Cadeautjes tijdens de kraamtijd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Troetelbeer90, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    De laatste loodjes en je gaat overal over nadenken he!

Waar hang ik de kaartjes op die we krijgen? En hoe en waar hang je de kleertjes die je krijgt op?

Nou blijf ik bij de laatste vraag even steken. Voor de kaartjes heb ik al een mooi plekje gevonden waar we een leuk roze of paars lintje kunnen spannen en dan met knijpertjes de kaartjes eraan hangen.

Maar hoe deden jullie dat met de kleertjes die je kreeg. In het zkh zie je vaak dat ze die aan de rail v.h. gordijn hangen of iets dergelijks. Maar hoe doe je dat thuis?

Ik hoor graag alle creatieve, gekke, leuke, simpele, moeilijke ideeën en ervaringen van mama's of mama's to be;)

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Die hadden wij bij Silver ook aan het gordijn rail hangen (die godijne doen we toch niet dicht )

Kaartjes heb zo'n knijpertjes systheem waar ook me kerst kaarten aan op hang exspres niet mee naar zolder laten gaan dus daar gaan ze aan en bij Silver Ze tussen de vlagetjes gehangen

3. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Probleempje hier met de gordijnrail; Hebben wij niet!

We hebben overal rolgordijnen en geen overgordijnen op een rail (niet zodat we de kleertjes eraan kunnen hangen in ieder geval). Plus ik wil de kleertjes graag in onze slaapkamer hangen.

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb toevallig een kledingrek en als we dag kleertjes krijgen hang ik ze daar in de woonkamer aan op staat echt leuk!!

5. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

gewoon zoals mij meteen wassen en in de kast hangen hihihih. ik heb maar een klein huis, en ik vond het dat te rommelig worden.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    mijn broer had gewoon een lijn langs de muur gehangen (er tegenaan zeg maar) en daar de kleertjes opgehangen.
    Wij legden ze op de vensterbank bij de eerste, bij de 2e in een mand waar mijn kraamcadeautjes inzaten.

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    ik moet heel eerlijk zeggen dat ik liever heb als mensen een cadeautje willen halen dat ze beter een bon van prenatal o.i.d. kunnen halen. Heb ik veel meer aan hihi

de kaartjes komen op de kast te staan :)

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik ook! :D
    Kunnen we mooi zelf iets uitkiezen!

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mannetje zei hier ook al: Euhm gelijk wassen en hup de kast in?

Maar ik wil er naar kijken en het showen haha. We kunnen evt. iets op haar kamertje verzinnen (daar ze eerst toch in het wiegje op onze slaapkamer slaapt). Maar wat dan he!?

Lijntje langs de muur is geen optie (wordt vrij moeilijk op haar kamertje) en beneden durf ik dat niet aan met de poezenbeesten die alles slopen en opeten hihi.

Enne tja cadeaubonnen zijn ook leuk om te krijgen hoor. Maar kleertjes krijg je toch ook altijd wel;)

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hadden best veel kaartjes, mijn man heeft allemaal lijnen gespannen in huis.. elke keer er weer een bij als ze vol waren.

11. adi

adi Niet meer actief

Kleertjes ophangen? Ben ik de enige die dat nog nooit gezien heeft? Lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt hygienisch.
    En je zult druk genoeg zijn met het showen van je baby, MET kleertjes :)

Ik heb gewoon alles in de kast gehangen. Dingen die toen te groot waren gingen in een aparte la op zolder. Als mijn moeder oid langskwam liet ik haar wel zien wat ik allemaal heb gekregen, maar niet aan alle kraamvisite.
    Als ik bij iemand op kraamvisite ging, heb ik ook nooit andersmans kado's te zien gekregen. Of het moest iets heel bijzonders zijn.

12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Niet hygienisch? Haha wat is er niet hygienisch aan als je kijkt naar kleertjes ophangen (doe je toch ook in de kast?)

Kijk als je nou een huis vol vieze rook heb of etensgeuren of door huisdieren oid dan kan ik een beetje inkomen wat je bedoelt. Maar er staat nergens in mijn post dat ik hierop doelde. Staat volgens mij zelfs duidelijk dat het om de kleertjes boven ophangen gaat;)

Het gaat mij er niet om dat anderen de babykleertjes te zien krijgen. Het gaat mij erom dat ik ze aan een lijntje oid kan hangen (net als de kaartjes) boven op onze of de baby slaapkamer. Dus niks onhygiënisch aan. Tevens gaat het dan om de setjes die ons dametje niet direct aankrijgt, dat wordt uiteraard eerst gewassen voordien.

Zo kunnen we genieten van alle setjes die we gekregen hebben, vooral als ik niet direct op de beentjes kan staan kan ik op die manier een beetje genieten;)

Het is volgens mij eerder traditie dan geen traditie om de kleertjes op te hangen. (ik heb het altijd al gezien/gehoord). En het lijkt ons een leuk idee (daar gaat het tenslotte om he;)).

Overigens is het hier ook zo dat echt niet iedere collega van manlief mijn slaapkamer betreed en de kleertjes te zien krijgt hoor. Kleertjes/cadeautjes showen is niet voor iedereen bedoelt;)

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ik vond het WEL leuk om alles aan iedereen te laten zien!
    Bij de 2e heb ik heel veel in bed gelegen en weinig kunnen genieten. Maar vond het zo snoezig om de cadeautjes te zien!
    Gewoon lekker op hangen op je kamer!! Misschien een leuke mand erbij voor de andere cadeautjes?

14. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Wij hadden de kaartjes op een plank staan. En de kleertjes hadden wij aan de boxrand gehangen :D

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

kleertjes aan de open trap in de woonkamer.
    daaronder staat een sidetable en komen de kadootjes op.
    Kaartjes komen aan een lint op de deur.

16. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb bij andere mensen gezien dat ze de kraamkado's (oa kleding) in de box legden. Zag er ook leuk uit. Maar dan moet je dus al wel een box hebben staan.

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier komen alle kaartje te hangen, en de kleertjes kunnen aan de box, of hang ze ergens anders op

@Nonnos
    Meestal heb je zoveel tijd voor de bevalling de box al klaar staan, hier komt ie over 2a3 weken in huis, vanwege het wennen voor de honden en katten

18. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier staat de box al een week of 2. Had er zomaar zin in om hem neer te zetten hihi:D

Hele leuke ideetjes allemaal qua kleding, maar dat gaat hier helaas niet werken:(

We hebben 2 katten die het zeer leuk vinden om alles wat ze zien te eten of er op te knabbelen of er aan te sabbelen. Heelll irritant!

gister nog; krijg ik een bevallingsmand van mijn moeder met allemaal verzorgingsproducten voor mij en de beeb. Zijn we even in de tuin en kom ik terug binnen: En ik mis 3 dingen uit die mand. Hadden ze het bakje wattenstaafjes geprobeerd open te maken en 2 stukken zeep geopend en aan gort geknaagd..

Maar we verzinnen nog wel iets:D

19. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Hihi troetelbeer, wattenstaafjes zijn die van mij ook dol op maar verder blijven ze overal goed vanaf.

Hier is het ook soort van traditie om je cadeautjes uit te stallen. En het ziet er ook gezellig uit!

Heb het met mijn felicitatiekaarten en cadeautjes toen ik net zwanger was ook gedaan! Allemaal uitgestald op het dressoir! Nu zit het mooi in dozen totdat we verhuisd zijn en het op de babykamer kan.

20. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha kunnen we niet ruilen van katten dan?
    Neehoor, het zijn wel schatten maar wat ze allemaal uitvreten af en toe.. pff

Deel Deze Pagina