Hallo, onze dochter is nu 9 maanden en ben een beetje de weg kwijt qua eten en drinken. ons schema ziet er als volgt uit: 7u lepeltjespap 160cc water + 4a5 el pap 11.30 1/2 boterham & bakje vruit 15.30 200gr groente & yoghurt. na haar middagslaapje krijgt ze een rijstewafel of koekje. tussendoor bieden we haar wel water of thee aan maar meer dan 30cc gaat er niet in over de hele dag. normaal kreeg ze om 19u nog een fles van 180cc maar die laat ze nu steeds vaker staan en drinkt ze niet meer dan 30-40cc. ze drinkt nu te weinig denk ik en word dan rond 21u wakker voor eten. ze sliep altijd van 19-7u maar de laatste weken niet meer. hoe moet ik t schema aanpassen zodat ze wel nog die fles neemt? graag krijg ik daar tips over. groetjes mbtc
Hoi, Tussen de 8-10 kun je gemiddeld 600 ml per 24 uur geven. Op hoeveel ml kom je nu totaal uit per 24 uur? Minimaal 500 ml zou fijn zijn. Welke soort opvolgmelk geef je? Misschien dat je tussen de middag bij het broodje ook nog wat melk aan kunt bieden. Groetjes Angelique
500 red ze bij lange na niet! ze krijgt 90cc bij brood maar drinkt ze ook niet op. 180 s'avonds drinkt ze ook niet op alleen de pap smorgens 160 eet ze helemaal op. ze krijgt friso nummer 2. tussendoor water of thee 30-40cc. dan kom je nog niet aan 1/2L per dag.
Hoi, Moeilijk, ik zou proberen om 500 ml opvolgmelk als minimaal aan te houden, ook voor de hoeveelheid vocht is dat belangrijk. Misschien kun je de melk eens koud aanbieden? Of met wat fruit erdoor, een soort fruitshake? En tussen de middag bij de boterham wat melk aanbieden is ook goed. Groetjes Angelique