Wij hadden ook de BB Active en ik was er erg tevreden over. Ik zou hem zeker aan een ander aanraden. Als je hem goed afstelt krijg je geen last van je rug. Het ligt er, denk ik, wel aan waarvoor je hem wilt gebruiken. Ik gebruikte hem alleen voor korte periodes (maximaal een klein uurtje). Als ik langer wegwilde pakte ik toch altijd de kinderwagen. Dat is naar mijn mening nog altijd het fijnste voor het kindje. Ik heb ook een tricot draagdoek gehad maar dat vond ik een verschrikkelijk onding. Succes met je keuze!
Mijn antwoord: geen van allen Als je ondanks de prijs en het comfort voor jouzelf en je kindje toch niet voor een ergonomische drager wil gaan (je lijkt aan de ene kant te twijfelen en aan de andere kant niet?) dan kan ik je niet verder helpen. Anders zeg ik: SlingoMama: Voorgevormde Draagzak Dragers - DraagKrachtig shop Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske! Keuze genoeg, voor iedere smaak en budget is een goede drager te vinden!
Tips over andere dragers zijn ook welkom hoor! Zit voor mezelf te overwegen een draagdoek aan te schaffen, maar wil er ook een buikdrager bij hebben. Moet wel vanaf de geboorte te gebruiken zijn, want wil 'em over 2 weken (als zoonlief 9 weken is) al gebruiken...
De meeste dragers die in de links van Juju staan zijn ook vanaf de geboorte. Meestal dan ook wel met een baby-insert. Enkel de boba is voor echt grotere kinderen! Een voordeel van die voorgevormde dragers is dat je ze ook op je rug kan dragen! Héél fijn als je kindje wat groter is en je iets in het huishouden wil doen of het gewoon even niet handig vindt dat je kindje op de buik hangt.
Wij hebben een Bondolino, qua prijs geloof ik goedkoper dan een babybjorn, maar papa vond deze stoerder (bruin met oranje). Een BB is niet ergonomisch, dat ie voor jou lekker zit en je kindje tevreden lijkt, wil niet zeggen dat het ook goed is voor zijn heupjes. Die dingen zijn daar te slap voor en duwen de beentjes niet in de goede (kikker)houding. Maar goed, das een hele discussie an sich. Bondolino zit enorm fijn (ik gebruik hem iedere dag wel minstens een uur, soms zelfs een halve dag) en is heel simpel en snel aan te doen. Kan ook op je rug (maar dat durf ik zelf nog niet met mijn poppetje). Ik ben niet zo van het knopen met een doek, de Bondolino is precies goed qua zelf knopen en voorgevormd zijn voor een nitwit als ik Mijn man had eerst een Chicco, wat een onding. Ze hing er scheef in, je kon hem niet goed verstellen en kreeg binnen tien minuten pijn in je rug. Hij wou eerst niet aan de ergonomische drager, maar met de bondolino was ie verkocht... veel fijner, zit meteen goed om haar heen en ze wordt er meteen rustig in als ze krampjes heeft of huilerig is. Ik zou voor hetzelfde geld echt niet een BB kiezen, uitgaan de van de natuurlijke houding van je kindje zijn er gewoon veel betere te krijgen voor nog minder geld ook...
Ik heb beide kindjes in een BB gehad, vanaf een week of 6 (ze moeten zelf hun hoofdje overeind kunnen houden, dacht ik). Ik had er zo een van 'luchtiger' materiaal, dat het niet zo warm wordt voor de kleine. Ik dacht dat die de synergy heette... Vond het een erg fijne draagzak. Qua ergonomie: ik denk niet dat je deze moet gebruiken als je er uren mee wilt lopen. Ik had hem voor kleine stukjes en ik vind een draagdoek die je zelf moet knopen eng. Dan heb ik meer vertrouwen in gespjes en klik-dingen, dan in mijn eigen knoopkunsten. Ik heb ze trouwens maar tot een maand of 6-7 gebruikt, daarna vond ik de kindjes te zwaar worden. Maar ook met een andere draagzak zou ik ze op die leeftijd niet meer hebben gedragen, denk ik. Buggy is dan ook fijn. Binnenshuis heb ik hem uberhaupt nooit gebruikt; ik heb ook nooit uren met ze rondgelopen. Dan lagen ze op een kussen op de grond, in de box of in hun bed.
wij hebben de active, hadden eerste de original, maar de active is een super fijne qua comfort, en de kleine hangt niet echt als een plumpuddinkje, je moet hem goed laten aansluiten....