Super! Ik heb de Marsupi ook, en zelfs tot 25 weken zwangerschap mijn zoontje van 14 kilo erin gedragen! (Was overigens niet meer écht comfortabel, haha!) Ik vind het klittenband echt heel veilig voelen (als het los zou gaan, zou dat geleidelijk en met geluid gaan, terwijl een brekende gesp ineens weg is....) Omdat ik dragen echt heerlijk vond, wil ik nu ook graag een draagdoek. Ik heb een rekbare, maar wil er graag een geweven bij. Manlief snapt dat nog niet helemaal, volgens mij, haha! (Maar die doek gaat er tóch komen!) Ik vind de Marsupi vooral ook heel fijn als ik met de auto of fiets ergens heen ga. Als ik lopend vanuit huis vertrek, gebruik ik net zo lief een draagdoek (maar dat knopen moet wel 'je ding zijn'....)
@Anna27, als je kunt naaien (maak ik op uit je onderschrift) kun je misschien ook wel een mei tai maken. Best goed zelf te doen.
De Marsupi heeft alleen klitteband en de bondolino heeft een klitteband heupband en twee lange schouderbanden die je moet knopen. Misschien kun je met Google afbeeldingen goed het verschil zien.
NEE! dat is heel onveilig, maar je kan hem wel meenemen voor als je je kindje uit 't fietsstoeltje haalt.
Nee dat moet je inderdaad niet doen! Ik denk dat Anna bedoeld dat ze de draagzak meeneemt, en met de fiets loopt. Zodat ze alleen terug kan fietsen. De marsupi bevalt me tot nu toe erg goed. Moet zeggen dat kleine dame hier erg nieuwsgierig is, en ze net nog te klein is om met haar bolletje boven de doek uit te kunnen kijken! Maar als ze lekker snoezelig is, slaapt ze snel, en kan ik mn ding doen! Lopen gaat heerlijk, ze zit heel vast, en haar hoofdje blijft super op zn plek! xxx
Zowel Marsupi als de Bondolino zijn erg fijn in gebruik wat ik hoor. Heb zelf de bondolino en ben erg tevreden. Ik wilde zeker geen klikgespen oid (zoals de beco) maar daar voldeden deze beide aan. Heb uiteindelijk voor de Bondolino gekozen omdat deze ook een light editie had (dus dunner) voor de zomer. Meer kleding aantrekken is geen probleem, minder houdt op een gegeven moment op Fietsen zou ik echt niet doen. Als je valt val je op je kindje of je kindje met zn rug in het stuur, met alle gevolgen van dien.... Als je dan graag wilt fietsen met je jonge baby, zou ik een Steco Babymee kopen, waar klik je de maxicosi op en dat mag al vanaf een maand of 3 a 4 (niet eerder ivm de schokken). En later natuurlijk in het kinderzitje en de draagzak gewoon meenemen
*vloeken in de kerk* Ik fietste wel met kind in de drager. Op mijn buik vind ik eng, maar op mijn rug vind ik het veel fijner en veiliger dan zo'n stoeltje wat aan mijn stuur hangt. Het scheelt wel dat ik 'moest': lopend mijn zoon van school halen tussen de middag leverde een lunchpauze van 10 minuten op. Maar goed, dit was even om te laten weten dat er ook mensen zijn die het wel(overwogen) doen. De discussie hierover hoort meer thuis in een nieuw topic, mocht daar behoefte aan zijn.
Natuurlijk wordt het straks ook weer kouder en dan "bungelen" die beentjes daar maar wat Trekken jullie je kindje dan extra dikke kleren aan als je met hem/haar gaat wandelen?
@Marlett, hmm op je rug snap ik dan nog wel, maar je bent nooit zeker van anderen die een gevaar voor je vormen, hoe zeker je jezelf ook voelt. Ik zou het persoonlijk in elk geval niet doen... maar geen discussie waard hoor, ik snap het wel Maar ik denk sowieso, hoe veilig is een kindje in een kinderzitje op de fiets? wat ik net zei, als anderen in het verkeer niet veilig rijden, kun jij de dupe worden, ook in kinderzitje met alle gevolgen van dien denk ik... Maar zo kun je nog wel even doorgaan, er zijn zoveel dingen niet veilig zijn in het verkeer... xxx
Yep, ik heb een winterpakje voor haar. Met voetjes, zo'n lekker dik fleecepakje. gewone kleertjes eronder, en als het echt kraakt dat het vriest dan evt, beenwarmertjes nog erover. Maar omdat je baby tegen je aan gedragen wordt, verwarm jij m ook al! xxx
@Mamav2boefies, eentje vd c&a en eentje vd zeeman! Je krijgt ook veel modellen online, even googlen op fleecepakje, of winterpakje baby! (waren mij persoonlijk te duur) xxx
Ik verwacht nu zelf weinig winter meer, maar ik droeg mn ukje vorig jaar onder mn ( zwangerschaps)jas en dit jaar draag ik haar onder mn draagjas op mn rug. Lekker warm!
Hi, Heb net zelf de masupi gekocht...Super en heel makkelijk in gebruik, veel beter dan mijn manduca.
heb hier de hoppediz fleecepakje voor over de kleertjes.. en als het heel koud word, dan een soepel skipakje (waarin ze niet zon michelinmannetje word) of onder mijn draagjas.. met kou gebruik ik wollen doeken die ook nog eens in 3 lagen over haar heen gaan.. dus die zit lekker warm. dit plaatje wilde ik ook even delen waarom ik altijd zo hamer op die echte ergonomische dragers te gebruiken Bekijk bijlage 217639
Deze foto maakt het nóg duidelijker. Je kind moet eigenlijk een M vormen met knie-billen-knie. Ik vind de knietjes niet erg hoog zitten bij de drager met het brede vlak in het plaatje. (of bedoelde je juist dat het beide geen goede dragers zijn?)
marlett, maar die tekening ( plaatje 2) moet ej je nog even voorstellen dat je kindje met gewicht erin zit...de billen zakken sowieso nog verder naar beneden...daar zie je alleen wel goed, dat die beentjes tot in de knieen gesteund worden