Hoi meiden, Ik ben op zoek naar leuke accessoires voor op de babykamer. Ik vind die stevige, zeg maar gebreide knuffels die je nu regelmatig ziet zo ontzettend leuk als decoratie. Kinderlijk, maar niet té. Alleen ze zijn vaak zo ontzettend duur... Hebben jullie een idee waar ze te koop zijn? Het moet passen op een meisjeskamer en liefst iets in de kleuren grijs, wit, roze.
Of via een forum vragen of iemand iets voor je maakt. Er zijn genoeg dames die hun werk graag verkopen, weet ik bijvoorbeeld van haakforums.
Ik ken iemand die super leuke dingen maakt! Ze stuurt ook op. Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar ze heeft sinds kort een facebook pagina. O.a. dit maakt ze. Weet niet of je zoiets bedoeld?
Ik ben vanwege verplicht thuiszitten zelf begonnen met knuffels haken, het is veeeel makkelijker dan het lijkt! Ik had t nog nooit gedaan en 2 weken later was de eerste knuffel af. Wellicht t proberen waard? ik vind t heel leuk dat ik een aantal knuffels straks zelf voor mijn Ukje heb gemaakt!
Ik haak ze ook zelf. Als je via youtube de filmpjes van handwerkles bekijkt kun je het heel makkelijk zelf leren. Een knuffel haken is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Ik heb helaas nog wat projecten liggen die ik af wil hebben voordat ik moet bevallen anders had ik het graag voor je gedaan.
Zou je zoiets ook kunnen als he nog nooit gehaakt hebt? Zo ja wat zijn handige you tube filmpjes om mee te beginnen?
Ja dat kan zeker. Voor knuffels moet je vooral de steken: losse, vaste en halve vaste kunnen. Als je deze op youtube opzoekt en dan de filmpjes van handwerkles dan is het prima te doen.
thanks ga binnenkort eens oefenen! Zijn er nog bepaalde maten in haaknaalden of haal ik gewoon ergens zon standaard 'ding' ?
Ligt aan het materiaal wat je koopt waarmee je gaat haken. Voor baby'tjes zou ik katoen gebruiken (kun je goed wassen en pluist niet zo als acryl). Op de wikkel staat voor welke naald geschikt. Bij de action heb je een kokertje haaknaalden met daarin verschillende maten voor 1.99. Leuk om mee te beginnen. Overigens hebben ze daar ook katoen voor een leuk prijsje.
En nog een budget tip voor het vullen van knuffels. Koop een hoofdkussen wat wasbaar is en haal daar de vulling uit. Het allerveiligste voor die kleintjes is ook nog om de vulling in een pantykousje te doen zodat de vulling netjes in de knuffel blijft. Dit is een duidelijk filmpje hoe dat moet https://www.youtube.com/watch?v=K4AlqSr78E0 Hier staan duidelijke filmpjes om te leren haken: https://www.youtube.com/user/handwerkles