Ik heb hem zojuist binnen gekregen. Heb hem in elkaar gezet en naast m'n bed gezet om te kijken hoe het stond. Mijn eigen bed is ZONDER klossen nu ongv. 65 cm hoog. De co-sleeper ernaast was ongv. 63 centimeter. Nu staat er in 't boekje dat het verschil ongeveer max. 2 cm mag zijn met de co-sleeper en het bed. Maar mijn bed moet straks op klossen en de co-sleeper kan niet hoger. De co-sleeper zal dan dus echt te laag zijn om naast te zetten. Maar hoe doen andere zwangere dat dan met de co-sleeper naast hun bed? Elke vrouw moet toch haar bed op klossen hebben staan??.....
Ik had de co-sleeper ook op klossen staan, wel met nog een klein plankje eronder. De co-sleeper was net iets lager dan ons bed.
Dat is niet waar hoor. Niemand kan jou verplichten je bed op klossen te zetten. Na mijn keizersnede was de kraamhulp degene die het hardste aan die dingen trok om ze weg te halen.
Hier ook een co sleeper. Waarschijnlijk staat je bed ongeveer een week op klossen. Daarna is de kraam weg en mogen de klossen weg. Je zult dus voor een week iets moeten verzinnen zodat je co sleeper op de juiste hoogste staat.
Mijn bed heeft helemaal niet op klossen gestaan (boxspring) kraam vond het geen probleem. En anders je co-sleeper ook op klossen
Heb de kraamzorg gemaild en die zij dat mijn bed wel op klossen moet. Maar hoe zet je dan zo'n co-sleeper op klossen? Dat is toch heel onstabiel?
De co-sleeper die wij hebben is gewoon een klein ledikantje met 4 poten, dus 4 extra klossen. Lees net dat het om de chicco gaat. Tja, die heeft volgens mij geen 4 poten of wel?
Zo zou ik het ook doen! Ik zou alleen van hout bij de Bouwmaat even 4 klossen laten zagen van de gewenste hoogte. Vervolgens een stevige plank laten zagen welke wat groter is dan de co sleeper, zodat de pootjes niet op het randje balanceren. De klossen van hout zou ik onder de plank vast schroeven. Zodat als je bijvoorbeeld leunt erop, niet de plank kiept en en zo de co sleeper dus ook...
hier heeft man de eerste week bij oudste geslapen en sliep jongste bij mij in bed (wilde ook alleen op mij slapen..) toen de klossen eronderweg waren hebben we de boel op de goede hoogte gemaakt.
Is zo'n co-sleeper altijd één hoogte? Ik heb een heel hoog bed (boxspring, hoogte weet ik even niet) is een co-sleeper dan niet mogelijk?
De Chicco next 2 me co-sleeper kan je op verschillende standen zetten, maar de hoogste stand kom je niet hoger dan 63cm ongeveer..
Heb geen klossen gehad. Ze zeggen dat het moet maar als je aangeeft dat het niet onder je bed kan tja nou dan maken ze je bed niet op. Lachen hoor, eerste wat kraamverzorgster deed was bed verschonen zonder gedoe over klossen Had wel keizersnede gehad, misschien dat thuisbevalling anders is
Wij leggen trouwens in de kraamweek alleen een extra matras op mijn bed als de kraamzorg een hoger bed wilt.