nieuwsgierig, wanneer gestopt met babyfoon?

Discussie in 'Verzorging' gestart door BabyBergen, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ik ben nieuwsgierig op welke leeftijd men gemiddeld gestopt is met het gebruik van een babyfoon (al dan niet met webcam)

en heb je er iets voor in de plaats gedaan (deur open?)

Brand los!

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier was het vrijwel meteen na de kraamweek. Als ze huilt, horen we het meteen, dus dan is zo'n ding niet echt nodig. Hier een gewone babyfoon trouwens. Geen camera.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    #3 Jenala, 9 apr 2012
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
    Bij ons heeft ze de eerste 4 maanden bij ons op de kamer geslapen. Daarna hebben we ongeveer 1 week een babyfoon gebruikt, maar ik word gelijk wakker als Thirza wakker wordt. Dus wij zijn er gelijk weer mee gestopt. Achteraf zonde van het geld:D. Deur open kan hier niet, omdat we 2 katten rond hebben lopen die heel graag in Thirza haar bedje willen slapen:(.

Wij wonen trouwens wel in een flat, dus we zitten altijd op dezelfde verdieping.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier met 4 jaar nog steeds een babyfoon :). De kinderen slapen boven met hun deuren dicht en ik hoor ze anders echt niet. Eva zou op zich haar bed uit kunnen, maar dat doet ze haast niet, als ze wakker wordt om te plassen is ze vaak helemaal slaapdronken. Met spugen vind ik het ook erg fijn om ze te kunnen horen, Lisa gisteravond toevallig. Bij het eerste gekke hoestje waren we al boven ;). En als baby spuugde Lisa heel veel en was een babyfoon echt handig (en later met sondevoeding ook echt van levensbelang). Wij gebruiken 'm ook als Lisa slaapt als we op visite zijn, is dan zoals gisteravond 2 verdiepingen hoger en dan kunnen we haar echt niet horen. Deuren open kan dan ook echt niet omdat ze vaak geen traphekjes hebben en Lisa nog te klein is om alleen de trap af te komen.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Hier voor beide kids nog een babyfoon.
    Anders hoor ik ze echt niet als ik de tv aan heb s'avonds.
    De oudste van 3 wordt regelmatig nog wel eens wakker s'avonds, en ik wil niet dat ze zelf haar kamer uit gaat.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb nooit een babyfoon gebruikt, steek af en toe mijn hoofd wel om de hoek in de gang om te luisteren of ze wakker zijn. Ik word heel onrustig van een babyfoon, want luister de hele tijd of ik het leinste geluidje hoor.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij zijn een beetje een apart verhaal want we zijn pas twee maanden geleden met een babyfoon begonnen :)

Eerder vond ik het nooit nodig, maar omdat er nu ook een babytje bij komt heb ik er toch maar een aangeschaft. En ik denk dat ie voorlopig nog wel een jaar of 4 in gebruik blijft, het is wel erg handig om alles te kunnen horen (ipv de tv op mute zetten omdat je denkt dat je iets hoort..), nu horen we het meteen als ie uit zn bed komt terwijl ie hoort te slapen en mn zoontje vindt het supergezellig om 's avonds nog eventjes te kletsen en kusjes te geven als ik al beneden ben :)

Zonder babyfoon horen we hem ook wel huilen hoor, maar andere geluiden hoor je niet of toch minder snel.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Voor mijn oudste nooit de babyfoon uit de verpakking hoeven halen, want haar kamertje ligt naast onze woonkamer en als ze huilt/praat/wat dan ook hoor ik dat meteen, zowel in de huiskamer als in onze slaapkamer.

Voor de jongste die op onze slaapkamer ligt hebben we nu wel de babyfoon, want als we 's avonds de tussendeuren dicht hebben hoor ik haar niet huilen.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik woon terug bij mn ouders en we slapen bij mn oma in het huis erbnaast. Dus hier wordt nog veel van de babyfoon gebruik gemaakt.

