Draagdoek ipv kinderwagen in grote stad

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LizLiz, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizLiz

LizLiz Nieuw lid

14 apr 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik lees hier al een tijdje mee op het forum maar ik zit eigenlijk met een vraag.
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen en ik zal daar ongeveer 5 daagjes moeten blijven. Mogen we hierna de baby al direct in een draagdoek mee naar huis nemen of is het verplicht in een kinderwagen?

Wij zijn eigenlijk niet van plan om een kinderwagen aan te schaffen vanwege dat de tramdeurtjes vaak te klein zijn om een normaal formaat kinderwagen in te krijgen en dus zou een draagdoek veel praktischer zijn.

Dus zouden we gewoon een draagdoek kunnen gebruiken ipv een kinderwagen?

Alvast bedankt! :)

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste ben je helemaal niks verplicht! Als jullie geen kinderwagen willen aanschaffen dan doe je dat gewoon niet.

De meningen zullen hier vast over verschillen, maar ik heb hier een verstofte nog steeds spikspinternieuwe kinderwagen staan en een afgesleten draagdoek en draagzak.

Ik vind een kinderwagen dus helemaal niks en veels te lomp. Onze dochter wilde er ook absoluut niet in liggen en had een duidelijke voorkeur om dicht tegen papa of mama aan te liggen in de draagdoek. Ook papa en mama hadden deze voorkeur ;). Lekker knus, warm en veilig. Héérlijk!

Ik zou alleen een draagdoek aanschaffen, mocht dat toch niks zijn, kun je altijd nog snel een tweede-handskinderwagen op de kop tikken. Misschien kun je er ook wel eentje van iemand lenen om de eerste weken uit te proberen?

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb een kinderwagen voor de oppassen en mijn man, maar zelf heb ik er denk ik nog geen 5 km mee gelopen... Ik zou wel investeren in een goede doek en een draagconsult zodat je niet steeds loopt te tobben en pas met een maand of vijf handigheid begint te krijgen.
    Voor snel omdoen is een SSC ook wel handig. En een ringsling. :D

Nu ik een draagdoek/SSC heb snap ik soms niet dat mensen zo lopen te tobben met een wagen. Onlangs was er een topic over welke wagen handig was met boswandelingen. Dat snap ik dan echt niet meer, bij mijn oudste hebben we dat nog wel gedaan, maar nu is er geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Hahaha.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Het enige wat ze soms verplichten is een Maxi-Cosi, omdat bijna iedereen met de auto naar huis gaat. ;)

Mij lijkt dat een kinderwagen of draagdoek niet uitmaakt (mits je weet hoe je moet knopen!)...maar zou wel je vriend/man laten dragen. ;)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.938
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je niet met de auto naar huis gaat, is een draagdoek prima. Bovenstaande tip (laat je man dragen) is misschiem wel handig. Ligt er natuurlijk wel aan hoe wiebelig je nog bent na vijf dagen en hoe ver je eventueel moet lopen.

Overigens vind ik het erg fijn dat ik beide heb. Onze zoon woog met een maand of 10 al 10 kg. Inmiddels 15. Voor korte stukken draag ik hem wel. En hij loopt imiddels ook vrij veel. Maar als ik echt met hem de stad in ga, is hij op het laatst gewoon te moe en dan is dragen soms gewoon te zwaar. Dais het toch wel weer fijn om een wagen te gebruiken.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Maar als je kind groter is, kun je ook een goede buggy kopen. In de stad is dat handiger, denk ik.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik zou zeker voor n draagdoek gaan! Lijkt me ideaal in de stad!
    En ook ik zou je man de kleine naar huis laten dragen... Hoe fijn het ook is zo'n wurmpie tegen je aan...

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ook zeker voor de draagdoek gaan hoor! Lekker oefenen tijdens je zwangerschap met knopen, eventueel een draag consult en straks vol vertrouwen knopen. Ik zou daar geen kinderwagen voor kopen nee.

( Enneh, een draagdoek is echt veel handiger als een buggy met een groot kind, je kan overal tussendoor, hoeft niet te sjouwen, loopt niet tegen enkels aan... Ik loop nu echt te balen met mn buggy in de stad omdat ik door de zwangerschap niet meer goed kan dragen! )

9. LizLiz

LizLiz Nieuw lid

14 apr 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties! :)
    Dan wordt het dus zeker een draagdoek! En ik zal het advies van m'n vriend de beeb te laten dragen als we uit het ziekenhuis komen ook onthouden!

Want een kinderwagen lijkt me dus echt niet handig, sowieso hier in Brussel zijn de stoepen al niet van goede kwaliteit (vind ik, vergeleken met in NL :p) en dan als je toevallig rond 9h of 17h-18h het openbaar vervoer moet nemen zit het ook altijd bomvol dus vandaar!

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Wat handiger is is geen feit, maar een mening. ;) Zelf vind ik een buggy in de stad veel handiger dan een groot kind in een draagdoek. Want dat vind ik dus pas sjouwen. ;) Ook als je boodschappen hebt oid kun je ze bij een buggy makkelijk in het mandje stoppen of ze aan het handvat hangen, scheelt ook weer sjouwen. En het scheelt me m'n rug (want ik hoef geen kind te sjouwen en in de meeste trams in de stad kun je hier met buggy gewoon in - in de spits zitten ze wel vol, maar dan kom ik er met een kind in draagdoek ook amper in en dan zit ze op 'verdrukkingshoogte', en mensen kijken echt niet uit...vind ik doodeng...).

Maar het is dus maar net wat je zelf prettig vindt, dan vind je daar de meeste voorargumenten bij. ;):)

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Het scheelt dat ik nooit in de spits reis met de tram misschien, maar mijn ervaring is wel dat je met een kind in een draagdoek of SSC, zeker op de rug, wel wat bekijks hebt.

Deel Deze Pagina