Welke babyfoon kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angel24, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet welke babyfoon ik moet gaan kopen want ik heb er nooit 1 gebruikt.

Meiden die ervaring hebben welke vinden zij beste, en adviseren jullie?

Ik woon in een apartement gelijksvloer er is wel een afstand tussen de woonkamer en de babykamer...

Groetjes,

ANGEL24

2. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Wij hebben de alecto dbx 99. Ik vind em super, je kunt het geluid uitzetten, je ziet dan lampjes en bij bepaald volume gaat er een alarm. Je kunt ook zien hoe warm het is in de babykamer, je kunt liedjes afspelen. Maar vooral het geluid en temp zijn grote pluspunten. Oh ja, je kunt ook altijd zien of ze verbinding hebben met elkaar, ook een pluspunt!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier ook de alecto dbx 99

Ik ben er heel tevreden mee..

Ik vind t lampje ( zaklampje) ook erg handig..

4. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik heb de Philips Avent Babyfoon Dect SCD-520/00 het weekend gekocht, moet een hele goede eentje wezen.

5. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    ik heb er eentje met scherm..van luvion die is helemaal top (ook dect)!
    Kan hem zelfs op je tv aansluiten..als hij afgaat kijk je effe wat er is! Maar deze is wel ongeveer 200.
    En een nadeel van deze is dat het losse schermpje maar kort los van zijn oplader gebruikt kan worden. Daarom heb ik er eentje bij gekocht ook die van alecto, alleen een oudere/goedkope versie, maar werkt prima.

6. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Meiden het moet niet te lux zijn en ook niet te duur, als het maar goed werkt...

Groetjes,

ANGEL24

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    alecto dbx 99

Is niet mega lux hoor. Ik gebruik veel opties niet.
    Maar hij werkt wel echt super.

Ik snap nooit waar je dat lampje voor zou gebruiken. Kom je te dicht bij het moederding op de kamer; gaat hij toch herrie maken??

Lotte vind de liedjes die erop zitten fijn om naar te luisteren.

Nog tip; als je in brabant woont. Bij de winkel in Best zijn ze een stuk goekoper!
    (bestekeus).

Volgens mij zijn alle alecto's wel goed, dus daarvan kun je ook een goedkopere nemen.

Groetjes!

8. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Kijk even bij de blokker. voor 44,95 een alecto.

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    #9 AMS, 22 sep 2009
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
    Wij hebben die van de hema gekocht (verkopen ze alleen nog online). We hebben hem nog niet ingebruik, maar wel getest en werkt hier prima. Wij hebben hiervoor gekozen omdat we er niet te veel geld aan uit wilden geven, met het risico dat het bereik niet goed zou zijn. We wonen namelijk in een apartement met veel staal in de constructie en hebben daardoor bv ook in een deel geen bereik met de telefoon (weet overigens niet of dit vergelijkbaar is met het signaal van een babyfoon hoor).

10. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik heb 2 kids, maar nog nooit een babyfoon gekocht/gebruikt.

In de toekomst wil ik die wel gaan gebruiken, omdat ik nu natuurlijk de stemmen van mijn kindjes al hoor, dan kan ik de baby niet goed horen hihi maar als je maar 1 kindje heb, heb je het niet eens zo hard nodig, tenzij je in een villa woont ofzo..

11. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Of gewoon in een huis met goede isolatie, volgens nieuwste bouwnormen.... ;)
    Ik hoor Lotte echt niet zomaar als de deuren dicht zijn en beneden nog wat geluidjes zijn. En vind het onzin dat ze eerst hard moet huilen als ze wakker is voordat haar mama komt om haar eruit te halen.
    Dus hier heel blij met een goede babyfoon.

12. appelthee

appelthee Niet meer actief

ik ben ook echt blij een babyfoon te hebben, ik hoor maar 75 % .. en wij hebben een branddeur naar boven dus hoor bijna niets!

wij hebben er een gekregen bij de babydump, een philips avent, en als ik er weer een mocht kopen kocht ik er een met camrea... waarom geen idee, geeft me een veiliger gevoel!

13. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Wat ik mij afvraagt wanneer ik een babyfoon koopt hoef ik geen snoer te verlengen van de woonkamer tot de babykamer of wel?

Hoe werkt dat met lader of zijn er ook babyfoon die op batterij werken?

Groetjes,

ANGEL24

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    de hoofdunit zit met stekker in stopcontact, dat ding staat in de babykamer, dan heb je een losse unit (ouderunit) die heeft een oplader, die oplader zet je in de woonkamer, sluit je aan ook op het stopcontact, maar de babyfoon zelf heeft dan oplaadbare batterijen erin en dan kan je de babyfoon zelf dus uit die oplader halen en bijv. mee nemen naar je slaapkamer (net als een draadloze telefoon eigenlijk)

ik heb de alecto dbx 85 voor 44,95 bij blokker in de aanbieding (hebben ze heel vaak) en die heeft niet zoveel functies, maar dat hoeft voor mij ook niet, ik hoef alleen mijn kind te horen, en deze heeft dan ook terug spraak functie, dat betekent dat ik bijv. met vriend in woonkamer vanaf de babykamer kan communicaren (walky talky effect)
    Enige nadeel is dat de bijgeleverde batterijen snel leeg zijn, maar als je ze opstuurt naar alecto met briefje erbij dat ze sneller leeg zijn dan hoort, dan krijg je gratis nieuwe batterijen, die wel de hele nacht doorkunnen.

Deel Deze Pagina