Hoi, Wij wonen tijdelijk in New York en ben nu 28 weken zwanger. Nu ben ik bezig met de baby uitzet en wilde kijken voor een box voor in de woonkamer waar de baby in kan liggen en later spelen. Nu kwam ik tot de ontdekking dat het soort box wat wij in Nederland kennen helemaal niet verkrijgbaar is hier! Een Amerikaanse vriendin die toevallig ook zwanger is had nog nooit zo een box gezien en dat kennen ze hier dus helemaal niet. Wel heb je alternatieven zoals playyards (ziet eruit als een campingbedje) (dit wil ik het liefst niet in mijn woonkamer hebben staan) of hekje om stukken af te sluiten op de vloer van je woonkamer (voor als ze groter zijn). Kortom ik wil dus gewoon een ouderwetse Nederlandse box, maar nu probeer ik deze via andere manieren te bestellen of vanuit Nederland hier te krijgen maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Bol.com bijvoorbeeld verstuurd alleen kleine dingen zoals boeken en dvd's richting de VS. Heeft iemand een idee waar en hoe ik een box zou kunnen bestellen? Alvast bedankt
Mijn schoonzus is er in Italië uiteindelijk met de vraag naar de schrijnwerker gestapt en heeft er daar eentje laten maken. In Italië kenden ze het ook niet. Anders wordt het mailen naar fabrikant gok ik? Of een familie lid eentje laten opsturen...
Nope bij de IKEA hebben ze ze ook niet. Ook op de Nederlandse versie van de IKEA site kan ik ze niet vinden btw. Ja dat idee van op laten sturen door familie is mijn laatste redmiddel. Ben bang dat de verzendkosten net zo duur worden als de box zelf. Ik hoopte dat er iemand misschien een andere oplossing had. Toch bedankt😊
Is de box tweedehands kopen dan geen optie? Dat je ouders dit doen en dan opsturen? Dat is al goedkoper dan totaal.
Ja dat zou misschien een goede oplossing zijn inderdaad. Ik ga me eerst eens verdiepen hoe duur de verzendkosten zijn en erna een box (nieuw of tweedehands) pas aanschaffen. Bedankt!
Kijk eens op het Alles Amerika forum, daar zag ik laatst een zelfde vraag voorbij komen. Wellicht andere dames van NL afkomst die je kunnen helpen? Anders toch een ledikant of iets laten maken.
deze winkel verzend geloof ik naar veel landen. een vriendin die ook in het buitenland woont heeft hier besteld Tientallen babyboxen en accessoires. Babybox gratis verzonden
Opsturen zal niet lukken het postnl heeft 50x70 afmetingen of zo. Gewoon laten maken met steigerhout bijv of je kan ook kijken im ledikant gebruiken als box Of gewoon zonder box. Ik vindbox geen must juist niet alsje tijdelijk woont daar en niet kan krijgen. Hier va 6 mnd hebben we heb nooit gebruikt meer In mijn land (rusland) bestaat het ook niet. Indd kent het idereen als soort campingbedje. Er zijn ook alternatieven maar is niet van hout. Ik denk dat het gewoon komt door aanvraag voor of door ruimtegebrek etc. Geen idee. Maar indd zo ken ik box alleen in nederland
Nooit bij stil gestaan dat wij dit alleen in Nederland kennen! En anders een mooi dik boxkleed en dat op de grond met zo'n hekje er omheen?
Of zoek eens op 'round crib', die ledikantjes hebben soms wat meer weg van een box. Verder zou ik er niet te veel geld aan uitgeven, het is maar voor een aantal maanden. Desnoods toch voor het campingbedje model gaan.
er is een enorme expat community in NY en die hebben vaak wel dit soort spullen, en een website/FB pagina. Misschien zijn er mensen die het mee hebben genomen toen ze uit NL vertrokken en nu niet meer gebruiken. (Kan overigens natuurlijk uit de hele (oostelijke) VS zijn..) Het is jullie eerste kindje denk ik? Ik vond een box eigenlijk pas een echte must toen de tweede kwam en omdat we katten hebben, maar een lekker kleed, matras, ledikant evt werkt net zo prima! De eerste 4 maanden rollen de meeste baby's ook niet dus dan hoeft het ook geen afgezette ruimte te zijn voor de veiligheid.. Succes met zoeken en fijne zwangerschap en geniet van NY, het is geweldig!
ik heb alleen dit kunnen vinden op amazon, is alleen errug prijzig Amazon.com: Geuther - 2232We97 - Folding Park - Euro-Park - White Model - 73 X 102 Cm: Baby update: hier zijn de prijzen wat aangenamer, het wordt vanuit duitsland verzonden heb geen idee hoe het zit met belasting en taxen enzo? als je iets van buiten usa bestelt.. Geuther playpen EURO-PARC buy online at KIDSROOM.DE | Safety | playpens & accessories anders hier ook maar de verzendkosten zijn hoger dan de prijs van de box zelf Geuther Lucy Folding Wooden Playpen 94 x 102 cm Height Adjustable natural 032 stars white - Collection 2015 on Prams.net.
Waarom geen ledikant? Of gewoon met van die hekjes een vierkant maken in de kamer en daar een lekker dik kleed in leggen? Als ze op een gegeven moment wat gaan spelen, is zo'n kleed op de grond echt prima. Ik zou geen box uit NL laten komen, super duur! Eerder eens aan moeders daar vragen hoe zij dat doen Campingbedje is ook wel handig trouwens, heb je zo opgezet en ook zo weer opgeruimd als je 'm niet permanent wil laten staan. Ik gebruik een campingbedje voor buiten in de tuin.