ahhh help in dubio..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mjs, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    als ons kindje word geboren is onze dochter 2.5 jaar.
    Ze wil graag lopen maar na een stuk kruipt altijd de wagen in. ook slaapt ze nog 3 uur tussen de middag.
    Ik wil straks lekker aan de wandel met de kids.
    Ik heb nu een enkele wagen en twijfel of we de bugaboo donkey zullen aanschaffen( we kennen de wagen en vinden hem top)

Wat is jullie ervaring met een baby en kindje van 2.5 jaar ?

liefs

2. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Onze dochter is nu ruim 2,5 en wil niet meer vaak in de wandelwagen. Als de baby komt is ze 3 en dan is een plankje echt wel genoeg.

Maar je hebt nog tijd genoeg. Dus wat je kan doen, is nog een half jaar wachten, kijken hoeveel ze dan loopt en alsnog beslissen?

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    daar heb je wel gelijk in maar als ik woensdag beslis krijg 20% korting op alles bij de prenatal ( special klanten avond ) en als ik optel wat ik nodig heb scheelt me dit 400 euro . dus dat vind ik het nadenken wel waard .

vind het lastig, het is een prachtige wagen en natuurlijk ook voor 1 kindje te gebruiken en die zal er toch zeker nog 2,5 jaar inzitten.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb een phil&teds sport. Die is wat ruimer dan een donkey qua plaats voor de kunderen, maar is weer een stuk smaller en handzamer. En je kunt er simpel een enkele buggy van maken als de oudste er niet meer in wil! Dus wat mij betreft een aanrader. Maar ik zou ook nog een paar maandjes wachten hoor, tussen mijn eerste en tweede zit evenveel als straks bij jullie en ik heb daar geen dubbele buggy nodig gehad.

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is 3,5 als de baby komt. En tot op vandaag zit hij nog graag in de wagen. Ik verwacht dan ook veel de draagdoek te gaan gebruiken.

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik draag ook graag maar manlief weer niet , ook niet of een manduca , hij is dan ook die heel graag de donkey wil.
    Ik zou ook nog genoegen nemen met een tweedehands easywalker.
    wij hebben een donkey gehad ( mijn derde zoontje overleed in de zwangerschap ) daarom hebben we de donkey verkocht ( vond het erg pijnlijk om steeds met de wagen te lopen.
    Ik heb toen de wagen tweedehands gekocht en zelfs met winst verkocht.
    ik zit echt in dubio , laat het lekker aan mijn man over geloof ik ;)

7. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ja het scheelt wel veel. Maar prenatal heeft toch ieder half jaar die actie? Dan kan je evt. wachten.

8. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje was 2 jaar en 8 maanden toen de jongste kwam. Tot het laatste moment zat de oudste nog gewoon prinsheerlijk in de Bugaboo, maar na de geboorte verhuisde ze door naar het plankje en dat ging super! Ze kon er prima op staan en ook heel lang op blijven staan. Sterker nog: ze wordt in december 5 en staat er nog steeds op. Goede work-out voor mij, zo'n kinderwagen met 17 en 14 kilo er in/op :-D. Het komt zelfs voor dat de oudste in de wagen zit en de jongste (2 jaar en 2 maanden) op het plankje staat!

Ik zou het met dit leeftijdsverschil zonde vinden als je zo'n dure kinderwagen aanschaft, maar dat is gebaseerd op mijn eigen ervaring.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier straks precies 2 jaar verschil (ben 10 dagen na de verjaardag van de oudste uitgerekend)
    ik ga geen dubbele kinderwagen kopen. De oudste gaat op een meerijd plankje (misschien met een zitje) zodat hij eventueel uit kan rusten...

10. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zit er op 9 dagen na exact twee jaar tussen. Ik wandel iedere dag met beide kids. Dit doe ik met de kiddysit die aan de joolz vast zit. Ik vind het perfect! Ik had een duowagen van phil en Teds, maar na 1 week weer op marktplaats gezet. Vond de kiddysit veel makkelijker.
    Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou er niet zoveel geld aan uitgeven. Vooral niet bij 2,5 jaar verschil.
    Ik krijg trouwens altijd ontzettend leuke reacties van mensen als ik aan het wandelen ben.

11. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 2,5. Wij twijfelden ook heel erg, vooral omdat ze nog regelmatig in de kinderwagen zat. Hebben gekeken baar de Donkey, maar dat was geen pan (onze meid is nu 95 cm, best lang dus). We hebben een kidsit gekocht voor achter de Bugaboo. Ze loopt nu al best lange stukken, en als ze moe is, gaat ze lekker achter de kinderwagen zitten. Ben blij dat ik geen duowagen gekocht heb, al leek me dat zoooo leuk!!

12. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    En als ik erge haast heb, zet ik mijn oudste in de buggy en de kleine in de draagdoek. Ook nog een optie :).

13. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Oke , er zijn dus meer tegen dan voorstanders maar hoe doen jullie dat dan als he bv een dag dierentuin of pretpark doen ? Of naar een hele drukke plek gaan bv ?
    Ik moet er ook bij zeggen dat ik nu niet in het bezit ben van een wGen met bak ( heb nu een bugaboo bee ) dit zou voor de baby een baby nestje worden .

14. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Zou het ook beetje laten afhangen van wat je nog voor je andere kinderwagen krijgt als je hem nu verkoopt.
    Ik heb mijn Cameleon3 kunnen verkopen voor 100 euro mindere als waar ik hem nieuw voor gekocht had. Uiteindelijk dus na 1 jaar ook een Donkey gekocht en die zijn als je op Marktplaats ook best waardevast dus dan ben je nu wel het geld eraan kwijt maar kan je als hij overbodig is deze alsnog goed verkopen. Gebruik hem nu als Mono versie en binnen een half jaar als Duo-versie. Zag dat de Donkey's op Marktplaats ook nog wel tussen de 900-1050 euro opleveren afhankelijk van de accessoires die erbij zitten

15. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja Puck zo denken wij dus ook want , ik zou de donkey nu dus voor 1073 aanschaffen . Zou ik hen bij wijze van over 2 jaar voor 750 verkopen geeft die me 300 euro gekost . Dat vinden wij prima voor het gemak wat je ervan van hebt en de bee houden we als buggy .

Deel Deze Pagina