Mijn dochter is een erg vrolijke baby. Alleen wel een luie baby. Ze kan wel rollen maar vind het allemaal wel best zo. Ze heeft ook Eem grote zus (3) dus met een keer gillen krijgt xe van alles gedaan. Als je jaar neerzet gaat ze lief spelen en als ze geen speelgoed heeft speelt ze Met haar handjes. Mijn vraag is of iemand dit herkend? Ze is echt heel lief en tevreden maar vraag me af of ik er toch nier naar moet laten kijken aangezien ze nogal wat babyvet heeft
Leg je haar wel op haar buik? Want van daaruit begint de ontwikkeling. Mijn zoontje is nu 11mnd en is de hele dag in beweging. Kruipen, zitten, staan, rollen, lopen (langs), klimmen. Ik heb hem bewust vanaf het begin op zn buik gelegd.
Ook een luie beeb hier hoor. Ze kan het allemaal best ( niks lichamelijks gevonden door ka en fysio) maar weigert echt opdrachten uit te voeren! Ik heb het laten gaan en spontaan draait ze op haar buik en gaat vanaf zithouding staan in de box. Zelf gaan zitten vanuit lighouding doet ze nog niet en ook loopt ze nergens langs. Ook een grote broer die haar alles geeft bij 1 kik. Ene kind is nou eenmaal sneller als de andere.
Hier ook hoor. Hij kreeg fysiotherapie, echt een extreem goede fysiotherapeute maar zelfs zij kreeg hem nauwelijks gelokt om hem iets te laten doen. Had hij geen speelgoed, speelde hij met zijn handjes of voetjes 11 maanden tijgeren, 11,5 maanden zelfstandig gaan zitten, net 1 jaar kruipen en uiteindelijk met 21 maanden helemaal los lopen
Haha, hier idem! Zoontje van 10 maanden en weigert ook alles. Kan zitten als ik hem neerzet en staan is het zelfde verhaal. Loopt zelfs als hij mn vingers vasthoud maar zelf doet hij helemaal niets. Als hij ligt kan hij niet zelf zitten en kruipen gaat hem denk nooit meer worden. Het is huilen als hij op zn buikje ligt. Nu maar de loopkar gepakt, dit vind meneer prima. Zo kan hij komen waar hij wil, alles overzien en zit hij 'veilig' vior zn drukke broer. Dan maar niet kruipen hoor. Hij komt er wel. Heeft veel te maken met het temperament van je kind. Babys worden onderverdeeld in 3 categorieën, -makkelijke kinderen -moeilijke kinderen -langzame starters. Ieder temperament heeft zn voors en na's. (Het temperament van je kind — Anababa) Nu ik dat weet leg ik me erbij neer. Alles op zn tijd
Hier ook zo'n luie donder van bijna 10 maanden. Draaien heb ik je toch laten zien mama, mooi doe ik het niet meer! Ik leg haar op haar buik en nu begint ze te tijgeren door het huis maar verder nee hoor. Zelf gaan zitten? Weet je wel hoe moe ik daarvan word! Leren kruipen? Tijgeren gaat toch ook? Achter speeltjes aangaan? Mijn grote broer geeft het wel bij de eerste kik Hier heeft ze fysiotherapie maar zelfs die krijgt haar amper aan het bewegen. Ik laat het maar lekker zo ze gaat het vanzelf wel een keer allemaal doen
Zo, dat vind ik allemaal zelfs snel haha! Hier is het alleen kontzitten, buik liggen is drama en staan wil ze al helemaal niet! Ach, zolang er medisch niks aan de hand is (hier niet iig) komt het echt vanzelf wel, ik troost me ermee dat ik haar rustig alleen kan laten als ik naar de wc moet/was uithaal/stofzuig etc
Hier alleen tijgeren en heel de kamer door rollen! Zitten lukt nog niet, en kruipen/optrekken ook nog niet. Komt van zelf wel hoor
Mijn dochter dacht bij 11,5 maand laat ik eens gaan kruipen (nooit getijgerd dus altijd gelegen) ze is nu net 16 maanden en loopt al Drie weken los...kan nog snel gaan hoor!
