Baby/dreumes met bril?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babystew, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Onze dochter krijgt een brilletje omdat ze met beide ogen plussterkte 6 heeft en ook nog steeds enorm loenst. Ze is nu 13 mnd (gecorrigeerd zo'n 10 en een halve maand)
    Hopelijk zijn er meer dames hier met een kindje die ook zo jong al een brilletje kreeg en kunnen jullie mij eventuele tips geven in monturen, merken, etc.? Ik denk dat het een enorme strijd gaat worden om het brilletje op te houden namelijk, zonnebrillen vindt ze ook vreselijk. Volgens de orthoptiste hebben de meeste kindjes er vrede mee zodra ze merken dat ze rustiger kunnen kijken met het brilletje. Is dat zo?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier een zoon die met 1 jaar ook al een bril had.
    We hadden een een elastiekenkoort die je aan kunt trekken aan de pootjes van de bril zodat hij tijdens het tijgeren enzo niet af kon vallen,
    Zorg voor een vaste neusbrug ipv neusvleugeltjes.
    En een stevig hardplastic monteur, die gaan het langste mee.

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    vraagje, hoe kun je bij zulke jonge kinderen zien dat er iets is met de oogjes?
    Wij hebben allebei een bril en is het vrijwel zeker dat John er ook 1 moet, daarom die vraag ;)
    Ow wij merken net dat hij slecht ziet ofzo

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier merkten we ook niet dat hij slecht zag, maar hij heeft nystagmus en daarom moesten we op controle bij de oogarts en dan worden ze gedruppeld en doorgemeten en zo zien ze de sterkte.
    Dus als je twijfelt kun je eens langs de oogarts gaan.

5. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......

Onze Jongste dochter krijgt binnen nu en een week ook een bril(is in de maak),ze krijgt er idd 1 met neusbrug,maar waar haal je zo'n koord ?Ik wilde nmlk geen doorlopende pootjes achter de oren (moet wel een beetje mooi blijven ;)).
    Verder lees ik ook even mee!!!

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

@Dina88:

Hier merkten we het dus doordat ze vaak scheel keek. Afgewisseld met de ogen en ook niet altijd, ze kan ook recht kijken. In het begin viel het me vooral op foto's op, en nu zien we het regelmatig. We kwamen sowieso al regelmatig bij de kinderarts vanwege haar prematuriteit en heb toen om een verwijzing bij de oogarts gevraagd. Daar heeft ze inderdaad ook druppels gehad en is doorgemeten en toen kwam er dit uit.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Die koordjes kun je bij de opticien krijgen. Niet alle hebben ze of ze moeten het bestellen ;)

8. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ik heb hier drie dreumesen van nu 22 maanden. Met 11 maanden ben ik met eentje bij de oogarts geweest vanwege loensen. Dat deed hij niet volgens de oogarts, maar wel een flinke +afwijking ( minstens +8 maar goed meten lukte niet). 3 maanden later ben ik weer langs geweest en toen ook met mijn dochter, die loensde ook ( en dat vond de oogarts ook). Mijn zoon had een afwijking van +9 en +9,5, mijn dochter van +6,5 en +7. Alleen mijn dochter hoefde een bril, want zij loensde. Mijn zoon loensde niet en dan wachten ze liever met een bril. Toen ik vertelde dat hij wel veel achterliep in zijn ontwikkeling, was het wel verstandig om een bril te nemen. Dus beide hebben een bril sinds april ( 15 maanden). Ik ben ondertussen weer bij de oogarts geweest en had toen ook mijn andere zoon mee. Deze heeft ook een afwijking, maar bij hem wachten ze met een bril, omdat hij niet loenst en niet zo ver achterloopt in zijn ontwikkeling.

Bij een hoge sterkte zou ik een montuur uit kiezen, waarbij de glazen niet te groot zijn ( glazen zijn al dik en als ze ook nog groot zijn, dan wordt de bril zwaar). Ik heb verlengde pootjes. Je ziet er niet echt wat van. De pootjes zorgen er alleen voor de bril niet van de neus afzakt ( als die het wel doet dan terug naar de opticien om hem bij te laten stellen), afzetten kunnen ze gewoon. Met een koordje heb ik ook gepast, maar mijn zoon trok die echt snel van zijn hoofd af. Ze waren bij mij vrij snel aan de bril gewend. Ik dacht dat ik in het begin een paar minuten op zou doen en dat steeds zou verlengen. Maar eigenlijk hebben ze vanaf het begin af aan de bril de hele dag op gehad. Wel gaat de bril af en toe af ( vooral door de brilloze broer), maar mijn dochter heeft een periode gehad, dat als ze gefrustreerd was haar bril afzette en dan piepend naar me toe kwam, omdat ik hem weer op moest zetten.

Mijn kinderen hebben ook een gratis stoei/reserve bril gekregen. Mijn dochter heeft gewoon twee met neusvleugels en mijn zoon ook eentje met een neusbrug. Die laatste zet hij veel sneller af.

Ik denk dus dat je gewoon moet gaan passen en kijken wat het beste bij je kindje past, want mijn kinderen "kiezen" voor een hele andere bril dan die van Carulli

9. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Dank je..:)

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Duda: ja ieder moet zijn eigen keuze erin maken.
    Wij hebben voor een stevige bril met vaste neusbrug gekozen omdat hij nog niet liep en de bril veel stoten zou krijgen. Nu heeft hij een stoere peuterbril ;)

Deel Deze Pagina