wij willen binnenkort een babyfoon gaan kopen. Nu wonen wij in een nieuwbouwwoning van een half jaar oud. De muren en verdiepingsvloeren zijn van beton. Hierdoor komt onze wifi voor internet ook niet in de slaapkamer terwijl de zender (of hoe heet zo'n ding) in de woonkamer staat. Dus dat is maar 1 verdieping hoger. Heeft iemand tips voor een goede babyfoon met dus een zeer goede ontvangst/bereik? Het hoeft trouwens geen babyfoon met beeld te zijn. Mag wel. Ik vind het vooral belangrijk dat hij het goed doet.
Wij wonen ook in een nieuwbouwhuis (4 jaar oud) Internet doet het matig op de slaapkamer (router staat in de meterkast) We hebben de Luvion Grand Elite gekocht deze week. Dit een babyfoon met beeld. ik moet erbij zeggen dat de baby nog niet geboren is, maar manlief en ik hebben hem al wel uitvoerig getest hihi....
heb je wel een draadloze dect telefoon? als deze het goed door het hele huis doet, dan maakt het in feite niet uit welke je koopt, mits het maar dect is. Voordeel gelijk dat je niet mee luisterd naar andermans baby!
wij hebben een alecto DBX-88 en wonen in een nieuwbouwwoning. Die doet het super. We nemen hem ook wel mee naar de buren als we daar een avondje op bezoek gaan. Ook dan hebben we nog goed bereik. Toevallig hebben zij de zelfde en zij hebben zelfs bereik 2 huizen verder. Zelf hebben we dat niet geprobeerd. Maar het is alleen ter indicatie dat deze het goed doet in nieuwbouwwoningen.
Wij hebben een alecto dbx-88 en ook betonnen plafond enz en nog nooit problemen gehad. Hij doet het zelfs als ik even bij de buren zit. Ik heb ook nog een goedkopere (dect) van de lidl en die doet het ook prima.
Hier ook goede ervaringen met de avent in een nieuwbouwhuis met beton gestorte muren en verdiepingsvloeren. Over je internet; je kan een versterker plaatsen op de 1e verdieping. Die steek je in je stopcontact. Werkt super, nu overal goed internet. (nou ja naar zolder hebben we bedraad laten aanleggen.)
Hier ook Alecto, werkt goed. Wel heel af en toe dat 'ie even moet zoeken, maar dan heeft 'ie hem snel weer gevonden.
Wij hebben een Avent (eentje van 2 jaar oud ongeveer) en die werkt tot op zolder. We hebben wel eens een kleine storing gehad wat betreft ontvangen maar hebben de ontvanger toen in de keuken gezet (iets dichterbij) en dan gaat het prima. De eerste verdieping pakt 'ie sowieso altijd maar dat geldt ook voor het internet (wat bij ons wel in de meterkast zit in de gang dus dat scheelt). Op zolder inderdaad zo'n stekker gebruikt voor internet. Dat werkt nu daar ook super.
Bedankt voor alle tips! We zullen dus vast een goede babyfoon kunnen vinden! We hebben nu ook zo'n wifi versterker op de eerste verdieping inderdaad en dat werkt prima!
Hier een alecto dbx 88 in en rondom huis geen probleem. We hebben de alecto dbx 82 erbij gekocht omdat deze meer bereik heeft dus bij de buren paar huizen verderop hebben we dan ook nog bereik in en buitenshuis (vooral gekocht omdat we lekker zomers buiten zitten daar)
Ahhh.... meer mensen die een probleem herkennen bij nieuwbouw woningen. Wij zijn nu zwanger van de 1e, dus ook op zoek naar een babyfoon. In de (nieuwbouw)huizen hebben wij eigenlijk bijna geen bereik met een mobiele telefoon, dus ik vrees het ergste voor een babyfoon. We hebben veel contact met de buren 2 huizen verderop (met 2 kids) en als zij hier komen dan valt het signaal weg... dat geeft al problemen achterin hun eigen tuin. Aan de andere kant hebben wij veel contact met de buren 3 huizen verderop. Wij hebben nu (nog) geen kleine, dus vanuit gemak komen wij altijd naar een van hen toe. Nu hier dus ook een kleine op komst is, is dat niet meer de oplossing voor in de toekomst Ik heb al gelezen dat de alecto dbx 82 nog een paar (nieuwbouw) huizen verderop bereik heeft. Ideaal, maar deze is verder wel heeeel basic. Verder iets gelezen over de avent en de Luvion grand elite. Ik begrijpen dat deze modellen het binnenshuis prima doen, maar hoe is dat min. 3 huizen verderop? Nog meer mensen ervaringen met babyfoons in nieuwbouwhuizen en bereik bij buren? Vooral het bereik is belangrijk, maar een geluidje afspelen en evt. terug praten zou wel erg prettig zijn.