Ok, de hypochonder in mij word hier dus nu al helemaal niet goed van Op het werk van mijn schoonbroer is het noro virus (waarschijnlijk) uitgebroken. Zelf heb ik hem zaterdag voor het laatst gezien (en glas gedeeld..) maar DL niet. Gelukkig ben ik zelf niet ziek geworden (incubatie is 3 dagen) dus ze is nu nog safe. Nu willen ze eigenlijk zaterdag voor mijn verjaardag langs komen, maar dat zie ik dus helemaal niet zitten ! Vinden jullie het erg overdreven als ik liever heb dat ze lekker weg blijven tot de besmettelijke fase voorbij is ?
Begrijp ik goed dat hij zelf niet ziek is? Dan zou ik hem lekker langs laten komen. Gewoon goed je handen wassen met water en zeep.
Tot 48u na het verdwijnen van ziekteverschijnselen ben je nog besmettelijk als je noro hebt. Wij mogen pas na 72u weer werken. Ik zou als ie zelf niet ziek is (geweest) ze laten komen. Is ie wel ziek geweest dan de 72u klachtenvrij aanhouden voor ie mag komen
Ja dat vind ik wel overdreven eigenlijk. Er heerst overal van alles. Al sinds december allerlei vormen van buikgriep, maar niet zieke mensen weren vind ik een beetje té.
Als je zwager al besmet was dan is hij dat zaterdag toch allang niet meer? Of zie ik dat verkeerd? Hoe dan ook, ik had hem lekker langs laten komen om feest te vieren.
Voor de duidelijkheid , hij is zelf wel ziek! Idd als hij niet ziek was had het een ander verhaal geweest
Mij is altijd verteld dat noro een serieus gevaar is voor kleine kinderen. Ik weet alleen niet zo goed hoe besmettelijk het is
Ik vind het een beetje overdreven. Je kan je kindje niet in een glazen doosje stoppen en behoeden voor ieder virus. Daarnaast vind ik dat het juist goed is om wat weerstand op te bouwen. Natuurlijk wat ik hierboven schrijf alleen voor gewoon gezonde kindjes. Een kindje met een slechte weerstand of iets dergelijks zou ik wel voorzichtiger mee zijn.
https://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgestelde_vragen/Infectieziekten/Vragen_en_antwoorden_norovirus Op deze site van RIVM staat onafhankelijke en betrouwbare informatie over norovirus. Misschien kan dat je helpen met je keuze?
Bij noro moet je eerst 3 dagen diaree/braak vrij zijn voordat je niet meer ziek bent. Heb het helaas een paar keer gehad op het werk en mocht pas na 3 dagen symptomen vrij weer aan het werk. Anders kun je iedereen zo weer besmetten. Overigs is mijn vriend toen nooit ziek geworden en wij leefde in het zelfde huis. Goede hygiene is zeer belangrijk. Maar dat is al lastig, het zit snel overal. Als iemand bijv niet zijn handen wast zit het op de deurklinken ect.
In jouw geval begrijp ik het wel hoor. Norivirus is wat anders dan een simpel buikgriepje, heel besmettelijk en voor kinderen en ouderen echt wel gevaarlijk. Ik zou je broer ook nog even mijden, vooral omdat je nog een jong kindje hebt.
Eigenlijk zou je dan toch verwachten dat hij zelf al wel zo slim zou zijn om niet voor zaterdag met jullie af te spreken. En nu is hier alles zo lees (stukje met de symptomen) kan het heel goed zijn dat mijn zoon dit dus vorige week ook heeft gehad. Ook al was hij zondag alweer beter we zijn toen niet naar een verjaardag geweest. Ik zou gewoon zeggen dat hij lekker uit moet zieken en dat jullie een afspraak maken wanneer hij weer helemaal hersteld is. Ik heb altijd geleerd dat je, wanneer je b.v 5 dagen ziek bent geweest, ook 5 dagen herstel erbij op moet tellen
Als hij zelf 72 uur niet heeft overgegeven en geen diarree heeft gehad, zou ik het ok vinden. Maar het is echt heel besmettelijk, dus eerder dan die 72u zou ik niet willen. Wij hebben het ook allemaal gegad, waarschijnlijk dus ook noro - hele klas van mijn oudste incl juffen hebben ‘t gehad. We zijn toen niet op visite gegaan met Pasen, mijn schoonmoeder is ernstig ziek en kan daar écht geen noro bij hebben, jonge neefjes/nichtjes etc, en gewoon voor kerngezonde, sterke volwassenen is het geen pretje. Lekker een andere keer afspreken dus
Ik zou die 72u symptoomvrij aanhouden. Als dat zaterdag nog niet is geweest dan een andere keer langskomen. Vind dat helemaal niet raar.
Ik zou zeggen, doe me een lol blijf maar ff weg. Heb zelf net buikgriep gehad, geen idee vanuit welke hoek, tenzij je 2 dagen kotsen en diarree als water ziet zitten met nog een dag of 3-4 hersteltijd er achteraan en een kilo of 4-5 kwijt wil raken. Heb mn dochter preventief 4 dagen ontweken, vond mezelf al beroerd genoeg voelen om haar t risico niet te willen laten lopen.
Vermijden en die 72 uur aanhouden. Buikgriepje is prima te doen maar noro vind ik verschrikkelijk en inderdaad gevaarlijk voor diverse doelgroepen. Waarom iets af spreken en het risico lopen? Lekker weekje uitstellen
Ik zou zeggen: langskomen als hij weer beter is. Tuurlijk kin je je kindje niet voor alles behoeden, maar je hoeft het ook niet bewust op te zoeken. Zelf blijf ik ook weg bij kinderen van amderen als ik zelf ziek ben. Of wanneer mijn eigen kind ziek is. En als ik weet dat het kind van een ander ziek is ga ik daar even niet langs. Een verkoudheidje tel ik trouwens niet mee met 'ziek zijn. En ik ben totaal niet angstig voor ziektes oid. Mijn kind stopt van alles in zijn mond. Inclusief schoenen en slippers. Goed voor de weerstand zeg ik dan maar. Hij is dan ook nog Maar 1x in 11 maanden tijd ziek geweest. (Wat dus kwam omdat een vriendin met haar zieke kind (wat ik dus niet wist) langs was geweest en met ons zoontje zijn speelgoed had gespeeld) Maar ik zou niet bewust ziektes opzoeken.