Ik zou alleen op buik leggen want is 1e positie voor kruipen tijgeren zitten etc. Van neerzetten komt ze nergens
Maar hoe komt ze op haar billen te zitten? Als jullie haar zelf neerzetten zou ik om te beginnen daarmee stoppen (behalve om te eten), want die houding is hartstikke belemmerend voor de grof motorische ontwikkeling. Lekker de hele dag op de rug en buik laten liggen op de grond, dan heeft ze alle ruimte om zelf te proberen om vooruit of achteruit te komen en iets te pakken.
Mijn dochter is vorige week net een jaar geworden en doet ook nog niet veel. Als we haar neerzetten gaat ze zelf op haar buik liggen, maar van buikligging gaat ze niet zelf zitten. Ze kruipt niet, doet wel een soort van tijgeren (ze komt iig vooruit en snel ook). Ze trekt zich nog niet op. Gaat in de box wel op haar knieën zitten, maar het lukt haar nog niet om te gaan staan. Ze ligt wel veel op haar buik of rug. Echter, als ze zit, gaat ze op zoek naar onze handen en dan gaat ze wel staan (zonder dat wij haar optrekken) en wil dan ook lopen.
Precies dit! Ik lees zo vaak dat ouders kindjes in zit 'zetten'. Da's echt zó slecht! Buikligging en van daaruit moeten ze het zelf uitzoeken. Rollen, tijgeren/kruipen, optrekken, zitten, staan, lopen. Die ontwikkeling komt allemaal voort vanuit de buikligging. Mijn zoontje lag zoveel mogelijk op een kleed op de grond op zn buik. Tenzij ik even weg moest. En natuurlijk mocht hij ook op zn rug. Maar hij heeft echt uuuren op zn buik doorgebracht.
Hier ook een langzame/luie baby. En die hebben we toch echt steeds op zijn buik neergelegd, maar mijnheer vond het he-le-maal niks. Dus zodra hij kon rollen, rolde hij gelijk weer terug op zijn rug. Hij is nu net 1, en kan sinds vorige week zelfstandig vanuit buikligging naar zit. Een soort van tijgeren deed hij met 10,5 maand, en kruipen daar heb ik net ieniemienie stapjes in gezien. Ik wil maar zeggen, ook al leg je je kind continu in de buikligging, dan nog zijn er kindjes die zich gewoon wat langzamer ontwikkelen dan anderen. Maar goed, daar komen de gemiddeldes ook vandaan
Ik heb DL ook vaak genoeg in zit gezet, doe ik nog steeds. Maar ze kruipt gewoon weg of staat op. Ze kan zelf ook gemakkelijk gaan zitten. Het heeft haar dus nooit belemmerd maar als je kindje niks "wil" zou ik inderdaad eerder voor buikligging kiezen.
Ons mannetje van bijna 1 is ook verre van vlot. Hij heeft een paar keer laten zien dat hij van buik naar rug kan rollen maar doet dat al maanden niet meer. Andersom wel. Zelf zitten doet hij niet en kruipen ook niet. Sinds kort gaat hij wel vanuit zitten zelf liggen door half op zijn zij te draaien. Hij wil als hij op schoot zit wel steeds gaan staan. Als ik hem op zijn buik leg ligt hij te spartelen als een vis op het droge en draait alleen een beetje om zijn as heen. Na 5 min is hij dat ook zat en begint te huilen. In de box zet ik hem eigenlijk altijd op zijn billen neer zodat hij kan spelen.
Mijn zoontje was ook niet zo vlot daarin op die leeftijd. We wisten toevallig wat de oorzaak is omdat hij vanwege dysmatuur geboorte standaard checks had bij de fysio en daar kwam uit dat hij erg lenig is tegen het hypermobiele aan waardoor hij meer spieren moet gebruiken en kracht hebben dan kindjes die dat niet hebben. Had ik dat niet geweten dan had ik ook gedacht dat hij lui was! Toen met 12.5 mnd: zelf zitten. 13 mnd kruipen. 17 mnd lopen 18 mnd rennen. Nu loopt hij zelfs voor op wat hij zou moeten kunnen dat hadden we ook niet gedacht! . Zo heeft ieder kind zijn eigen groeilijn blijkt maar. Ik merkte bij mijn zoon rond 12 mnd op dat hij de wereld actief wilde verkennen en op avontuur wilde en ontdekken. Daarvoor vond hij het gewoon allemaal wel prima en had niet zo'n haast..