Hoi dames, In een aantal fora heb ik gelezen over Nutramigen en ik ben benieuwd naar hoe jullie ervaringen zijn met deze voeding. Mijn dochtertje is nu bijna 3 maanden en bij haar is KMA geconstateerd door de kinderarts. Ze is toen direct over gegaan op Pepti maar nu, ruim anderhalve maand later, hebben we niet het idee dat het veel beter wordt. Ze heeft nog steeds erg veel last van kramp, de uitslag in haar gezicht trekt niet goed weg, ze heeft nog veel last van verstopping en overdag slapen lukt haast niet. Inmiddels zijn we erachter dat ze waarschijnlijk ook reflux heeft maar dat is met medicatie (Zantac) en wat aanpassingen (speciaal kussen, rechtop voeden) redelijk onder controle. Komende donderdag heb ik een afspraak met de kinderarts en ik wil hem vragen of ik de Nutramigen mag gaan proberen en of ze haar anders ter observatie op willen nemen zodat ze zien wat wij zien, en niet alleen wat ze zien tijdens het spreekuur. (als ze vrij rustig is...) Het huilen is vervelend maar het is vooral zo zielig om te zien dat ze echt pijn heeft. Het is niet 'gewoon' een beetje kramp zoals alle babytjes dat weleens hebben, het is echt hartverscheurend om te zien. We zijn ten einde raad en willen zó graag dat dit ophoudt voor haar .
Hier was het een enorm verschil, maarja... dat zegt natuurlijk niks over de vraag of dat bij jullie ook de oplossing gaat zijn. Ik zou het in ieder geval vragen en als de kinderarts niet wil, kun je gewoon zelf een paar blikken halen, (ongeveer 20-21 euro per blik van 400 gram, gewoon te krijgen bij de apotheek), om het eens uit te proberen. Kramp en verstopping kunnen overigens ook veroorzaakt worden door te weinig water in de fles. Zorgen dat je luchtige schepjes voeding schept en/of 10 cc extra water in de fles, willen nogal eens helpen daarvoor. Dik je de voeding al in? Dat helpt meestal ook erg goed tegen de reflux, omdat de voeding dan simpelweg niet zo gemakkelijk meer omhoog komt. En onze dochter slaapt op de buik, omdat op haar rug en zij niet gaat vanwege de reflux. Hoofdeinde opgehoogd en dan lekker op d'r buik en dan heeft ze veel minder last van de reflux, (maag en slokdarm liggen dan in zo'n hoek dat terugstromen van de voeding lang zo gemakkelijk niet gaat als op de rug ). Misschien eerst dat allemaal even proberen nog, voor je overstapt naar andere voeding?
Wij hadden ook pepti maar werd steeds erger merkte geen verschil eindelijk de nutramigren gehad en gelijk over!!!! Hi sliep ook gelijk door ik heb nu een heerlijk kind!!! Mocht je het willen proberen heb nu nog 20 blikken staan dus je zou er 2-3 o er kunnen nemen stuur maar Prive bericht
Hier geen verschil met de pepti. Met nutramigen wel. Hier heeft ze blijkbaar lactose intolerantie. En pepti is niet lactose vrij.
Ons dochtertje is ook bijna 3 maanden en heeft sinds ze 4 weken oud is hele erge krampen etc.Verborgen reflux al lang ook alleen wij snapten het steeds niet omdat ze niet zo spuugde, dus. Nu hebben we nutramigen lgg geprobeerd maar daarmee ging het 4 dagen zo erg (echt krijsend 'krabben en graven' als ik haar vastpakte).Dus na 4 dagen terug op nutrilon HA 1..Reflux medicijntjes maar we vermoeden gewoon een kma. Willen wel neocate proberen omdat nutramigen aa nog soja bevat.
Hoi meiden, Bedankt voor jullie reacties! Morgen heb ik een afspraak bij de kinderarts en ik ga toch proberen om een recept te krijgen voor de Nutramigen. De laatste dagen leek het wat beter te gaan maar op dit moment heeft ze weer veel last . Ik hou jullie op de hoogte!
Vanmorgen bij de kinderarts geweest. Hij wil haar nog niet aan de Nutramigen zetten omdat hij denkt dat het geen voedselallergie is maar 'gewoon' onrijpheid van haar darmpjes. Omdat ze bijna 3 maanden is, wil hij even kijken of het de komende tijd minder wordt en ze er dus overheen groeit. Hij heeft haar Microlax gegeven om terplekke te kunnen kijken hoe haar ontlasting eruit ziet en hij zag niets zorgwekkends. Hij heeft haar na gekeken, geluisterd en gewogen en op zich doet ze het verder prima. We moeten doorgaan met de Zantac en we hebben Microlax gekregen voor thuis. Als ze veel last heeft, mogen we haar paracetamol geven tegen de pijn... Mocht het niet werken, dan wil hij Neocate voeding gaan proberen.