Welke babydoek/drager?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamav2boefies, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als je de baby bjorn niet wil waarom ga je dan niet voor de beco butterfly. Die klik je ook zo om en als je eenmaal de juiste afstelling hebt hoef je niet elke keer weer te puzzelen. Google maar eens op deze draagzak en er zijn ook filmpjes op youtube ;)

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb vandaga n storchenwiege baby carrier binne gekregen..

heb nog geen ervaring dus met het dragen ( al heb mn zoontje van 16 mdn en 10+ kg al gedragen op de rug vandaag...)

maar ik heb em genomen voor mn 2e kindje...en deze is heel makkelijk te verstellen...1 gesp, die je makkelijk aantrekt of groter maakt en 2 banden, die je dus naar gewens kan knopen...zo is het ook makkelijk voor papa...en heof je niet steeds te verstellen..

ook kan deze zowel in de breedte als lengte versteld worden, dus een newborn past er vanaf dag 1 ( 3kg) in

op slingomama.nl heb ik em gekocht..

ander sis een bondolino ook heel prettgi dnek ik, ook zelf knopen...

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    'gaat googlen'!!!;)

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb de Manduca en ik vind het een hele fijne drager, maar zoals je schrijft is het inderdaad weleens lastig dat je alles moet verstellen als je partner ´m heeft gebruikt. De Bondolino is traploos verstelbaar, dus daar heb je dat probleem niet.

Met het gezichtje naar voren dragen is niet erg goed voor je kindje. Het zorgt voor een hele holle rug, terwijl het juist een bolle rug moet zijn. Bij een juiste houding zitten de knietjes hoger dan de billetjes. Voor jou en mij vergelijkbaar als het zitten op een stoeprand.

Het lijkt misschien wel leuk om zo gedragen te worden, maar als ik naar die plaatjes kijk moet ik er niet aan denken dat ik zelf zo zou hangen... ;) Bovendien is het voor de drager zelf ook niet erg comfortabel.

Je kindje kan ook goed om zich heen kijken als het op de buik zit (ziet wat minder, maar krijgt ook minder prikkels) en als je bij het rugdrager wat hoger knoopt, kan het ook over je schouder kijken.

Theoretisch kun je met de Manduca ook op de heup drager, maar dat vind ik vrij veel verstelwerk. Als heupdragen helemaal je ding is, zou ik liever de Scootababy aanschaffen. Of een ringsling.

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Thnx ladies!
    Heb me gister nog suf gegoogled over wat nou wat voor ons zou zijn... Zeker met de nadruk op de ergonomische dragers, ben er toch wel van geschrokken de meningen over de BB.
    Maar goed ik kom nu eigenlijk uit op een beco gemini. Deze kun je ook op je heup dragen, je kindje kan eigenlijk niet met het gezichtje naar voren, maar valt me al op dat dit bijna bij geen een drager kan (ergonomische dan) dus ik snap het wel met die prikkels. Is weer meer iets wat wij als volwassenen denken, maar kindjes misschien helemaal niet zo blij mee zijn, en zoals Marlett zegt, op de rug zien ze ook heel veel!
    Dus de beco gemini, heeft iemand ervaring ermee? Mij lijkt ie vrij makkelijk aan te doen! Tenminste alles moet je leren, maar dat komt wel goed denk ik!

Xxx

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Naar mijn idee is de Gemini niet een 100% ergonomische drager omdat je er (onbegrijpelijk:() ook face forward mee kunt dragen. Ook als je naar de andere foto's kijkt, vind ik het zitgedeelte vrij smal zodat grotere kindjes (maand of acht?) vermoedelijk al niet meer met de knieën hoger zitten dan de billen.
    Vergelijk onderstaande foto's eens met de foto's van de Butterfly of Manduca en je ziet al verschil.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Vind je de Ergo of de Marsupi ook geen optie? Hier vind je een mooi overzicht van 100% ergonomische dragers. De gemini staat er niet tussen. ;)
    Babydrager / draagzak | Babybij

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij Babybij kan je ook voor 2 weken dragers lenen. Dan kan je kijken wat voor jou het beste aanvoelt voordat je op een koop overgaat!

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hmm marsupi weet niet, is meer voor als ze heel klein zijn toch? Tenminste ik kan nergens een fotootje zien van iemand die zn peutertje erin heeft?
    Ergo is pas weer als ze iets ouder zijn, tenzij je de babyinsert erbij koopt?
    Ik vind dan de butterfly wel een superding eigenlijk!moet alleen toegeven dat ie erg prijzig is... 139 euro.. Zie m wel tweedehands maar ja dan moet ie opgestuurd worden, als er dan iets mee is, kan ik niet reclameren..
    Ik ga nog eens een filmpje bekijken van de butterfly, weet niet of er eentje is die bijna hetzelfde is maar goedkoper?
    Xxx

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    #30 Marlett, 15 jan 2012
    Laatst bewerkt: 15 jan 2012
    De Manduca. En die is vandaag mooi afgeprijsd bij www.ooibeest.nl. :D

Alleen vandaag: KreezySundeey! - Draagdoeken & Dragers

Ondanks dat het verstelwerk bij twee dragers weleens onhandig is, is het een heel erg fijne drager. Bovendien ben ik in de praktijk degene die 'm het meest gebruikt. Het is echt niet zo dat ik 'm tweemaal daags helemaal moet verstellen.

