Ik ben van mening dat ik het onverantwoord vind om een baby alleen in huis te laten. Het niet hebben van rookmelder(s) is dit ook. Mensen realiseren niet wat de gevaren zijn. Ik zou niet graag thuis willen komen en dan wel een hond hebben met lege blaas maar ook een verkoold babylichaampje aantreffen. Moet je toch niet aandenken? Natuurlijk gaat het negen van de tien keer goed. Die ene keer vergeef je jezelf denk ik nooit. Het verbaast mij dan ook dat mensen de keuze maken voor het legen van een hondenblaas en niet kiezen voor de optimale veiligheid van hun kind. Is er niemand van de buren die de hond uit kan laten? Of iemand anders in de buurt die toch een rondje met zijn of haar hond loopt? Goed dat was mijn mening zonder wie dan ook te willen veroordelen. dan nu on topic, de Alecto dbx 82 schijnt een bereik van 3km te hebben.
he, kijk is op kieskeurig.nl! Op deze vergelijkingssite staan de verschillende babyfoons met hun kenmerken (oa bereik) en verschillende reviews en vragen van gebruikers... Ik heb daar ook zitten te kijken om te bepalen welke we straks willen gaan aanschaffen... veel babayfoons hebben bv een bereik van 300m maar in de praktijk schijnt het dan tegen te vallen
Hi allemaal, bedankt voor de adviezen, meningen. me vriend is elektricien dus die rookmelders en andere alarmen zijn aanwezig. dat werkt allemaal. * ik heb nog helemaal geen kindje.. helaas maar denk graag vooruit. En .. ik zie het zo bij ons is bij het rijtjes huis een groot grasveld. en aan de overkant is een groot onbebouwd terrein ongv. 150m bij ons huis vandaan dat terrein is zelf ongv. 300m. groot veld. me hond heeft spieren in zijn benen, en hij MOET wel energie verbruiken (anders wordt ie heel vervelend) en loslaten is altijd lekker voor hem. hij rent dus, dus gebruikt zn spieren. afijn. totaal zal ik dan 450m bij het huis vandaan zijn, ik kan op het terrein zelfs naar het huis kijken. alleen zit ik dus dan met het bereik van de babyfone, ik denk dat het ongveer 5 a 10min duurt voordat hij gepoept en geplast heeft. terug lopen is 1min. rennend 30sec. (geschat).. onverantwoord of niet. ik ga niet áltijd me kind mee nemen.(hihi denk ik he..) je moet natuurlijk ook niet uitgaan van de ergste scenarios want dan slaap ik zelfs niet meer... we gaan wel even in de Alecto groep kijken. (op kieskeurig staan veel revieuws maar niet echt over het bereik alleen punten, maar sommige zettten een 4 andere een 10 bv. dus vroeg ik me af naar wat persoonlijke ervaringen) en de tip over de brief is helemaal slim! Top bedankt die schrijf ik op in me collage hahahaha ja weetje, even offtopic stukje: ik heb heeeel veel tijdschriften(ouders van nu / kinderen ed.) opgehaald ergens in het land, en daar heb ik allerlei belangrijke stukjes van kinderen/babys/peuters/luiertesten/speentesten ed ed ed. uitgescheurd en in een map gedaan! heel leerzaam. en zo heb ik ook een a4tje waar ik allerlei tips die ik hier lees opschrijf. oke nou nogmaals bedankt
Wij hebben zelf ook een hond gehad maar de kinderen gingen gewoon mee ik vind dat niks omdat in je huis in 5 min al brand kan ontstaan. Als je het doet zou ik wel een briefje in je beurds doen op welk adres je woont als jou wat gebeurd dan weten mensen wel waar er een kindje in bed ligt. ik heb ook ooit een babyfoon gezien die je op iedere afstand kunt gebuiken die is wel heel prijzig die kan je op bellen waar je ook maar bent en dan kan je meeluisteren...je krijgt er een aparte "gsm" bij
maar welke dat is weet je niet??... en over die brand. hoe moet brand ontstaan als er niets brandbaars in huis is... wij doen als we weg gaan de hoofdschakelaar eruit. we roken niet, dus er zou geen brandende sigaret in huis kunnen liggen. nee brand nee.. en daar ga ik ook niet vanuit, en daar gaat het topic ook niet over toch..
