Is het echt nodig om rompertjes en kledingsetjes te kopen in maat 50? Of is maat 50/56 en 56 prima om mee te starten? Mijn man en ik zijn zelf vrij lang, maar ik weet natuurlijk niet of dit mee moet wegen bij de aanschaf....
Ik heb een paar pakjes maat 50 gehaald, gewoon goedkope bij de Wibra/Zeeman/Hema. Dan is het ook niet zo zonde als het te klein is. Zelf vind ik te grote kleertjes erg armoedig staan, zo'n versgeperst frummeltje die dan van die enorme omgeslagen broekspijpen en mouwtjes heeft, ik vind het geen gezicht. Geloof dat ik 4 pakjes heb in 50, de rest 50/56 en 56.
Je hebt natuurlijk ook nog veel verschil in maat 50. De gynaecoloog had ons gezegd dat ons zoontje nogal klein zou zijn (zijn beide niet te groot ) maar hij was wel 51cm. Een aantal pakjes 50 waren hem dus nogal krap terwijl andere 50 pakjes wel pasten... Ik zou er toch zeker wel wat aanschaffen, niet teveel.
Noah is nu 10 weken en past sommige kleding nog steeds in maat 50! Ik had maar 2 setjes, dus mijn vriend is snel gaan bijkopen. Ik zou 2 setjes kopen en evt. later bijkopen, sommige baby's passen nooit in 50. (Noah woog 3030 gram)
Xavièr was 53 cm bij de geboorte en woog 3740 gram. Hij heeft zeker 1,5 maand maat 50 aangekund. Wij hadden 4 setjes maat 50, toch in de eerste weken 3 setjes erbij gekocht, was wat makkelijker (ivm die spuitpoep waardoor ik erggg veel was had soms )
Wij hebben 2 pakjes maat 50/56 gekregen en voor de rest zelf alleen maat 56 gekocht. Onze baby loopt inmiddels al 3,5 week voor op groei en ze wordt goed in de gaten gehouden dus we verwachten niet maatje 50 nodig te hebben. Maatje 56 kun je de mouwen wel iets omslaan als het een beetje te groot is en als je een echt kleine baby hebt zijn pakjes maat 50 ook zo te krijgen (denk aan de kraamvisite, die bellen om een afspraak te maken, kun je meteen door laten schemeren dat jullie nog zo weinig pakjes maat 50 hebben ) Je kan natuurlijk een paar pakjes voor de zekerheid kopen, maar ik zou niet teveel inslaan als ik jou was, of je vk moet gezegd hebben dat je baby klein is.
jhahajahahahahah ik zou een 8 ponder krijgen volgens de echo en moest maar geen kleertjes maat 62 kopen. nou ben blij dat ik van alles genoeg heb gehaald want er kwam een 6 ponder uit en die verzoop nog in maat 50 hihihihihih heeft ze echt wel een paar weken aangehad en ze past nu pas net aan maat 62
Hier gelukkig geen maatje 50 in huis gehaald, 56 heeft onze man maar een weekje aangehad, toen moest hij al naar 62. Ik zou zeggen dat 50/56 of 56 wel kan hoor. Je kunt immers de mouwtjes een beetje omslaan als het nodig is en het is snel genoeg bijbesteld en gehaald als het nodig is. (ik bestelde lekker bij de hema online tijdens mijn kraambed haha, had allemaal grotere kleertjes nodig. )
Bij de eerste had ik geen maatje 50 gekocht alleen maar groter. Wij zijn beide flink en ik verwachtte ook een flinke baby. Kregen we toch een minimensje (ook door de omstandigheden, met 36 weken geboren na zw. vergifitiging, met een flinke groei-achterstand), hij was 2380 gram en 46 cm. Maat je 50 was nog te groot, ik was blij dat mijn moeder in het kraampakket maatje 50 had. Nu bij deze de maatje 50 ook weer klaargelegd en zelfs 1 pakje nieuw gekocht en nu kregen we een enorm kind, van bijna 9 pond. Maatje 50 pastte ze een paar dingetjes heel even van en daarna algauw naar 56. Het hangt dus ook af hoe groot je kindje is. Ik zou niet teveel maatje 50 halen, zonde als je kindje het niet aan kkan. Mocht het wel nodig zijn heeft manlief een leuk klusje (of oma).
Ik ben 1.88 en hub 1.89..Marit was bij een zwangerschap van 42 weken precies. 8 pond en slechts 47 cm..Dus lange ouders wil niets zeggen hoor Ik heb alleen maar kleertjes van 50-56 gekocht...Gaat prima hoor!
Ons zoontje was 3900 gram bij de geboorte, en sommige maat 50 dingen zitten echt nog heel ruim. En hij was toch ook al 54 cm, dus een kleine baby is het niet. 56 daar zwemt hij nog in.
mijn kinderen hebben allebij maat 50 kleding best lang aangehad en deze kleding was Zelfs nog te groot voor hen geboorte gewicht en lengte 44 cm en 6 pond 44 cm en 8 pond dus zoals je ziet waren ze niet al te lang maar hebben wel maatje 50 nodig gehad
Ik vroeg het me ook af en kreeg de tip om geen pakjes aan 1 stuk in maatje 50 te kopen. Losse broekjes kan je eventueel iets laten zakken zodat het toch nog past. Heb 5 setjes in maatje 50 gekocht en heb geloof ik 6 of 7 setjes in maat 56. Ik kom de eerste week wel door...hihi... bar
Thom was redelijk gemiddeld volgens mij bij de geboorte (3400gr. en 51 cm) en heeft nog een flinke tijd maat 50 aan gehad. Sinds 56 schiet ie ineens de pan uit, maar in het begin leek het erg langzaam te gaan Een aantal setjes vind ik dus wel aan te raden, ze hoeven toch helemaal niet zo duur te zijn.
Okey, en nu nog een vraag; Waar halen jullie al die kleertjes in die maten? Losse broekjes en truitjes bedoel ik dan.. want ik heb echt al stad en land afgelopen om leuke kleertjes te vinden in maatje 50/56, maar heb na mijn idee echt nog weinig
had alleen pakjes gekocht 50/56 en 56. Er werd mij gezegd dat ik een flinke baby zou krijgen. Maar ons mannetje besloot om bijna 5 weken te vroeg geboren te worden en woog toen 5 pond. Hij heeft 2 rompertjes mt 44 aangehad maar ging al snel naar mt 50. Dit heeft hij 6 weken aangehad, daarna echt mt 56. Sinds 2 weken heeft hij mt 62 aan. En mt 50 was bij ons snel bijgekocht door mijn vriend. Die heeft (gelukkig) dezelfde smaak als dat ik heb.
Levi was 4000 gram en 51 cm toen hij geboren werd, en verzoop echt nog in maatje 50/56. Paste dus makkelijk in maatje 50 en doordat hij in het begin veel is afgevallen past hij nu na 7 1/2 week net aan sommige setjes van maatje 56.