Hey hallo, We zijn langzaam eens rond aan het kijken voor een goede DECT babyfoon. We zien door de babyfoons het spreekwoordelijke bos niet meer, vandaar dit topic... We hoeven geen apparaat met camera en dergelijk. Wel is een visuele geluidsindicator handig ( je weet wel van die lampjes die gaan flikkeren als je kleintje geluid maakt). Welke babyfoon gebruiken jullie en raden jullie echt aan, of juist echt af? En waarom? Groetjes en alvast heel erg bedankt!
Hier heb ik een babyfoon van Alecto, weet alleen het typenummer niet meer uit mn hoofd, oh wacht: een DBX 79. Dat is al een wat ouder model, maar hij doet het nog prima. Hij heeft een visuele geluidsindicator, die het ook gewoon doet als je het geluid uit hebt staan. Ik vind de ontvangst goed en duidelijk, je kan de gevoeligheid zelf instellen. Maar ik kan mn oppaskinderen er prima door horen en als het raam openstaat dan hoor slaat de babyfoon zelfs aan op de auto's die door de straat rijden. Bereik is ook goed, ik neem de babyfoon gewoon mee de tuin in (redelijk diepe tuin) en dan blijft de ontvangst hetzelfde. Verder zitten er diverse functies op, zoals slaapliedjes, nachtlampje, terugspreekfunctie. Volgens mij kan je ook een alarm instellen voor als het tijd is voor de volgende voeding, maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt. Ook zit er een temperatuurweergave op, maar persoonlijk vertrouw ik die niet helemaal. Hij lijkt warmer aan te geven dan het daadwerkelijk is. Over het algemeen gezien vind ik het fijne babyfoon. Er zal nu vast wel een nieuwer model van te krijgen zijn, die misschien meer functies oid heeft.
Wij hebben ook een alecto, de dbx-88 eco. Superfijn ding. Met visuele indicatie, thermometer, liedjes, sterretjeslampje, terugspreekfunctie. Heeft goed bereik, werkt simpel, heeft snel een koppeling gemaakt en is stoorvrij! We hadden hiervoor een philips avent scd525, wat n takkeapparaat. De eerste hadden wij voordat thijs geboren was en die hadden we direct uitgetest, dat was maar goed ook want hij wou met veel pijn en moeite verbinding maken, om vervolgens meteen uit te vallen....deze omgeruild (werd trouwens niet moeilijk om gedaan omdat dat een bekende klacht was. Ik mocht dezelfde, of een andere babyfoon uitzoeken) en de nieuwe weer getest, deze maakte met minder inspanning verbinding en leek he goed te doen, dus in de babykamer gezet en niet meer gebruikt totdat thijs geboren werd. Toen we hem gingen gebruiken weer veeeeel problemen met koppeling, wegvallen van signaal, heel irritante en harde piep/ruis ineens ( niet fijn als je humpie net ligt te slapen...) , dus wij hebben de kraamhulp gevraagd wat een goede was. Zij ziet er immers meer dan wij dat ooit zullen doen. Zij adviseerde de alecto. Stoorvrij en makkelijk. Gelukkig konden we de philips zonder moeite omruilen, en sindsdien geen problemen meer.het laatste wat je wil is stress en gedoe om zo'n stom apparaat!
hier een alecto dbx-88. terugspreekfunctie, temperatuur, lampje en liedjes op afstand aanzetten, geluidsindicatie met lampjes. superding. als ik wil kan ik haar er door horen ademhalen.
Ik heb net een voorganger van de alecto dbx 88, de dbx 85. Ben er zeer tevreden over! Heeft goed bereik, terug praat functie. Had zelf geen behoefte aan een temperatuur meter en liedjes. En deze heeft inderdaad ook de visuele functie. Verder kan ik inderdaad ook door de sensitivity knop luisteren in de kamer. Deze is ook wat goedkoper. groetjes