heb net even gekeken en wij hebben de alecto DBX-82. die heeft 3km bereik. ik ben er best tevreden mee, geeft goed geluid, kan op de babykamer het ontvangen van het geluid verstellen (dus of je kindje moet krijsen als hij aanspringt of dat hij bij elk zuchtje aangaat) heb in het begin een paar keer iemand anders op de lijn gehad (buren ofzo?) maar toen een ander kanaal gezocht (er zitten er heel veel op) en toen was het goed. van de zomer eens een vliegtuig gehoord (dacht ik) maar mocht je kindje dan huilen ofzo hoor je het volgens mij ook. (en hij doet het ook echt nog na een km ofzo? heb het uitgetest toen vriend thuis was, babyfoon aan en mee en gebeld naar huis, hoorde het via de babyfoon goed)
Wat een reacties weer... als ik lees dat sommige nog geen 20 mtr van hun huis vandaan durven.. - mijn tuin is langer dan 20 mtr.... - als ik even de kliko weg moet brengen is dat ook verder... Het lijkt me ongezonder en onrustiger voor je kind om hem telkens mee te slepen dan dat er even met de hond gewandeld wordt door moeders met een babyfoon in de hand terwijl je zo ongeveer zicht hebt op het huis. Alecto schijnt een babyfoon te hebben met ver bereik, alleen ben ik bang dat dit in een open gebied is, dus in een wijk veel minder.
wij hebben een alecto met 3km bereik en die heeft in de wijk ook goed bereik. zelfs op een schip met stalen wanden had ik goed bereik (was geen 3km) (en was geen cruiseschip, een tanker)
Ik neem tegenwoordig wel altijd mijn kinderen mee, maar toen onze hond nog een pup was en tig keer per dag uitmoest, ging ik haar echt niet steeds uit haar bedje vissen voor die 3 minuutjes. Ik nam ook geen babyfoon mee. Mijn huis kan afbranden, maar die kans is net zo groot als dat ik met de baby op straat door een auto geschept wordt. Ik loop nu meestal alleen een groot rondje tussen de middag en dan neem ik ze altijd mee. Volgens mij komen die Alecto's altijd wel goed uit de test. Ik heb zelf een babyfoon met camera, die kan ik niet eens meenemen, ja, bij de buren zetten, dat heb ik nog wel eens gedaan.
nee ik weet het helaas niet meer mss eens googlen. Ik ben zelf een paniek vogel wat betreft de kids alleen te laten maar dat is gekomen door dat waar wij eerst woonde een vrouw de hond ging uitlaten en toen ze terug kwam stond het huis in brand door kortsluiting in de droger vandaar. Vandaar mijn opmerking over brand maar was geen aanval op de vraag van dit topic was gewoon mijn eigen mening.
Ik zou mijn kindje nooit thuis laten om de hond uit te laten (nu heb ik ook geen hond dus dat scheelt), maar ik wou even reageren op bovenstaande. Als je thuis bent heb je ook de kans dat er een ongeluk met je gebeurd (van de trap vallen ed) en dan weet ook niemand dat er nog een baby binnen is waar "niemand" aanwezig is om er voor te zorgen Hier hebben wij een alecto babyfoon, hoever hij van huis werkt durf ik dus niet te zeggen maar hij werkt wel heel goed. Dus of je hier wat aan hebt . Maar als ik jou was zou ik gewoon je kindje meenemen, wil prima hoor. Je kunt de tijden eventueel wel iets aanpassen waardoor je kindje gewoon mee kan. Niet vervelend bedoelt hoor en ook geen aanval ik wil er gewoon mee zeggen dat je waarschijnlijk "zorgen" ziet die er niet zijn, tenzij je alleenstaand bent.
