Beste moeders, Net bij het consultatiebureau geweest, zij vertelden mij dat Averie van 4 flessen (200ml) naar 2 flessen per dag moet . Dit in verband met overgewicht, ze weegt nu 9 kg en een beetje meer. Dit is volgens het cb het gewicht voor een baby van 11 maand oud. Ons schema ziet er als volgt uit: 6.30 Pap + wat water te drinken 9.00 brood 10.30 Fles 12.30 Fruit + wat water te drinken 14.30 Fles 16.30 koekje 17.30 groeten hap 18.30 Fles Hoe in hemelsnaam moeten wij het schema aanpassen dat Averie aan 2 flessen genoeg heeft op een dag : Groenten eet ze niet zo goed, ze lust ze wel. En brood eet ze 1/2 snee van. Ik weet het gewoon even niet meer
het zijn wel wat veel eetmomenten op een dag. ik zou nog niet naar 2 flessen gaan, maar er kan er wel 1 of 1,5 vanaf. anders is het wel een flinke omschakeling voor haar. voorbeeld 6.30 pap 9.00-9.30 fruit 11.30-12.00 brood 150+5 (om te beginnen, hoe meer brood, steeds minder fles. 90+3) 15.00 koekje en drinken 17.00-17.30 groentehap ( doordat de 14.30 fles eraf is, kan ze eerder honger hebben) 18.30 fles doordat het zo wat meer verspreid zit, zal ze waarschijnlijk meer brood eten. het zat allemaal nogal dicht op elkaar. succes!
wat een onzin overgewicht! ik en mijn vriendin zijn een week na elkaar bevallen en haar zoontje weegt 9,8 kg en die van mij bijna 9kg en die zijn net geen half jaar en ik ben net een paar daagjes begonnen met bijvoeding dus ik denk dat je je eigen plan moet trkken of misschien naar 3 x maar 2 is toch wel weinig hoor! mij zoontje zit nu nog aan de 5 voedingen (dat is wel teveel maar hij heeft die laatste toch nodig want hij word ervoor wakker) succes
Het mooiste is om vanaf nu een beetje naar het "ontbijt/lunch/diner schema toe te werken, met op bepaalde tijden een tussendoortje. Het schema van mamavanukkie ziet er wat dat betreft hartstikke mooi uit Je geeft nu eigenlijk een dubbel ontbijt, nl eerst pap en later nog eens een boterham..En geef je nog een fles pap of geef je het van een bordje? Als je het van een bordje geeft, dan kun je het wat dikker maken, zodat je kindje er langer verzadigd van is en dan om 9 a 10 uur genoeg heeft aan d'r fruit.. Nu al naar 2 flessen lijkt me toch wat aan de vroege kant, maar 3 moet wel lukken. Volgens mij is het 'normaler' om rond de 9 maanden naar 2 flessen te gaan.. Hieronder nog even mijn schema met 7,5 maanden, mss heb je daar nog wat aan.. -8 uur bordje pap (180+6 opvolgmelk en bambix) -9.30 fruit -12.00 brood -13.00 fles (150+5) -15.30 à 16.00 liga, soepstengeltje, rijstewafeltje oid met wat diksap -17.30 warm eten -19.00 fles (180+6) Tussendoor nog drinken naar behoefte (water, thee of diksap)
Mijn zoontje is morgen 7 maanden en ben sinds gister een fles af gaan bouwen dus hij krijgt er nu 3. Zijn schema is als volgt tussen 7.00/8.00 uur papfles 10.30 uur tussendoortje 12.00 uur fles 180+6 14.00 uur tussendoortje 15.30/15.45 uur fruithap 17.15/17.30 uur groentehap 20.00 uur fles Nutrilon Goedenacht! Hij kreeg eerst om 16.00 uur nog een fles maar die heb ik nu vervangen door zijn fruit zodat hij het makkelijk tot het avondeten redt.
Meiden hoeveel drinkt jullie uk tussendoor? Mijn zoontje drinkt eigenlijk zo'n 3 flesjes nu maar van 2 flessen laat hij toch wel zo'n 80 cc staan. (flessen zijn 180+6) ik ben best wel bang dat hij eigelnlijk vrij weinig drinkt aan sap oid.
Mijn zoontje is ook 7,5 maanden oud. Hij krijgt nu het volgende: 8.00 pap 10.00 broodkorst of koekje met beetje water of sap 12.00 fles (180/6) 15.00 fruithap en eventueel nog wat te drinken 17.00 groente 20.00 fles (180/6) En soms om 23.00 nog een klein flesje (120/4, binnenkort 90/3) omdat we de laatste fles aan het afbouwen zijn.
Ik zou ook naar het schema van mama van ukkie toegaan, hier hadden wij toen (en nu nog) ook zoiets. Alleen geven wij nu bij de boterham(men) , verdunde opvolgmelk (om te leren drinken uit een andere fles vooral, en om de overstap naar gewone melk wat kleiner te maken. Dus 2 a 3 schepjes op een tuitbeker) . Vooral voor de hoeveelheid vocht eigenlijk. Qua voeding heeft ze het niet nodig, want dan eet ze later weer minder. Verder kun je, als de groente goed gaat en eventueel aan de vroege kant moeten , vanwege honger, nog een toetje geven na de groente. Gewoon yoghurt, of kwark. Eventueel een uurtje na haar warme eten.
Bedankt allen voor jullie reacties! Dit heb ik zaterdag toegepast en ging harstikke goed! HARSTIKKE BEDANKT!!!! =D> Alleen op de creche is haar schema dan wat anders, omdat ze rond 11 uur brood krijgen en rond 14.00 uur fruit. Ik heb hen vandaag gevraagd om een uur nadat ze haar brood op heeft een fles te geven en rond 14 uur dus haar fruit en een uur daarna een koekje. Hopelijk krijgt ze in de middag niet al te veel honger. Om 17.00 uur wordt ze weer opgehaald en thuis krijgt ze dan haar groenten om 17.30 uur ongeveer. Vind het ook zo zielig als Averie dan niet met andere kindjes mee eet maar alleen. Dus wordt het op de creche wat anders. Wat vinden jullie hier eigenlijk van? Hebben jullie kindjes dan ook een andere schema dan thuis?
Ik vindt 2 flessen van 200 ml wel erg weing. Bij ons op het CB zeggen ze dat ze tot 1 jaar nog minimaal 600 ml flesvoeding moeten hebben en de rest is bijzaak. Ik denk zelf dat je meer je eigen gevoel moet volgen. Misschien wel wat minder fles geven maar dan evt 175 ml per keer. suc6
Ze krijgt (nu) in de ochtend nog 200 ml opvolgmelk met bamix (bordje pap) dus in princiepe komt ze wel aan 600 ml per dag.
fijn dat het goed gaat! qua hoeveelheid melk zit je goed hoor. tot het jaar hebben ze 500cc aan zuivelproducten nodig, dus daar zit je ruim aan. ik denk niet dat het uitmaakt dat ze op het kinderdagverblijf een ander schema heeft, je merkt vanzelf wel of ze het er daar goed op doet. het is toch een andere situatie dan thuis.
Je hebt gelijk! Ben je echt dankbaar voor de schema want ik zat echt met me handen in me haren haha! TOP!