Hoi, De titel zegt het al.... Onze luiertas is echt chaos en ben steeds alles erin kwijt. We hebben er een van lief, met een hoop vakjes, maar die zijn zo slap...dus er schuift nogal regelmatig iets in het verkeerde vakje etc... Heeft iemand tips voor een overzichtelijke luiertas? Of is dit gewoon het lot van moeder zijn en moet ik er maar in berusten Straks hebben we 2 kids en meer spul om mee te nemen dus ben heel benieuwd hoe anders mama's dit doen!
ik ben nog zoekende naar een leuke luiertas lief gaat em dus niet worden maar denk dat veel wel last hebben van een rommelige tas. mijn 'gewone' is ook altijd een zooitje en altijd alles kwijt
herkenbaar, haha. Ik heb een tas van Kidzroom. ik heb de luiers altijd bij het verschoonmatje. tussen het verschoonmatje zit een hydrofiel. Verder heb ik in 1 vakje een setje billendoekjes zitten. In het middenvak: plastic tasje met reservekleding (romper, broekje, shirt en shirt van mijn vriend, die kunnen wij beide gebruiken bij een spuugbui). Verder gebruik ik dat vak voor het poedertorentje (ik geef geen bv meer), thermoskan, eventueel koekjes of ander eten. Andere vakjes gebruik ik voor een lepeltje, vork (voor roeren van de fles), speentje, slab, spuugdoekje etc. Aan de zijkanten bevinden zich netjes voor de fles (aan de binnenkant), dus daar doe ik de fles in en een flesje koud water. Met die vulling kan ik een behoorlijke tijd doorkomen hoor! Maar ook bij mij is het een (georganiseerde) chaos.
Ik gebruik gewoon mijn eigen tas. Heb een luier etui van Koeka met luiers, doekjes en zakjes die standaard onderin de kinderwagen ligt. En de rest gaat gewoon in m'n eigen tas. Vind luierwassen echt spuuglelijk namelijk.
Ik gebruik ook een gewone tas in plaats van een luiertas en dat gaat prima. Ik kon geen leuke luiertas vinden
Je hebt van die speciale tassen organizers die je in je tas kunt stoppen (volgens mij bij h&m, primark dat soort winkels)
Een overvolle luiertas is ook niet echt nodig toch? Nu ben ik daar als we met de auto weg gaan wel heel makkelijk in hoor, dan lag er gerust een setje reserve kleding en een etuitje met luiers en doekjes in de auto. Dan in de luiertas ( in de praktijk mijn handtas of de rugzak van manlief ) luier, hydrofiel als verschoon matje en spuug doek in een, billendoekjes, voeding, fles en mn portemonnee.
Heb ik ook alleen maar als we wat langer en verder van huis zijn. Anders gaat een fles, melkpoeder, water (alleen koud) verschoonmatje en hydrofiel mee. Als mijn dochter honger/dorst krijgt, kan ze echt hysterisch worden, dus voeding heb ik bijna altijd mee. Richting de oppas gaat alleen de speen, luier en eten voor tussen de middag mee. Daarvoor hebben we een klein rugtasje. Daar past ook precies een pak melkpoeder in als het op is
Zo herkenbaar, vooral in het begin. Maar nu heb ik zelf een goede reorganisatie gedaan in de luiertas en past er meer in dan ik verwachtte Ik heb wel een joolz luiertas, 1 groot vak met 4 klittenband zakjes, 2 vak met ritssluiting waarin ook nog 2 klittenband zakjes zitten en aan de buitenkant de ruimte voor flesjes. Ik neem mee: 2 setjes kleding, ik heb zo'n ravot die tijdens het spelen nog wel eens wat terug geeft en er dan doorheen kruipt 1 set kleding zit in een zipper diepvrieszakje want dat scheelt ruimte 2 hydrofiele, kun je makkelijk oprollen. 2 spuugdoekjes 2 slabbers Luieretui Pak billen doekjes (die zitten bij mij niet in het Luieretui) Rol zakjes Lepel, in een boterham zakje (scheelt kliederboel) Nog wat losse luiers voor als we lang op stap zijn. Tuitbeker, geen fles want die gebruiken we niet meer omdat meneer geen melk meer drinkt. 1 flesje koud water Potjes voeding, wist je dat die in het flessen vakje passen? Speelgoed zoals een rammelaar, knuffel oid Bijtring Vallen en stoten zalf En nog mijn portemonnee. (Oeps.. hele waslijst )
Ik heb een grote toilettas gekocht, en daar passen dan alle levensmiddelen in. Zo heb je veel minder "losse" dingen in je tas en vind je sneller wat je nodig hebt. Reservekleertjes kun je bijvoorbeeld ook bij elkaar in een plastic tasje doen en op de bodem van je tas leggen. Een luiertetui waarin je zowel de billendoekjes als de luiers kwijtkunt, en die dan tussen je verschoningsmat stoppen. Mijn tip is dus om je spullen onder te verdelen in groepjes en apart in doosjes of tasjes te stoppen.
Ik vind het altijd heel fijn om toilettasjes/makeup tasjes (kleinere tasjes, grotere etuis) te gebruiken, om de boel te organiseren en overzichtelijker te maken. Dit systeem ga ik (hopelijk) ook toepassen in mijn luiertas.
Ik heb ook eentje van Lief, is idd een rommeltje Ik neem redelijk veel mee.. Maar ik rangschik 'm altijd opnieuw voor ik vertrek of als ik thuiskom.
Ik gebruik voor losse spullen als kleding, doekjes, hydrofiele etc altijd van die ikea hersluitbare zakjes. Ook speentjes, koekjes etc gaan in zo'n zakje.. Verder heb ik een mega tas van Fab, maar heb dan ook 3 kids..
Ik heb de grote verschoonetui van Koeka, daar zit een verschoonmatje aan vast. Daar zitten luiers en doekjes in, en evt een setje reservekleertjes. Gaf bv, dus een hydrofiel zat er ook bij of die lag in de wiegbak, maxicosi. Had gewoon m'n eigen tas mee, dan gooi ik dan een koekje/drinken ofzo in
Ik heb er eigenlijk nooit last van dat het rommelig is. Ik vind mn abc tas eigenlijk wel overzichtelijk. Ik heb (straks) wel voor elk kindje een eigen tas.