ik laat de droger ook nooit aan als ik wegga (zelfs niet 3minuten) en er kan ook brand uitbreken terwijl je thuis bent (en als je dan beneden bent, geen rookmelder hebt, hoef je het ook niet gelijk te ontdekken?) ik ben af en toe alleenstaand, dat wil zeggen dat mijn vriend voor zijn werk 3maanden weg is. toen leah nog klein was sliep ze gewoon in de wagen als we wandelen, maar na een tijdje gaat dat moeilijker (buggy) dus dan is het af en toe makkelijker om je kind thuis te laten (als het regent b.v dan vind ik het makkelijker om even vlug te wandelen als ze slaapt, dan moet je niet moeilijk doen met buggy en dan willen onze honden ook niet lang buiten zijn)
Hier gebeurt het ook af en toe. Net als vanavond...mijn man is werke tot 23.00 uur...het is vreselijk aan het vriezen hier en Finn ligt lekker te slapen... Nou gene haar op mn hoofd die er aan denk dat ventje wakker te maken en hem in de vrieskou mee te gaan nemen voor nog geen 5 minuten. Dan weet ik zeker dat ik morgen een kind heb wat overstuur is! Ik ga heeeeeeeeel snel met de hond plassen enloop gelijk weer terug. En manlief laat haar strakjes nog een groot blok uit (haha...in de kou) Het uitlaatveldje is nog geen 100 meter ver en onze babyphone red dat echt niet! Na 50 stopt ie en kan ie geen signaal meer vinden. Wij hebben deze: Isi Mini DBI-22 dect babyfoon | Babyfoons | Baby-Dump dus neem die niet! Hahaha!
nee tuurlijk niet...maar mss een optie hebben jullie geen hondenuitlaatster in jullie buurt wonen? waar ik eerst woonde maakte daar veel mensen gebruik van die kleine kinderen hadden..die liet de honden uit voor 2,50 per keer en die had een stuk of 8 honden per keer. je zag echt dat de honden heel veel plezier hadden.
mamabeer. begrijpelijk hoor maar een hondenuitlater nooit laat niet zo graag vreemde in me huis. en betalen ook niet hahahaha ik kan er niet op aan ik weet nameljk wat mijn honds behoeftes zijn, eveneens als kinderen hun behoeftes hebben natuurlijk. ik kan er niet op aan snap je. dus dat zal geen oplossing zijn.\ we gaan zoeken bij Alecto Bedankt
hier zit misschien wel een hondenuitlater in de buurt? maar als ik thuis ben ga ik er niet voor betalen om mijn hond uit te laten. mijn schoonvader laat ze af en toe uit. en mijn honden durf ik niet met veel mensen mee te geven, ze zijn niet echt vriendelijk naar de meeste andere honden. en mochten ze een loslopende hond tegenkomen die op ze af komt gerend (gebeurt ook als ik met hun loop) moet je toch moeite doen om ze vast te houden en hopen dat de hond stopt of wegdraait (en anders ga ik zelf in de aanval:x) (het zijn geen grote honden hoor, teckels, maar die kunnen nog aardig moeilijk doen) dus ik vertrouw maar een paar mensen bij mijn honden. als het echt moet kunnen ze achter (niet zo groot) maar anders loop ik een klein stukje.
ja dan word het al moeilijk. Ik weet dat mijn ouders altijd de babyfoon bij hun buren af gaven als ze met de hond gingen
Ik neem geen babyfoon mee... De hond wacht maar tot mijn dochter wakker is. Hebben we altijd gedaan met onze andere hond (is in juni overleden) en zelfs onze pup van 5 maanden is er al aan gewend en op getraind. Alleen als hij héél nodig moet, dan wil ik nog wel eens met hem naar buiten rennen, maar dan ga ik zonder babyfoon. Mijn dochter is 2 overigens.
Deze hebben wij ook. Zelfs als wij een paar straten verderop zitten werkt ie nog. Wel niet helemaal zuiver, maar als zoontje huilt slaat de babyfoon krakend aan. Als je op verre afstand zit. Prima ding dus!
Hier ga ik straks de kleine er niet steeds uit halen als ze ligt te slapen. Nu is onze hond ook gewend om soms even snel te plassen. Hij heeft ook niet zoveel beweging nodig dus dat scheelt. Voor langere wandelingen gaat de kleine natuurlijk mee. Maar ik ga er niet voor 5 minuutjes uit bed plukken. Overigens laat ik de deur nu vaak op een kier staan, dat doe ik straks maar niet. Scheelt misschien ook dat ik in een heel klein dorpje woon waar iedereen elkaar kent.