Welke baby's nog meer extreem last van 4 maanden spong/slaapregressie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door volgoedemoed, 28 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi mama's hier ben ik weer. Het onderwerp zegt het al , ik zoek mama's die ook ervaring hebben met dit onderwerp .
    Ons dochtertje van bijna 4 maanden zit nu al ruim 2,5 week in deze sprong en het lijkt alsmaar gekker te worden.
    Doorslapen heeft ze nog nooit gedaan maar nu is het iedere nacht prijs, 3 uur, half 4, half 5, 5 uur.maakt niet uit, alle tijden komen voorbij waarop ze wakker wordt. Niet huilen dan maar gewoon wakker.
    Eerder komen voor de fles en overdag beginnen de slaapjes ook flink verstoord te raken. Normaal slaapt ze 2x 2 uurtjes in bed ,nu mag ik blij zijn dat ze 2/2,5 uur haalt over heel de dag.ze is oververmoeid daardoor uiteraard en wordt boos , huilen , en als ze slaapt wordt ze tig x uit haar slaap gehaalt. Het gaat opbreken nu en we hebben nog niet eens 3weken gehad.ik ga steeds meer twijfelen of wij niks verkeerd doen.
    We proberen haar zoveel mogelijk in ritme te houden voor haar zelf ,maar dit gaat aardig in de war zo.

Geef me alsjeblief positiviteit en hoop dat het over gaat en vooral,,, gaat de slaap hier na beter???

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Allereerst is elke keer een nieuw topic openen niet nodig. Je zou gewoon weer een berichtje in je voorgaande topic kunnen plaatsen.

Dan je vraag, sprong 4/slaapregressie kan wel tot 6 weken duren. Vervelend maar waarschijnlijk dus nog even volhouden.
    Hier zit ze er nu ook in, leek mee te vallen maar overdag slaapt ze nu toch wel erg moeizaam. Soms een langer slaapje en anders 3-4x 45 min, waarvan we 20-30 minuten bezig zijn d'r in slaap te krijgen en regelmatig lukt het 3e slaapje niet.
    Vind t vooral jammer voor onze 2 oudere kinderen nu ze vakantie hebben en ik zoveel met zusje bezig ben, gevoel dat ik me steeds in drieën moet splitsen en dan ook nog een huishouden heb. :rolleyes:

volgoedemoed vindt dit leuk.
  3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    Je had toch al een topic over dit onderwerp geopend?

volgoedemoed vindt dit leuk.
  4. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL

Klopt,
    Maar niet over of er meerdere baby's zijn die er zo heftig op reageren. Ik ga al twijfelen aan mijzelf.

5. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Klopt idd! Erg lastig dan he!. Maargoed, fijn dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart

6. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ons meisje is nu 15 weken oud en ik heb het idee dat het bij haar ook begint want overdag slapen is ineens een probleem. Wij gebruiken het laken en slaapzakje van fedde en Kees en dat helpt s nachts echt geweldig dus misschien is dat iets? Je kunt het eerst ook huren. Wat betreft je vraag of je iets fout doet? Nee hoor dit hoort er helaas bij en is gewoon loodzwaar soms. Mijn twee oudsten hebben het ook gehad en tis echt ff doorbijten. Ik hou maar in gedachten dat het weer overgaat.

Deel Deze Pagina