Met het openbare vervoer wat een gedoe !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje gaat elke Maandag naar een tante van zijn vader en op de Vrijdag naar het medisch kinderdagverblijf. Nu had ik de laatste tijd hele tijd iemand die ons kon brengen er heen maar nu niet meer. Dus afgelopen Vrijdag moest ik met het openbare vervoer nou wat een gedoe. Met dat in en uit stappen ! Mensen die je aan lopen te kijken hoe je het doet maar geen hand uitsteken , gelukkig nu steeds uiteindelijk de chauffeur gehad die hielp of een medepassagier. Maar hoe doen jullie dit ? Hebben jullie een truc Hoe in en uit te stappen ? Heb een vrij smalle wagen en we hebben altijd de maxi cosi er op omdat meneer wil niet meer in de bak , alleen met de boodschappen vindt ie het niet erg in de bak.

2. Veera

Veera Niet meer actief

Wij hebben een buggy, ook een 1-stands van Bambino, die is licht en til je zo op met kindje erin.. Misschien kun je dat kopen.
    Ik ga best vaak met de bus en heb er niet zoveel problemen mee om de wagen erin en eruit te krijgen al ziet t er denk ik wat klungelig uit. Ik spreek trouwens gewoon iemand aan als t niet lukt en niemand helpt

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh hier ben ik er best wel handig in. Doe veel met het openbaar vervoer.

Instappen kun je de wagen gewoon kantelen toch? Alsof je een stoep opgaat.
    Eraf doe ik hem op de twee achterwielen en laat hem dan langzaam eruit zakken.

Kan het niet uitleggen geloof ik, maar hoop dat je het toch een beetje begrijpt.

4. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Me zoontje kan nog niet zelf zitten

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je volgens mij wel , Ik ga het morgen even proberen.

6. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    heb je al eens aan een draagdoek/zak gedacht dan heb je geen wagen nodig. Tenzij je verder nog veel spullen mee neemt?

7. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een babylonia tricot slen, Hier eerder maar 1 keer gebruik van gemaakt omdat ik veel last had van me keizersnede. Ik dacht hier wel over na direct toen ik wist dat ik met het openbare vervoer moest. Maar ik hoor van veel mensen dat deze doek niet meer voor hem kan en het geld is er niet direct om een goede nieuwe te halen. Anders leek me dit inderdaad ook ideaal !

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Idd met een doek of zak dragen en anders kantelen zoals je een stoep op en afgaat. Ik vind het wel meevallen met het gedoe eigenlijk. Alleen soms onhandig omdat de bus zo vol is. Daarom neem ik het liefst de draagzak mee.

9. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer meestal nu ook rond om de tijden te reizen wanneer het niet zo druk is. Ik haat zelf al drukte en met me kleine al helemaal.

10. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ik weet niet of jouw draagdoek nog kan, maar ik heb er hier eentje liggen die je zo mag hebben! Ik weer even niet meer welk merk, het is gewoon een grote grijze lap eigenlijk, maar is supermakkelijk te binden. Heb mijn jongste erin gedragen, superhandig!

11. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens een draagdoek consulente kan die van mij niet meer omdat het een rekbare doek is en mijn zoontje al net iets boven de 8 kilo zit. Hoe zie je dit voor je ? Wil je er een prijsje voor hebben of ?

12. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Draagdoek of draagzak is handig. Zelf ga ik heel veel met het openbaar vervoer en spreek ik altijd iemand aan die staat te wachten of die al in de bus zit. Kunt u mij even helpen de wagen er in te tillen? Het gat tussen stoep en bus is af en toe best wel groot namelijk. Mensen zullen niet zo snel nee zeggen als je het ze vraagt.

13. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ik heb even gekeken, het is een draagdoek van with a touch of rosé.ik kan alleen nergens vinden tot welke leeftijd of welk gewicht je je kindje erin kan dragen :( Maar ik heb mijn jongste tot 1 jaar erin gedragen en dat ging prima.

Ik hoef er niks voor te hebben hoor! Als jij hem gewoon weer aan iemand geeft die hem goed kan gebruiken zodra jij hem niet meer gebruikt, vind ik dat een mooie deal :)

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Jullie hebben denk ik hele andere bussen dan wij hier. Hier rijd je zelf in je eentje bij wijze van spreke met één hand een bus of tram in. Ik heb gelukkig nooit hulp nodig en rijd juist bijna dagelijks met het OV. De keren dat ik met de auto ga ben ik veel meer tijd kwijt en loop ik veel meer te stressen om alles in iedereen op zn plek te krijgen.

15. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dit is eveneens een rekbare doek zag ik. Maar 8 kilo zou naar mijn weten nog gewoon moeten kunnen. Maar misschien zit ik fout, je zou het bijv kunnen navragen op het dragen en voeden forum?

Deel Deze Pagina