Zinkzalf

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Oudje37, 11 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Op alle uitzetlijsten staat zinkzalf. Ik vroeg me af of je in plaats van zinkzalf ook sudocreme of bepanthen kan gebruiken. Alle 3 worden toch gebruikt bij het voorkomen en/of 'behandelen' van luieruitslag?

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb zinkolie van Dr. Swaab gehad, maar ben toch weer terug bij de Sudocrem. Dat werkt hier het beste, in een heel dun laagje en alleen bij smetplekjes.

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Kan ook prima. Vooral niet te veel halen van te voren, kan je eerst kijken waar baby het beste op reageert.
    Hier vanuit de gratis dozen zowel kleine tube bepanthen als klein potje sudocreme. Daar kon ik prima eerste tijd mee vooruit en dan kijken wat beste bevalt. Ik gebruik voor uitslag sudocreme, maar heeft ze maar zelden (zijn dan smetplekken).

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond Sudocreme of bepanthen echt niet genoeg helpen, ook zinkzalf van Zwitsal niet. Wij gebruiken Inotyol, niet verkrijgbaar in NL maar wel in B. Het werkt echt super goed, ik gebruik het wel alleen als het echt nodig is want het is sterk spul. De Sudo en andere cremes staan ongebruikt in de kast...

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Om te beginnen heb je genoeg aan de proefverpakkingen bepathen en sudocrem. Je kunt altijd bijhalen. Bepathen heb ik maar heel weinig gebruikt, sudocrem wat meer. Bij de oppas staat een proefverpakking en in de luiertas zit er ook één. We hebben een kleine pot gehaald en in dit tempo kunnen we daar de komende 10 jaar nog wel mee doen ;)

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wij hebben billetjes creme van de etos. En bij alleen plasluiers gebruiken we talkpoeder voor over de billetjes.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    tip: gebruik absoluut geen sudocreme. dat is echt rotzooi en lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren. en zeker niet op luieruitslag en gevoelige plekjes doen want er zit alcohol in en het brand en bijt als een gek!
    ik werk in de zorg en wij mogen het niet eens meer gebruiken voor uitslag/smetplekjes enz.

ipv zinkzalf zou ik zink-olie van dr swaab halen. dit kan je ook voor luieruitslag en smetplekjes gebruiken. dit werkt echt beter dan sudocreme. het beschermd de huid en werkt helend. je moet het wel op de goede manier gebruiken omdat het anders niet goed werkt. dus een heeeeel dun laagje erop en erin kloppen met je vingers. zo dun dat je de huid er doorheen ziet. en niet laag op laag smeren maar voor een nieuwe laag, eerst de oude laag verwijderen met wat olie. anders sluit je de huid af en werkt het alleen maar tegendraads.

8. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Bedankt voor alle reacties. Ik ga nu niks extra's kopen en gebruik eerst de proefjes die ik gehad heb. Waarschijnlijk dus bepanthen, maar de kraamverzorgster heeft misschien een ander idee ;)

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Als ik iets gebruik is het bepanthen, talkpoeder of billenzalf van Weleda.

Deel Deze Pagina