Wat gebruiken jullie of gaan jullie gebruiken voor je baby? Mag zo'n slaapzak al wel voor een kleintje?
Eerlijk gezegd geen idee vanaf wanneer een slaapzakje mag. Wij gebruiken al vanaf het begin een lakentje met een dekentje, en dat gaat prima!
wij hebben al een babykamer besteld en nou wou ik vandaag lakentjes enzo kopen maar ik weet die maten helemaal niet! haha ik denk dat ik daar toch nog maar even heen bel.
Eigenlijk zijn lakentjes gewoon in standaard maten, wieg-maat en ledikant-maat. Dekentjes hebben wij van die dekens volgens mij katoen, moet ik voor de zekerheid ff op het label gaan kijken. Die heb je ook in 2 maten, een kleinere voor in dubbel in het wiegje of enkel in een kort opgemaakt bedje. En een grotere maat voor het ledikant. Even in de winkel kijken, en evt even vragen die kunnen je ook even het een en ander vertellen .
Ik heb lakentjes met een dekentje. Slaapzakje mag volgens mij pas vanaf 6 weken ofzo maar dat weet ik niet helemaal zeker. Mij persoonlijk lijkt het ook niet fijn bij die hele kleintjes zo n slaapzakje, maar heb er geen ervaring mee.
Ik vond in het begin inderdaad ook lakentjes en een deken het handigst. Totdat Hannah wild om zich heen begon te schoppen, en wakker werd omdat ze geen dekens meer om zich heen had. Toen zijn wij overgegaan naar de slaapzak (bij ruim 2 maanden).
Wij gaan denk ik een lakentje met een dekentje gebruiken. Lijkt mij toch het handigst, dat ken ik ook al van mijn oppaskindjes, en dat ging altijd goed. Maar we hebben ook van vrienden van ons wat spullen gekregen die ze niet meer nodig hadden, onder andere een paar slaapzakjes. Dus we kunnen die ook altijd nog gebruiken als een laken met deken niet bevalt.
Hier gebruiken we al vanaf dat Ruben 2 weken was, een slaapzakje. Hij schopte de dekentjes van zich af, is dus een hele goede uitkomst!
een slaapzakje mag vanaf het begin maar het probleem is dat bij veel slaapzakjes de eerste weken de arm en halsgaten te ruim zijn, dat is gevaarlijk. dus als je die ff inneemt dan mag het vanaf dag 1. wij vonden een deken en lakentje niet handig, omdat onze boef nogal een woelwatertje is, dan ligt ie in no time zonder deken en enkel nog onder een lakentje enzo. wij vonden het wel handig om een duodeken in een dekbedovertrekje te doen (dat mag), dan bleef ie lekker warm