Maar zowiezo, ik was heel erg. Hij stond aan op mn nachtkastje terwijl ze een kamer naast me sliep haha

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier wordt hij ook nog steeds gebruikt. Wij horen haar niet als we beneden zitten..

11. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de beeldbabyfoon ook nog steeds in gebruik. Ik vind het prettig dat ik in de slaapkamer kan kijken zonder de deur te openen, vooral als ik geluid hoor. Verder kunnen we zonder de babyfoon niets horen als we zelf beneden zijn.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier voor de oudste denk ik iets meer als een half jaar. Hoor je op zich goed beneden. Nu voor de jongste nog steeds, maar dat is ook vooral dat we ze evt snel kunnen pakken, zeker als de oudste net in bed ligt anders valt die niet in slaap. Als de oudste goed slaapt dan maakt het niet uit. Vind het wel prettig dat ik hem nog heb.

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Wij hebben een babyfoon zonder camera en gebruiken die nog steeds. Ik hoor mijn dochtertje niet als ik beneden ben en ik wil niet dat zij zelf naar beneden gaat als ze verdrietig is of moet plassen of zo.

14. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij gebruiken ook nog een babyfoon voor onze dreumes van 17 maanden. Eigenlijk alleen nog overdag. Als ze na het ochtend en middagslaapje wakker wordt, begint ze niet te huilen of te roepen, maar te kletsen. Dit horen we niet als wij beneden zijn.
    's avonds gebruiken we de babyfoon niet meer, want we weten inmiddels dat ze dan gewoon goed doorslaapt. Soms heeft ze een nachtmerrie o.i.d., maar dan huilt ze ineens heel hard. Dat horen we beneden wel.
    Overigens hebben we hem 's avonds eigenlijk vooral uitstaan, omdat hij op batterijen werkt ipv stroom (we hebben een goedkope 2e babyfoon gekocht en de beeldbabyfoon gebruiken we voor de baby), en het is zonde als ie vervolgens de hele nacht aanblijft.

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Voor overdag gebruik ik hem niet meer. Ik hoor ons zoontje.
    s nachts nog wel. Ben anders bang dat ik hem niet hoor. Hij slaapt de hele nacht wel door.

babybergen: ons zoontje is ook op 31 mei 11 geboren:D leuk!!

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ow, haha wat leuk!

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij gebruiken ook nog steeds de babyphone. Ik ben zo doof als een kwartel dus dan is het wel handig ;) Haha nee zo erg is het nou ook weer niet maar hoor hem niet altijd als ik beneden ben met de tv aan dus dan is het wel fijn als ik dat ding aan heb. Hij gaat hier uit als we naar bed gaan of als hij overdag wakker is. 's nachts word ik van elke kick die hij geeft wakker dus dan heb ik hem niet nodig.
    Ik heb zelfs een periode gehad (toen hij buikslapen ontdekte) dat ik hem wel meenam als ik naar bed ging maar dat kostte me meer slapeloze nachten dan rust hahah.

xx

18. Dana

Dana Niet meer actief

Wij gebruiken hem nu nog voor mijn dochter maar zodra de kleine er is wordt ie verplaatst naar de babykamer, eigenlijk kan dat nu al wel maar ik ben lui :D

19. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Nooit gekocht of gebruikt!

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij gebruiken hem altijd, overdag natuurlijk omdat wij hara boven niet horen maar 's nachts staat de babyfoon naast ons bed. We slapen allemaal met de deur dicht en de kamers grenzen niet aan elkaar en ik vind het ook wel fijn dat ik har al hoor als ze echt ontevreden is en niet wanneer ze al echt overstuur is want dan heb ik er 's nachts veel meer werk aan. moederinstinct werkt zo geod dat ik alleeen wakker wordt van de geluidjes die belangrijk zijn ;)

Deel Deze Pagina