Wat vragen aan schoonouders?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bubblez, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lekker handig van mn schoonouders.. ze kwam er gisteren mee wat we graag voor "groots" willen voor de geboorte van onze zoon. (Die we dus over 6 weken al verwachten.....)

Want ja ze had gehoord dat mn ouders al grote dingen hadden gekocht en nu moet ik dus iets aan hun doorgeven. Mn man zei al, daar kom je knap laat mee wabt eigenlijk hebben we alles al...

Ik heb dus wel een kraam cadeau lijst. Maar dat zijn "kleine" dingen. Zoals shampoos, wasbare luiers, bonnen, kleertjes, boeken en wat andere kleine dingetjes.

Maargoed. Ze wil dus iets groots ofzo. En ik kom niet verder dan; kinderstoel voor aan tafel (maar die staat dna een poos voor niks) auto stoel voor na de maxi (maar die staat dan ook een poos) spaarpot en bestek van zilver.

En verder kom ik dus niet.. ik zit dus te denken om die dingen behalve de auto stoel op de kraamlijst erbij te zetten en haar al eerder die link te geven. Zodat ze zelf kan kiezen wat ze wil geven. Alleen de kans is groot dat het dan allerlei kleine dingen worden. Is dit stom of?? Ik weet namelijk niks groots meer en logischerwijs hebben we alles in huis al helemaal af..

Help! :D

2. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    - Een newborn fotoshoot
    - Draagdoek
    - Elektrische wipstoel

En verder kom ik ook niet.

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wat is er erg aan dingen voor later? Hier hebben wij met de geboorte van tweeling ook vast groep 1 stoelen gekregen. Kan je maar vast hebben. Kosten van een baby vallen vaak toch tegen als ze er eenmaal zijn. Kinderstoel is ook echt handig. Zeker de Stokke, met newbornset kan je die vanaf begin gebruiken en is echt heerlijk!

4. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ja Stokke met newbornset misschien? Anders zijn je eigen opties en de opties hier boven ook prima :)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Die shoot hebben we zelf al betaald helaas..
    Draagdoek dacht ik ook aan. Of nouja een zak want de doek heb ik zelf al gekocht. Alleen ik wil die zak pas kopen als hij er is omdat ik twijfel tussen een aantal types en niet weet welke k fijn vind zitten.

Wipstoel wil ik niet in huis..

Haha maar, sowirso bedankt voor je hulp!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik dacht ook idd aan de trip trap.. maar twijfel nog dus moet ff kijken welke ik het leukste vind.

En ik had de reden er even bij moeten zetten. We wonen nu nog vrij klein, in een duplex woning en komen nu gewoon al ruimte te kort. De bedoeling is om zo gauw mogelijk te verhuizen als de kleine er is maar het zal toch al gauw volgende jaar oktober zijn voor we over kunnen. Dus alle spullen "voor later" staan hier compleet in de weg omdat we het nog niet nodig zijn.. :(

7. Logan

Logan Niet meer actief

Trip trap met newborn set, die kan je gelijk gebruiken.

8. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Je kan toch overleggen of ze de shoot alsnog willen betalen. Dan weten zij zeker dat het een shoot is in een stijl die jullie mooi vinden.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja dat zou ik kunnen doen. Maar dat vind ik niet leuk.. dat ze iets "terugbetalen" .

Ik denk dat ik dr maar gewoon die kraamlijst doorstuur. En dan kan ze kopen wat ze wil. Zij blij en wij blij

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Stokke trip trap met new born set
    Geweven draagdoek
    Ergonomische draagzak ( persoonlijk mijn voorkeur omdat ik geen vriendjes met de doeken kon worden)
    Koeka wrapper Oslo( die met benen en echt hij is zoooo ideaal ! Echt spijt van dat ik dit bij de eerste drie niet had)
    Koeka wiegdeken of koeka ledikant deken ( beide ideaal en ook bij deze geld voor mij dat ik er spijt van heb dit niet geïnvesteerd heb bij de eerste drie)
    Puckababy newborn slaapzak ( ook een echte aanrader al zeg ik
    Het zelf ! )
    Pucka baby 4 seizoenen slaapzak

11. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Mijn ouders hebben ipv iets voor bijvoorbeeld in huis een spaarrekening geopend met een bepaald bedrag erop. Is dus niet tastbaar maar wel erg fijn!

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Weekendje weg naar center parcs/hof van sasken oid? Om straks lekker in het voorjaar met het gezin even weg te gaan.

Ik vind de autostoel en trip trap ook een goed idee.
    En anders een kadobon van een bepaalde winkel.

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zou absoluut voor de trip trap gaan, daar heb je nog jaren wat aan. Echt een ideale stoel!

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dit idd!

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ik dacht ook meteen aan de tripp trapp met newbornset. Kun je gelijk gebruiken en is echt heel fijn!

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb eens goed gekeken naar de prijs van de trip trap... en dat weiger ik echt.. wauw wat een belachelijk duur ding zeg.

Die rekening is een goede tip!! Zal ik eens met mn man overleggen.
    Weekendje weg willen we idd volgend jaar, leuk kado ook!

En hippo, ik ga morgen even kijken naar jou dingen, wellicht ook super tof!

Bedankt :D

17. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Triptrap met newborn is echt super.
    Die hadden ze vroeger nog niet, maar mijn kids 7 en bijna 10 zitten er nog steeds op!
    (vanaf 5 mnd)

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier had ik een lijst gemaakt met nog wat grotere cadeau's voor na de geboorte, die dus ook even konden wachten. Veel dingen gebruik je echt niet gelijk de eerste 1-2 weken.
    Wat erop stond was dit:

- wipstoel
    - kinderstoel
    - speelkleed met speelbogen voor op de grond
    - muziekmobiel voor in de box
    - babyfoon met camera, met daarbij duidelijk vermeld welk merk en type we wilden (die hebben wij uiteindelijk van m'n schoonouders gekregen)

Ik heb bewust niet alles al zelf gekocht, omdat ik er vanuit ging dat er vast wel mensen zouden zijn die nog wat wilden geven. Er stonden uiteraard ook nog kleinere dingen op.
    Uiteindelijk heb ik zelf na ruim een week alleen nog een wipstoeltje gekocht, de rest hebben we allemaal gehad.

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Schoot mij net nog wat te binnen. Als je gaat dragen is misschien een draagjas erg fijn? Misschien is dat nog een idee.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je kunt ze toch ook vragen om een kinderstoel ná de verhuizing? Dat je die nog tegoed houdt.

Deel Deze Pagina