Twee dagen geleden heb ik ons zoontje ziek opgehaald bij de oppas. Sindsdien heeft hij regelmatig overgegeven. Als we hem steeds kleine beetjes vocht geven (half uur lang om de 5 min. een paar theelepels) houdt hij het wel binnen. Maar laten we hem een kleine portie ineens eten of drinken, komt het er binnen een half uur weer uit. Ik heb niet officieel gemeten, maar hij heeft geen koorts. Soms wel even warme rode wangetjes maar het grootste deel van de tijd niet eens verhoging. Hij was donderdag nog wel vrolijk, maar is inmiddels vooral suf, slaperig en soms verdrietig. Hij is niet uitgedroogd. Hij huilt met traantjes en plast (kleine beetjes). Ook de 'knijptest' in het vingertopje ziet er gewoon normaal uit. Als ik signalen zie van uitdroging, ga ik wel meteen. Maar nu vraag ik me dus af: wanneer laat je een kind nu gewoon uitzieken in deze situatie en wanneer neem je toch contact om met de huisarts? Het is nog weekend ook. En is er een handigere manier om uit te testen of je kindje weer toe is aan wat meer eten en drinken? Hij geeft namelijk wel aan dat hij wil eten en drinken. Maar zodra we dat dus geven, komt het er weer uit. Dus liever wacht ik nu af tot ik zeker weet dat hij het binnen houdt. Maar hoe weet je dat? Of is uitproberen en dweilen de enige manier om dat te ontdekken?
Ik kan uit ervaring nu zeggen dat je moet doen wat je gevoel je zegt. Mijn dochter begon donderdag avond te spugen en vrijdag ochtend half 8 heb ik de huisarts gebeld. Die zei probeer maar ors. Nou om half 12 ben ik naar het ziekenhuis gegaan en ja hoor uitgedroogd. Nu liggen we in het ziekenhuis sinds gisteren omdat ze vocht moet krijgen
Zolang hij plast, droogt hij niet uit en kan een arts verder ook niks voor 'm doen. Ik zou zelf dan niet met 'm gaan slepen. Testen of hij meer binnenhoudt zou ik pas doen als hij weer levendiger wordt.
Wat vervelend voor jullie Esje. Zonde zo'n kleintje in het ziekenhuis! Wat waren voor jou redenen om het toch niet te vertrouwen?
Nou ze had hele donkere kringen om haar ogen, viel steeds in slaap en wilde alleen maar drinken. Wat er dan binnen 5 minuten weer uitkwam.
Onze jongste is ook wel slapjes en moe, maar geen donkere kringen. En hij houdt het ook wel iets langer binnen. Hij ligt nu al een paar uurtjes rustig te slapen. Hoest ook niet meer zo als de vorige nachten. We houden hem vannacht in de gaten en kijken morgen weer verder. Ik hoop dat jullie dochter snel opknapt. Hoe gaat het nu met haar?