welke babyfone bij hond uitlaten.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door hbbeestje, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Ik blijf mij er over verbazen met welk gemak mensen hun kindje alleen thuis laten in belang van een hond. Voortdurend angstig en ongerust is niet nodig maar verantwoordelijk gedrag lijkt mij wel een noodzaak. Een brand of inbraak kan binnen twee minuten een feit zijn.

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    een brand of een inbraak kan ook als je zelf ligt te slapen.
    ik snap niet waarom sommige zich zo druk maken? het is niet lang en we horen ze via de babyfoon als het nodig is.
    ik laat wel de hondjes even uit als ze slaapt, maar ga dus echt niet om boodschappen (daar heb ik de auto voor nodig, zou die om de hoek zijn zou ik het misschien wel doen) we wonen in een heel klein dorp waar iedereen elkaar kent, ik denk dat dat ook veel scheelt?

3. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Nou, ik laat de hond ook gewoon uit hoor. En als de kleine meid alleen is, ga ik echt niet ver lopen. Ik heb overigens altijd wel een briefje in mijn zak met mijn adres en dat ik nog een baby thuis heb. Die heb ik gewoon altijd mijn jaszak. Werk zelf in de hulpverlening en wij kijken altijd eerst zakken na voor de identiteit.

Wij hebben de Alecto DBX 82. Die heeft 3 mn bereik. Tenminste, dat staat erop. We hebben het nnog nppot uitgeprobeerd, maar anderhalve km haalt ie zeker. Deze kun je op den duur nog uitbreiden met een DBX 83. Een losse unit voor op een andere slaapkamer. Het is een DEC-babyfoon en veel frequanties. Dus de kans dat je andere kindjes hoort is heel klein. Hoop je hiermee geholpen te hebben.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    als ze hier willen inbreken had dat heel vaak gekunt hoor. Laatst bleek de deur ook 2x open te staan.. nou jammer dan. Ik kan me er niet zo druk om maken.
    Ik kan als ik de hond uitlaat m'n huis bijna continu nog zien. Er is ook geen moeder zeker die even op straat met een buurvrouw staat te praten ofzo.... voor mij is dat hetzelfde hoor. Ik zou ook een papiertje in m'n zak doen, al is het alleen maar voor m'n eigen gemoedsrust.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben een babyfoon die volgens het boekje tot 300 meter bereik heeft.
    Maar dat is bij ons tot 2 meter ofzo.
    Gezien wij in een nieuwbouw huis wonen en deze nogal goed geiisoleerd zijn, is 300 meter hier echt een wassen neus.

Volgens mij is die 3 km of 300 meter bereik erop gebaseerd als je in een weiland staat. ;)

Toen wij nog een hond hadden liet ik hem ook gerust even een plas doen, 30 meter verderop en was binnen 5 minuten weer thuis.

6. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Overdag gaat de kleine man mee voor de grote wandeling.
    Maar 's avonds blijft hij echt op bed liggen, ga hem niet voor elk plasje uit bedhalen..

Achterdeur op slot en lopen, ben hooguit 10 minuten buiten..

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Goh dat het hier nog steeds over het thuis laten gaat.

;)

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    even voor discussies te voorkomen...Iedereen doet het anders...de een blijft liever thuis...de ander neemt z'n kind mee en de ander laat het weer in bed liggen. Iedereen heeft een mening en is ook heel goed dat die gegeven wordt alleen dat het nu nog steeds over het thuis laten gaat. Ik denk dat we nu gewoon over kunnen gaan naar het babyfoon gedeelte :D:D owja en dit is geen aanval ik bedoel het gewoon goed :)

9. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    En ik heb geen babyfoon.;)
    Voor in huis wel, maar die kan niet mee de straat op.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    even mijn ervaring: mijn zoontje is nu ruim 6maanden oud en ook ik laat de hond even snel uit als onze kleine man ligt te slapen. hoor veel reacties: 'je laat je kind toch niet alleen?!' hij slaapt in zn bedje, wat kan er mis gaan? hij zal misschien 5min huilen als hij heel toevallig wakker word. Ik doe het al vanaf begin op deze manier, hond uitlaten als kleine slaapt. en nog nooit is er wat mis gegaan. wij hebben echt een vreselijke babyfoon maar t maakt echt niet uit als je kleintje even alleen is. ga geen wandeling van uur maken, maar das logisch

het maakt je echt geen slechte moeder als je even buiten bent. je neemt je kind toch ook niet mee als je wat uit je auto moet pakken? of als de deurbel gaat en je staat praatje te maken met je buuf

11. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik doe het dus precies zo! Maar om je vraag te beantwoorden... Wij hebben de Alecto DBX 99. Een hele fijne babyfoon. Hij zou alleen 300 m. bereik hebben maar dat is niet waar. Bij windstil weer (met storm doet ie het al niet meer als ik een stap de voordeur uit zet...) haalt ie denk ik net 100 meter. Net vergenoeg tot de uitlaatstrook:D!

12. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb een super nova, net genoeg bereik om aan de overkant de honden uit te laten.
    Ik ben zo'n moeder die met stortregen, sneeuw en ijskou haar kindje alleen laat liggen voor wel 5 minuten....
    bar

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik dacht in het begin ook: nooit laat ik mijn meisje alleen om met de hond te lopen!! Maar daar ben ik wel van terug gekomen hoor!
    Vooral met de sneeuw en gladheid, dan is het met de kinderwagen niet te doen en de draagzak, wij hebben ook een Beco Butterfly, te gevaarlijk ivm uitglijden.
    Wij hebben een Alecto met bereik van 300 meter. Maar volgens mij kan ik wel verder lopen hoor!
    Soms is ie net uit bereik en begint hij te piepen. Maar ik dat is niet langer dan 2 minuten.
    Bovendien ga ik lopen als ik zeker weet dat ze slaapt en heb ik een briefje in mijn zak met naam, adres, tel.nr van vriend en schoonouders en dat er een meisje ligt te slapen.
    En ik ben nooit langer weg dan 10 minuten.

We hebben er ook over gedacht om een babyfoon te kopen met een bereik van 3 km, maar dit werkt prima zo. Hond blij, ik blij en dochtertje blij! :)

Deel Deze Pagina