn man zijn auto een Tobi, wij zijn er super tevreden over! Sommige mensen vinden het "veel gedoe" dat ze de gordels iedere keer opnieuw strak moeten trekken, maar dat maakt hem wel veilig (als je dat iig iedere keer goed doet).
    Hij heeft indd geen ISO-fix, ik verwacht trouwens niet dat die "regels vanaf 2018" waarmee alle baby winkels proberen duurdere stoelen te verkopen er echt door komt. Dat is namelijk nog helemaal geen vaststaand besluit. Er zijn nu bij veiligeheidstesten al verschillende stoeltjes met iso-fix kapot/los geschoten. Dus als je een stoeltje met gordel OP DE JUISTE WIJZE vast zet is dat ook hartstikke veilig. In Zweden hebben de meest veilig geteste achterwaartse stoeltjes soms ook alleen gordel bevestiging. Isofix is iets vd laatste jaren en niet iedereen heeft het inkomen om een auto van na 2010 te kopen, dus met al die dingen bij elkaar opgeteld geloof ik er niks van dat die wet er door komt.

20. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik heb de Römer King ii, mooi ding, degelijk, scoorde goed in de ANWB test en past goed in mijn kleine kia picanto.

Ik twijfelde tussen deze en de assix(?) Van maxi cosi, die je kunt draaien. Was misschien met inzetten net iets makkelijker geweest, maar krijg er steeds meer handigheid in dus het is ook kwestie van wennen. Zoon is trouwens 9 maanden en almet het hoofdje boven de mc uit. Lange jongen met een lange rug.

Deel Deze Pagina