Hoi allemaal, Sinds gisteren ben ik begonnen met het toevoegen van Nutriton aan de fles. (ivm waarschijnlijk een verborgen reflux) 2 Schepjes ben ik mee begonnen. Omdat de vloeistof langzaam aan dikker word heb ik een 3 standen speen van Avent gekocht. Maar ik heb toch het idee dat het in het begin te snel gaat. Dus twijfel ik of ik misschien speen no. 3 had moeten nemen (voorheen met "gewone" melk had hij speen no. 2) Welk no. speen van Avent (onder de Avent gebruikers) gebruiken jullie als je ook Nutriton toevoegt? Of wachten jullie gewoon even tot het wat dikker is geworden?
Geef voeding voor hongerige babietjes ook met 2-speen van Avent. Dat is toch kwa voeding het zelfde idee als Nutriton toevoegen? Of heb ik het niet goed begrepen? Als ik bijv. pap ofzo geef met een driestanden speen en hem op 1 hou verslikt ze zich nog in het begin, er komt heel veel uit. Zou geen driestanden speen gebruiken... Maar dat is mijn ervaring. Als het te lang duurt kan je sowieso een andere speen pakken maar als het te snel gaat, heb je misschien ook weer dat ie te veel gaat verslikken en lucht binnenkrijgt en weer krampjes daardoor?
Dat was hier ook een gedoe. We hebben een hele poos de eerste helft van de fles gegeven met een gewone nr2 speen (2 gaatjes), en de rest met de 3-standenspeen. Dat was niet eens zoveel gedoe en hebben het zo'n 2,5 maand gedaan.
ik geef ook voeding met nutriton maar gewoon met speen nr 1. Met een grotere verslikt hij zich enorm. Ik voeg trouwens maar 1 schepje toe want meer krijgt hij gewoon niet weg, te dik. Verder zou ik niet weten hoe je het op moet lossen, sorry!
ik heb ook de avent speen 3 standen en heb 2 1/2 schepje nutriton op 180+6 en heb m altijd op 1 staan alleen het laatste beetje wat dikker is soms op 2 en het gaat goed soms drinkt ie nog te snel
Wij geven ook Nutriton erdoor maar ons mannetje heeft een superzuigkracht dus hier gewoon met de nummer 2 speen van Avent. Dan doet hij er ongeveer 20 minuten over.
We zijn er nog niet uit. We hebben gisteren speen 3 en 4 ook gehaald. Beginnen met 3 of 4 gaat goed en dan voor het laatste beetje hebben we het inderdaad gewisseld met de 3 standen speen. Maar het is nog steeds niet de ideale situatie. Vooral niet omdat hij vanaf volgende week naar het KDV moet en ik neem aan dat zij geen zin hebben om elke keer van speen te wisselen. En alleen de 3 standen speen is met deze hoeveelheid geen optie, hij heeft binnen 8 minuten zijn fles leeg. Lijkt me ook weer niet lekker voor zijn buikje. Dan ga ik vandaag jullie tips nog eens proberen. 1 Schepje met speen 2 of 3. Of 2 1/2 schepje met de 3 standen speen.
Ik doe een schepje (met kop) bij speen 2. Maar ben er ook nog niet over uit, want ik vind dat hij er te lang over doet. De 3-standen speen gaat weer veels te snel, dan doe ik er vaak 4 schepjes in. Speen 2 of 3 maakt in principe niet zo veel uit, want de grootte van de gaatjes blijft hetzelfde, en de melk is gewoon te dik voor de gaatjes.
Ik doe nu 1 schepje met speen 3. Lukt dan net tot het einde. Heel soms als hij er wat langer over doet dan blijft er wat dikke pap over. Maar dat is misschien 10 cc.
ik heb de 123 speen van avent wij hebben op 180 water + 6 schepjes voeding 3 scheppen nutriton erin en hij drinkt altijd op 1