familyfix systeem ervaringen

Discussie in 'Verzorging' gestart door rijtjes, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een auto stoel, aangezien er nu zoveel aanbiedingen zijn. Onze maxi cosi zit op een geleende easy base. Hier kan een volgende auto stoel niet op. Maar nu twijfel ik of we nou moeten gaan voor een familyfix en maxi cosi pearl of dat we moeten gaan voor bijvoorbeeld de tobi. Vind namelijk de pearl en familyfix samen moeten kopen best aan de prijs. Iemand anders goede ervaringen met dit of eventueel een ander aan te raden auto stoeltje?

groetjes marije

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Wij hebben in de ene auto een Tobi en in de andere een Priori, allebei dus bevestigd met de gordel, ik vind zelf de Tobi erg stevig staan!!

Ook hadden wij een familyfix en een easybase en dan vond ik de maxi cosi op de familyfix ook een stuk steviger staan dan op de easybase.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de familiyfix al gelijk gekocht bij de eerste maxicosi; dan is het de moeite. Ik weet niet of ik het zou doen alleen maar voor de opvolgstoel. Dan is het inderdaad wel duur. Het is iets veiliger, blijkt uit tests van o.a. ANWB. Maar als je op de site van ANWB even de testresultaten van de autostoeltjestests van de laatse jaren bekijkt, dan zie je dat er ook prima stoelen zijn zonder isofix. In Mederland worden sowieso niet echt onveilige stoelen verkocht.

Met de maxicosi is die basis niet alleen voor de veiligheid, maar gewoon ook erg handig, dat is bij de autostoel niet meer het geval: die laat je in principe toch staan.

Dus ik denk dat ik voor een andere stoel zou gaan.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij hebben 'm ook al vanaf het begin. Met de maxicosi echt ideaal. Opvolgstoel laat je idd toch staan.
    Ze staan natuurlijk wel echt stevig en goed vast met de familyfix!

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier eerst een easy-base gehad met de maxi cosi. nu een maxi cosi priori-fix. deze kan met gordel of iso-fix vast en heeft ook zo'n stelpoot. dus net zo stevig als een easy-base of family fix systeem.

ik zou persoonlijk niet voor zo'n family-fix gaan. vervolgstoel laat je toch staan.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb 'm niet en heb 'm ook nog geen seconde gemist... Gordels zitten er zo om, echt geen werk. Voor een vervolgstoel lijkt t me helemaal onnodig.

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met de maxi cosi was ik érg blij dat wij een easybase hadden (met een 3 deurs auto zou ik zeggen dat dat bijna geen overbodige luxe is), nu hebben we een gewone autostoel. Wat iemand anders ook al zei: die laat je er toch in staan

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

same here.. met maxicosi is het ideaal
    maar daarna voegt het weinig toe.. tenzij je 1 stoeltje over 2 autoos verdeeld.. dan is het wellicht het geld wel waard als je het kunt missen :)
    maar zou ik er nog niet voor "krom liggen" toch :)

9. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ik zou je adviseren nu een gewone stoel (zonder familyfix) te kopen.
    Volgens mijn eigen ervaring is de familyfix in combi met stoel groep 0 en later groep 2 interessant. Als je nu de combi moet aanschaffen is dat een een aardig bedrag. En daarbij zijn andere steoelen, zoals eerder beschreven, ook veilig in NL.

Ik heb nu zelfs een beetje spijt, omdat man en ik beide het systeem in de auto hebben en dus met 2 stoelen rond rijden. Dat is een eigen keuze geweest hoor. (we hebben overigens ene overjarig model gekocht uit 2010, dat scheelde 100 euro!!!!
    Waar we nu tegenaan lopen is het feit als hij even bij de buurvrouw of opa's en oma's is. Nu ruilen we dus van auto met di epersoon, want mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld geen auto met fixmogelijkheid. Ik geef een voorbeeld: als ik nu te laat ben voor het kdv, kan eignelijk niemand hem ophalen, tenzij de kring om ons heen allemaal autostoelen gaan kopen, maar of da tnu wenselijk is.......

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb geen familyfix systeem en mis het ook niet! Heb een MC Priori, en met MC hadden wij nog geen auto ;)

11. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Wij hebben de familyfix nu voor beide kids.
    Een met MC en de ander met de Pearl.
    Vind het een super systeem vooral met de MC.

Alleen wel jammer dat mijn zoontje nu niet bij pake en beppe in de auto kan omdat die geen isofix systeem hebben.
    Hopen dat het goed uitkomt straks met het overgaan van ons dochtertje want wil geen 2e pearl kopen. Al hoewel ze daar tot 18 kilo in kunnen.

Wij hebben trouwens de Pearl in Januari gekocht dan is er vaak opruiming van oude modellen.
    Hij was nu maar 50 euro bij babydump afgelopen jan.
    Hebben dan wel een witte maar hoes erom gekocht en hij blijft mooi schoon.

Deel Deze Pagina