langer licht, slaapritme in de war?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Even een vraag voor de ervaren moeders.

Fynn heeft geen verduisteringsgordijnen op z'n kamertje. Maar aangezien het 's avonds toch snel donker was is hij gewend om in het donker te gaan slapen. Ik vraag me af of hij nu het dag- en nachtritme gaat kwijtraken als het straks langer licht blijft. Zijn kamertje heeft ook nog es zon tot 21.00. Eenvoudige oplossing is natuurlijk om verduisteringsgordijnen te kopen. Maar ik vroeg me gewoon af of babies als ze eenmaal het ritme te pakken hebben dit ook volhouden ongeacht of het nu licht of donker is.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou dat ga ik vanavond ondervinden hihi
    Iman heeft jalouzieen, maar die verdonkeren niet genoeg. Tot nu toe ging ze altijd rond 7 uur slapen, en dan was het al aan het schemeren. We zullen zien. Anders komt er hier ook een verdonkeringsgordijn.

3. Wil

Wil Lid

26 jun 2006
    14
    0
    0
    En qua voedingstijden. Gewoon 11.00 en 15.00 uur (oude tijd) aanhouden voor drinken? Of in 1 keer overstappen op de nieuwe tijden, wat doen jullie?

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik voed op verzoek dus dat gaat nu gewoon door :)

5. Wil

Wil Lid

26 jun 2006
    14
    0
    0
    Ja ik eigenlijk ook, dus dat was geen slimme vraag...

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb mijn dochter gelijk laten aanpassen op zomer/wintertijd. En ze pikt 't dus...
    Nu is ze bijna 2 dus hoop ik dat ze 't nu ook zal pikken!

Wat betreft de kamer die 'niet' donker is: Jullie kindje slaapt toch ook overdag in zijn/haar slaapkamer? Dan is het toch ook niet donker? Ik neem aan dat 't geen probleem gaat worden.

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb ook jalouzien en als ik no om 7 uur in bed eh, is t buiten og ligt hier... maar ze gaat wel gewoon slapen... hier dus geen ast, maar iedere baby is anders, en anders dus toch de boel verduisteren. :)

8. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb Glenn ook gelijk volgens de nieuwe tijd de fles gegeven. Hij werd om half 8 wakker (zomertijd) dus gelijk de fles gegeven, zodat ie vanavond weer om 7 uur op bed kan liggen en 'braaf' morgen weer rond 7 uur wakker komt.
    Wat betreft verduisteringsrolgordijnen, die zijn bij ons nvt. Glenn heeft én luxaflex én gevoerde donkere gordijnen. We zullen zien hoe het qua tijden gaat vanavond/morgen.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben toevallig zaterdag wel een verduisteringsgordijn gekocht, Steven heeft nl hele lichte gordijnen.
    Het werkt prima moet ik zeggen, kost wat, maar dan heb je ook wat.
    Hij had een licht rolgordijn, die is verhuist naar de badkamer.
    Ik voed niet op verzoek, heb vast schema, en dit gaat prima.
    Weet ik ook precies wat ik mee moet nemen, als ik weg ga.
    Steven was vanmorgen een uur later wakker, en heeft z'n fruithapje dus iets vroeger gehad, maar hij zei er niks van, hij at het lekker op ;)

Deel Deze Pagina