ervaring bednest of Halo bassinest?

Discussion in 'De babyuitzet' started by suzannev, Aug 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suzannev

suzannev Lid

Apr 11, 2012
    53
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben in verwachting van de tweede, en ben me al een tijdje aan het oriënteren op een ander wiegje.
    De vorige keer had ik een wiegje geleend van een vriendin. In het begin slaapt de baby bij ons op de kamer. Dingen waar ik bij mijn eerste kindje tegenaanliep mbt het wiegje waren:
    - de baby s'nachts niet makkelijk kunnen pakken ivm hoogte wiegje
    - Ik kon de baby ook niet makkelijk zien
    - de zijkanten van het wiegje waren helemaal dicht

Kortom ik ben opzoek naar een makkelijk wiegje, die ideaal is als je s'nachts borstvoeding geeft en je baby dichtbij je eigen bed hebt.

Ik kwam zelf uit op bednest
    Of de Halo bassinest

Beide hebben hun voor en nadelen denk ik, maar ik ben heel benieuwd naar ervaringsverhalen!
    Het bednest is wel in Nederland te verkrijgen, maar vind ik vrij duur.
    De bassinest zou ik moeten bestellen vanuit het buitenland bijv Amazon.com, heeft iemand daar ervaring mee?

2. KimHugo

KimHugo Actief lid

Apr 3, 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Geen ervaring sorry. Maar ik liet de eerste slapen op Voedingskussen. Maakte ik een u-vorm of rondje van met waskussenhoes of hydrofiele doek en dan sliep t kleintje tussen ons in. Was ideaal en veilig. Ga ik weer doen. Tip van kraamhulp.

3. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
  4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hadden inderdaad een co sleeper. Ik vind deze beide bedjes heel mooi, vooral van dat halo bedje het design maar ik vind het wel heel dure bedjes voor die paar weken dat je kindje heel weinig beweegt. Ik las laatst een draadje over deze co sleeper wiegjes Co-sleepers - Aanschuifbedje | Petite Amélie die met een dichte zijkant ook nog prima als wiegje te gebruiken zijn voor een iets beweeglijkere baby.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik ben voor een co-sleeper gegaan, de Baby-Bay. Gekocht via Amazon.de (de Duitse dus). Ik ben de oudste van 4 meiden en mijn zusje na mij gaat hem nu gebruiken. Zelf hopelijk ooit voor een tweede en eventueel mijn andere zusjes dus.

6. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Nadeel van de petite amelie is dat de omderkant ook open is. Ik moest mijn wiegje af en toe verhogen ivm reflux en dan schoof de kleine naar beneden en dan kwamen zijn beentjes door de spijlen. Daarom ga ik nu voor de bednest en daarna verkopen we die weer. Ze zijn erg gewild.

7. suzannev

suzannev Lid

Apr 11, 2012
    53
    0
    0
    Dankjewel voor de reacties.
    Bij het bednest twijfel ik ook tussen huren en kopen. Huren kan vanaf 125 euro voor 7 maanden.
    Of een nieuwe kopen en dan verkopen. Ik zie ze op marktplaats ook verkocht worden voor 300 euro. Bizar.

Share This Page