Ik ben me aan het oriënteren op een matrasje. Ik twijfel tussen 2 van de ikea, ze zijn beiden even duur maar heb geen idee welke beter is voor de baby... Welke denken jullie? Of heeft iemand 1 van de 2? Vergelijking
IKEA | Matrassen voor babybedden | Latexmatrassen | VYSSA SPELEVINK | Matras voor babybed of IKEA | Matrassen voor babybedden | Binnenveringsmatrassen | VYSSA VACKERT | Matras voor babybed of is die van 40 euro ook prima? IKEA | Matrassen voor babybedden | Foammatrassen | VYSSA SKÖNT | Matras voor babybed
Ik zou gaan voor het binnenveringsmatras. Van de 3 is dat het meest ademende en ventilerende matras. Normaal gesproken is een binnenveringsmatras het duurste matras vind deze trouwens erg goedkoop.
Wij hebben die eerste (spelevink), maar natuurlijk nog geen ervaring mee. Pocketveren heeft geen nut/meerwaarde als er gewicht onder de 15 kilo op ligt. Dus daar hoef je het niet voor te doen. De van 40 hebben wij ook in de handen gehad. Maar ja, waarom voor die andere gekozen..? Ik weet het niet. Ze liggen er maar kort op, en het voordeel van een goedkoop matrasje: als er wat mee gebeurt dan is het nog te doen om eventueel een nieuwe te kopen. Succes met de keuze!
foammatrassen gaan naar het lichaam vormen en zijn wat zachter dit word niet aangeraden. Gewoon een polyether matras word het beste aangeraden een binnenveringsmatras kan ook maar is vaak zachter en is niet nodig werkt pas boven de 15 kilo. gewoon polyether matrasje varieert van de 30 tot 60 euro denk ik.
Binnenvering gaat idd pas werken vanaf een kilo of 15 maar is van alle matrassen wel het stevigst en het dikst waardoor die altijd de meeste steun geeft. De binnekant is het best ventilerend en ademend omdat de hele structuur aan de binnekant open is. Foam wordt voor baby's meestal niet aangeraden idd wanneer een baby wat ouder wordt en wat zwaarder gaat wegen dan ondersteunt foam niet goed genoeg meer. Wordt wel vaak gebruikt voor in een wiegje omdat dat maar voor even is en er dan niet veel gewicht op komt te liggen.