Voor mijn 2e kindje overweeg ik een draagdoek aan te schaffen. Toen mijn zoontje een baby was bracht ik de eerste maanden eigenlijk een groot deel van de dagen door met kroelen en knuffelen, maar dat gaat met een rondlopende peuter wat lastig worden. Een draagdoek lijkt me de perfecte oplossing om de baby toch veel bij me te kunnen dragen, maar ook mijn handen vrij te hebben voor mijn zoontje. Ik twijfel een beetje of ik het knopen makkelijk onder de knie ga krijgen, maar dat moeten we maar gaan oefenen! Wie heeft er tips waar ik op moet letten, welke draagdoeken geschikt zijn voor de 'beginner' en waar ik er het beste 1 kan aanschaffen? Overigens heb ik bij mijn zoontje veel gebruik gemaakt van de Bondolino, ook erg fijn, maar vind ik toch meer geschikt voor gebruik buitenshuis, op de 1 of andere manier. Toen hij nog heel klein was had ik ook altijd het idee dat hij er aan de zijkanten uit zou kunnen glippen, dus hield ik hem toch altijd met minstens 1 hand nog beet. Met een doek lijkt het me dat een baby wat meer echt ingesnoerd zit, ook aan de zijkanten. Of zie ik dit verkeerd?
ik ben erg blij en tevreden met de draagdoek van bykay! ideaal voor als kleine baby maar ook voor mijn kindje nu van ruim 10 maanden. ik heb hem als baby er veel ingehad bijvoorbeeld als hij onrustig was dan ging ik gewoon de ramen wassen met de draagdoek om en hij sliep heerlijk! op youtube vind je veel filmpjes erover en dan denk je dat word niks haha maar ik vind het uiteindelijk echt makkelijk en ideaal!
Ik heb mobywrap... Ivm bekkenklachten mag ik het niet meer... Evt kun je die overnemen... Draagdoek idd fijn. Er zijn ook draagsoekconsulentes waar je kun kijken of ze komen thuis welke doek beste is en hoe te knopen
ik heb ook weer een bykay gekocht. bij de eerste gebruikt en was prima. ik heb ook een binana en een hoppediz gehad. alle3 prima...de binana was de zachtste en de hoppediz heb ik gekocht toen ze te zwaar werd voor de eerste 2
Hier een Natibaby en een Hop tye Ben vooral fan van de Hop tye en mijn dochtertje ook. Is makkelijk (weinig knoopwerk) en ook zeer goed te gebruiken voor een pasgeboren baby. Ik kan er bijna alles mee doen, nooit 't idee dat mijn kindje eruit "glipt" ofzo.
ik heb een girasol (geweven doek), zijn steviger dan rekbare doeken, en gaan langer mee (rekbare rekken op gegeven moment te ver uit door toenemend gewicht kindje). Vanaf dag 1 te gebruiken, en knopen is echt niet moeilijk. Heb zelf alleen nooit handigheid met rugknopen gekregen, maar dat kwam voornamelijk omdat ik het niet vaak genoeg deed.
Ik ben in overweging om de bykay denim aan te schaffen voor ons 2e kindje. Heeft iemand daar ervaring mee? is hij fijner als de rekbare van bykay? de denim is een geweven doek.
Ik heb de eerste weken een paar keer een Boba wrap gebruikt maar vond het binnen eigenlijk niet fijn en buiten gebruik ik de kinderwagen. Nu hij wat ouder is gebruik ik buiten een BBtai en dit vind ik ideaal. De Boba wrap heb ik trouwens te koop in de "te koop" hoek mocht je zoiets zoeken .
Ik heb de bykay Denim, dus geweven. Nog geen ervaring, want kleine Ukkie is nog niet geboren. Maar hoor van veel mensen van geweven doek zeker wel voordelen heeft tegenover de rekbare, met name als ze wat zwaarder worden. Vind de denim ook wel erg mooi.
Mij is geadviseerd door een vriendin om een geweven doek te kopen. Inmiddels al een paar keer geoefend met knopen en dat gaat vrij aardig. Nu nog wachten tot ik kan gaan knopen met baby erin Ik heb een doek van Hoppediz
Ik had al even gegoogeld dat je beter voor een geweven doek kunt kiezen ja.Zit er ook een goede instructie bij hoe het knopen moet?
Op youtube staan duidelijke filmpjes, veeeeel oefenen! Ik ben ook pas begonnen met knopen en heb een zomerdoek van Hoppediz.
Zou ook voor een geweven doek. Bij onze oudste had ik een rekbare van bykat en ik heb haar daar vrij lang in gedragen. Voordat onze jongste werd geboren dacht ik dat ik het ook wel weer met mijn bykay kon doen. Maar ik kreeg van een vriedin een geweven doek te leen. Onze zoon "woont" sindsdien in de geweven doeken... Het is een soort verslaving geworden, voor ons beiden. Je heb verschillende soorten en merken. Mijn favo merken zijn Ellevill, Kokadi, Didymos en Oscha. Een fijne knoop voor een pasgeborene en mama is een FWCC (front wrap cross carry) Als je FWCC intikt op youtube kom je talloze filmpjes tegen. Goede Nederlandse knoopfilmpjes zijn van Webkim. (Kun je ook op zoeken) Succes met je keuze!