Edit: nog voordeliger: de Liliputi: Liliputi Standard SSC  - DraagKrachtig shop Maar daar heb ik geen ervaring mee. Een andere mogelijkheid is ook nog de Patapum, maar die heb je in twee maten: 1-8 maanden en 8-24 maanden. Patapum Peuter - SlingoMama

11. fafje

fafje Niet meer actief

en een mei tai dan?

12. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Mij lijkt de bondolino wel wat Iemand daar ervaringen mee?

13. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Zelf niet, maar ik weet dat er heel veel tevreden gebruikers zijn over de bondolino.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bondolino is heel fijn voor de eerste periode! Ik gebruikte hem zelf niet meer vanaf een maand of 10 omdat dochter toen teveel ging tegenhangen ( Armpjes uit de doek en opzij hangen, = zwaarder ) en heb toen een manduca gekocht. Bondolino is fijn door zn klitteband-knoop systeem, erg makkelijk en snel!

Mei-tai; meestal niet geschikt direct na de geboorte, vaak pas vanaf een maand of 5 geloof ik. Zijn uitzonderingen hoor, dan zijn ze smaller etc voor goede ondersteuning.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tips:
    Manduca; is makkelijk hoor! Het verstellen valt bij ons wel mee, wij hoeven alleen de band om ons middel te verstellen, qua lengte schelen we weinig. Wel heb je bij een manduca meer verstelwerk als bij de bondolino inderdaad. Het grote voordeel vind ik dat hij gevoerde schouderbanden heeft en een verstelbaar lijfje ( Je kan hem langer maken door de rits open te doen )
    Bondolino; erg fijne, kan niet misgaan drager! Voor ukjes echt perfect, zelf vond ik hem vanaf 10 maanden niet zo fijn meer toen ging mn dochter tegen hangen ( Armpjes eruit en opzij hangen ) en werd 't zwaar. De koper van mn bondolino heeft een even oud kindje en had er geen last van. Voordeel van de bondolino is dat ie altijd past en snel aan is.
    Face forward dragen; dit zal door geen enkele draagdoek of drager geadviseerd worden. Ten eerste is de houding van de rug dan niet goed, het rugje hoort "bol" te zijn en als je kindje met haar rug tegen jou buik aan zit zal het rugje altijd recht of zelfs hol zijn. Ten tweede word je kindje veel te veel blootgesteld aan prikkels door face forward dragen, je duwt haar als het ware de menigte in zonder dat ze zich veilig af kan wenden naar mama. De enigste manier om de prikkels te ontwijken, is haar ogen dichtdoen. Op je buik kunnen ze lekker opzij kijken, maar als ze groter zijn kan je ze ook prima op je rug dragen, dan kunnen ze toch nog rond kijken, maar hebben ze altijd veilig mama dichtbij en kunnen ze hun hoofdje gewoon afwenden naar jou toe. Bovendien kunnen ze zo ook alles ontdekken en zelfs pakken ( manlief checkt vaak in winkels even achter me of ze niet weer iets gepakt heeft uit de schappen haha.. )

16. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    De Girasol Mysol.:)

17. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Thnx voor je advies suusjeuh!!
    Ik snap het face forward, kan me voorstellen dat een kindje dan echt overprikkeld raakt! dus niet zo'n goed plan... dan beter op de rug, dan kunnen ze zich nog afwenden als ze dat willen!
    Ik heb gister een mooi alternatief gezien, ik wist nl niet dat deze draagzak ook voor iets grotere kindjes prima is, de Marsupi! en ook nog eens fijn in prijs!
    Een mei tai kwam ook zeker in aanmerking, maar aangezien papa er ook mee wil lopen, zie ik dat niet zo voor me, en hij ook niet.
    Dus de marsupi, denk dat ik deze vandaag ga bestellen, hij heeft in principe alles wat ik wil, mooie prijs, en ergonomisch!
    Heeft iemand deze? ik lees er zeer goede ervaringen over. Ik neem aan dat het klittenband toch ijzersterk is he? dat gaat niet zomaar los neem ik aan?!

xxx

18. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
  19. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    @schaapje, he ja die foto, krijg er de kriebels van! maar goed dat ik ben gaan lezen, en gekozen heb voor een ergonomische draagzak!!!
    Hier mijn meisje, helemaal relaxed!! Heb de marsupi besteld, en ben zeer tevreden!
    Oeps, sorry ladies even hoofdje draaien...;)

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wow! Dat is een aanmerkelijk verschil:$

Deel Deze Pagina