wanneer bedje en box klaarzetten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wenrichtwan, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Hallo meiden,

Dit is mn 2de zwangerschap maar ik weet niet meer wanneer ik in mn voige zwangerschap box en bedje had klaar gemaakt.

Wanneer deden/doen jullie het?

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

De box staat hier net een paar dagen. Het wiegje staat er wel maar het opmaken doe ik nog niet.

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Bedje staat sinds 2 weken en box sinds vandaag :D

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Met 38 weken box neergezet (zo'n sta in de weg dus zag het nut er echt niet van in hem al eerder neer te zetten). Bedje zou ik met bijna 40 weken opmaken (van mijn vorige twee zw uitgaande en 41+ lopen), maar beviel in de nacht voordat ik het zou gaan doen: kortom bedje was dus niet opgemaakt. Maar maakte natuurlijk niets uit, want je legt je kindje toch niet meteen in het bedje. Tenminste had ze de eerste paar uur lekker bij me dus was genoeg tijd het bedje goed op te maken :D

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hier ook de box pas met 39 WK neer gezet. Wiegje heb ik weken geleden al opgemaakt voor de 'leuk'. En bedje heb ik t beddengoed wat erop moet op t matras gelegd. Misschien dat ik die vd week nog op maak en anders is t ook zo gedaan...

De meubels hadden we met 32 WK ofzo in elkaar gezet, zodat de 'nieuwe' lucht er nog ff uit kon :p

6. Lun

Lun Niet meer actief

Ik kan eigenlijk niet wachten.. Maar ik denk dat ik tijdens mijn verlof (4 weken vt voren) de box en de wieg klaar zet. Het opmaken van het bedje komt wel als het kindje er is.

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedje staat sinds week 32 ofzo en een box ga ik waarschijnlijk niet eens aanschaffen.

8. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Haha, oké. Zo te lezen. Moet ik ook nog maar even wachten!

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hadden de box met een week of 30 volgens mij in de kamer staan.. Ook om de katten (3) eraan te laten wennen.. Dat ze er niet inspringen enzo..

Bedje stond er volgens mij al met 25 weken ofzo.. Kamertje was verder zo goed als af en dan wil je het toch neerzeten. Opgemaakt en wel. Tussen door gewoon nog even een keer gewassen, maar het stond zo leuk :D

10. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier de box rond 34 weken en bedje met 35 weken denk ik. Dit komt omdat wij verhuisd zijn rond de 30 weken.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier is de box niet weg geweest hahaha. En de wieg zetten we aankomende week neer

12. Luja

Luja Niet meer actief

Box staat sinds begin van de week! Ivm kat, anders zouden we hem pas na de geboorte neerzetten, maar nu kan de kat eraan wennen dat het niet voor hem is. En bedje vanaf dat het kamertje af is, 20 weken ongeveer. We maken hem pas op als hij geboren is, er ligt voor nu wel een hoeslaken omheen maar die gaat dan in de was en we trekken een schone uit de kast :D

13. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Wij hebben de box vanaf 8 weken al op staan, bedje is eigenlijk nooit afgebroken omdat mijn petekind vaak kwam logeren, al vanaf zijn 5e week op aarde :p

14. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben doodsbang om te vroeg te bevallen of dat ik weer bedrust moet houden ivm verkorte bmm (zit nu al op 2, 5 cm) en wil dit keer wel alles zelf doen dus ik wil uiterlijk met 30 weken alles klaar hebben.

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Met 32 weken ongeveer, ik had toen kerstvakantie. Ons mannetje kwam toen te vroeg met 34 weken, maar was de eerste weken toch in het ziekenhuis, dus eigenlijk was het veel te vroeg!

16. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    van mijn eerste zwangerschap weet ik het ook niet meer wanneer ik de box heb opgezet. Maar denk dat ik die deze week nog wel ga opzetten.

17. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Wij hebben het bedje en wiegje al staan (24 wkn) , maar nog niet opgemaakt. Alleen bij het wiegje heb ik de bekleding erop gemaakt, om te kijken of het nog goed was. Laat ik nog ff een weekje staan, zodat mn moeder het kan zxien haha. Daarna de bekleding er weer af, wassen, strijken en pas de laatste week er weer op. Zon bedje of wiegje is snel opgemaakt.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Box een maand van tevoren.
    Het wiegje kwam van mijn schoonmoeder en is in het kamertje gezet zodra het uit de auto kwam. Wel heb ik het pas 3 weken van tevoren opgemaakt.

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bedje met 35 weken ofzo, box vlak voor mn bevalling (volgens mij met 37 weken ofzo)

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Box met 37 weken, en wiegje pas toen ze geboren was.
    Ze werd geboren met 37+3 weken, dus we waren net optijd, of ja heel in begin heeft ze nog niet in de box gelegen dus zo erg was het niet geweest als de box nog niet gestaan had. Na de bavalling toen we thuis kwamen heeft de kraamzorg het wiegje gepakt, opgemaakt en onze meid lekker ingestopt, is zo gebeurd.

Deel Deze Pagina