Welke is nou een goede tussenslaapzak (herfst/lente) en welke een goede winter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Je hebt tegenwoordig zoveel verschillende soorten dat ik er echt niet meer uitkom.

Wat is nou een goede slaapzak om te gebruiken voor die tussenperiodes dus herfst en lente?
    En welke is nou dan dus dikker/warmer voor de winterperiode?

2. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    In de zomer heb ik Jack in een zomerslaapzakje met een lakentje eroverheen
    en nu het herfst is heb ik er een deken aan toegevoegd.
    voor de winter heb ik dikke slaapzakken met mouwen van badstof van mijn zus gekregen

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Vergeten erbij te vermelden, deken/laken heeft bij ons geen zin. Hij trapt die na 2 sec los en gaat erop liggen dus echt geen nut.. Kan hem dan ook niet toedekken in de nacht want hij ligt erop en word dan wakker als ik hem optil.
    Daarom zoek ik goede slaapzakken.

4. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    en als je hem in een slaapzakje onder de deken legt??
    ik heb namelijk ook zo'n beweeglijk jochie

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier hebben dekens en dergelijke ook geen zin. Ze ligt 's morgens negen van de tien keer met hoofd bij voeteneind, dus ik denk dat ze die dekens ook van zich af zal trappen.

Op dit moment slaapt ze in een slaapzak van de HEMA, badstof, maar dan wat dikker (die grijze en witte die laatst in de aanbieding waren) en daar heb ik dan of een romper zonder mouwen en dan pyamashirtje met lange mouwen of romper met lange mouwen onder. Voor de winter ben ik van plan er om eentje met mouwen aan te schaffen die wel lekker dik is. Maar daar moet ik ook nog naar op zoek... ;)

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Doenja, nee zelfs met slaapzak draait meneer (net als een krokodil) uit de dekens.

@poema, welke is dat?
    Is dat deze: HEMA - baby - nachtkleding - slaapzak
    Die heb je in t wit en grijs..
    En ook nog een uitvoering met mouwen.
    En welke is dan nog dikker dan deze? Want ik zag die hangen bij de Hema en kon geen dikkere vinden.

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    ja, die heb ik van de HEMA. Die vind ik voor nu echt prima met lange mouwen eronder. Dikkere moet ik nog naar op zoek.

8. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    vierseizoenen slaapzak van little company

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Sterretjes82, nee heb ik naar zitten kijken en voor onze portemonnee veelste duur helaas..
    Daarom zoek ik dus een andere oplossing.

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Poema, dus die heb jij ook en dan heeft jou dochter daar nu alleen romper met lange mouwen onder? Zijn der beentjes dan niet koud?
    Mijn zoontje ligt nu nog in een zomerzak + complete pyjama.
    Zodat hij toch een extra laagje aanheeft. Dus wel te vergelijken misschien met die iets dikkere + romper. Hij dus dunne + romper + pyjama.

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @MissyZuilen: ze heeft er nu nog geen broekje in aan, maar dat kan nog wel. Ik vind deze slaapzak best dik dus daar is ze nu nog lekker warm in. Ze is ook wel warmbloedig (heeft ze van mij, hahaha) Ik wil haar nu nog niet teveel aankleden 's nachts want dan weet ik het zo direct niet meer als het nog kouder wordt. Tot nu toe is ze 's morgens lekker warm. Als het echt koud wordt kan ze dan een romper met lange mouwen, lange mouwen shirt en pyjamabroek en sokken (?) aan. En dan een dikkere slaapzak.
    Ik heb ook nog een slaapzak liggen van Cotton Baby met mouwen. Maar daar zijn de mouwen gewoon van katoen... Die kan nu wel aan als ze een romper aanheeft met korte mouwen denk ik. Op haar kamer is het nu nog niet echt koud. Ik denk 's nachts nog wel een graad of 20 ofzo.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @poema, hier bij mijn zoontje is t ook rond de 20/21 graden. Daarom dacht ik misschien is die slaapzak vd Hema nog iets te dik. Ben zo bang dat ik dan niks meer over heb voor de winter..
    Dus daarom ligt hij nu nog in een zomerzak + pyjama al heb ik t idee dat hij daarom steeds zo vroeg wakker is.. Misschien toch te koud.
    Daarom mijn vraag hiero, wat nou een goede oplossing is voor dit weer, zodat je toch nog wat extra's overhoud voor de echte koude winter.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die littlecompany slaapzak is in het roze bij een hoop winkels momenteel te koop met flinke korting of zo'n beetje de helft van de prijs (even googlen), omdat er nu een nieuwe kleur slaapzak is met een ander kleur biesje. Vond ik ook nog veel geld, maar ik heb er toch eentje gekocht op de site van littlecompany zelf (zie outlet), dan verkoop ik hem daarna wel weer op MP. Ja, mijn zoontje slaapt nu dus in het roze, maar dat kan mij niets schelen ;).

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha, nee zou mij ook niks kunnen schelen hoor..
    Maar wij hebben momenteel niet veel geld te besteden, dus is die nog steeds te duur. :(

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @missyzuilen: daarom heb ik ook alleen een romper of shirtje nu nog aan in die slaapzak. Omdat hij inderdaad nog best dik is. Broekje hoeft dan dus nog even niet.

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Is het dan echt zo dat als babies het koud hebben ze minder goed/diep slapen? Geeft dat echt zo'n verschil? Want ze kunnen zich natuurlijk op een gegeven moment goed warm houden zelf.
    Mijn zoontje is al 11,5 maand.

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    nog een tip; ze hebben nu ook leuke bij de HEMA in de aanbieding met mouwen.. maar ik weet niet hoe dik die zijn...
    HEMA - baby - bed - slaapzak

18. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

precies het onderwerp wat ik zoek :)
    alleen heb ik nog een vraagje wat doen jullie met de handjes?
    Mijn zoontje heeft zulke koude handjes s'ochtens en ik weet niet goed of ik daar iets tegen kan doen. Iemand tips?

Alvast bedankt.
    Liefs Inger

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier ook hele koude handjes... tja, volgens mij is dat niet echt een teken dat ze het koud heeft. Haar nek voelt gewoon lekker warm dus ja...

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Handjes maakt niks uit..
    Komt puur en alleen doordat die stil liggen en t bloed eruit stroomt. Daar worden ze niet wakker van.

Deel Deze Pagina