Afgelopen week zijn we begonnen met een puckababy. Omdat N. zijn hadje er uit wringt vind het CB geen oplossing voor hem. En raden toch echt aan in te gaan bakeren. (ivm onrust, niet lang doorslapen, te veel wakker, veel spugen). Maar als ik die doeken zie, zie ik er al tegenop. Daarnaast moet je kindje er zonder kleren in, dus dat betekend 6x per dag aan en uit kleden. Best wel belastend. Nu heb ik gisteravond toch nog de puckababy aangedaan, omdat mijn man en ik hebben besloten morgen met inbakenen te beginnen (dan zijn we beiden vrij). Maar nu heeft hij de hele nacht prima geslapen!??? Verder zie ik best wel problemen met het inbakenen, want dat betekend dat hij bijna nooit een keer uit logeren kan, en hoe moet het straks bij de oppas? Die gaat hem niet inbakenen. Zijn er mensen die ervaring hebben met inbakenen? En hoe lossen jullie de dingen op waar ik zo tegenop zie? Melisa
Hallo, Wij hebben de pacco gebruikt. De 1e paar keer vond ik het verschrikkelijk om te doen, lag ze daar helemaal strak ingepakt maar zij sliep sinds het 1e slaapje zo goed en was uitgerust als ze wakker werd. Onze dochter gaat naar de opa's en oma's en die wilden er niets van weten maar wij gaven aan dat het voor haar juist fijn is dus uiteindelijk hebben ze het wel gedaan. Hebben de pacco 6 weken gebruikt en sindsdien gaat het hartstikke goed! Succes ermee en hoop dat je kindje er baat bij heeft.
Oh en wij lieten haar wel een rompertje en truitje aanhouden. Geen idee dat ik haar helemaal uit moest kleden.
Mijn moeder vond het ook zielig, het inbakeren en ook uitgelegd dat het heel goed voor haar was. Ze had er zo handigheid in en toen was het geen probleem meer. Maar ze is in die tijd niet zo vaak uit logeren geweest. Noor lag er ook in een rompertje, soms met nog een truitje in. Lag aan het weer of hoe warm ze het had. Meestal rompertje. Ik heb het nooit als belastend ervaren om haar uit te kleden. Was hier ook onderdeel van het ritueel 'slapen gaan'. Het belangrijkste vond ik dat mijn meisje er rustig van werd en zo goed kon uitrusten.
bij ons was de puckababy gewoon voldoende. je zegt dat hij prima heeft geslapen, waarom geef je het niet wat tijd om te zien of de puckababy bij jullie wellicht ook voldoende werkt. zou dat niet zo zijn zou ik niet zomaar zelfstandig gaan inbakeren, dat kan gevaarlijk zijn. laat het je goed uitleggen en voordoen. dat wordt vanzelf zekerder. de verpleegster van het cb wil het je met liefde uitleggen.
Wij bakeren nu in met romper en truitje aan. Leg anders gewoon alleen het lakentje over je kind. Anderen laten inbakeren vind ik geen probleem. Bij de oudste hebben we de oppas en de juffen op het kdv ook geleerd en dat ging altijd heel goed. Bij de jongste hebben we een paar weken geleden ook de pucca geprobeerd, maar ze kon nog te veel bewegen met haar armen. Nu bakeren we sinds anderhalve week in en de dame begint al mee te werken als haar armpjes naar beneden moeten. Lastige is wel dat ze de eerste twee dagen goed slapen en dan een onrustigere dag krijgen omdat ze 'bijgeslapen' zijn, gewoon vol houden en je hebt een rustiger en doorslapend kind.
Als hij lekker in de Puck heeft geslapen, zou ik dit voorlopig nog even zou houden (of gebruik je hem al langer omdat je zegt dat hij zijn handje eruit wringt?) Ik heb zelf alleen maar ervaring met de puck. Ik legden haar ook gewoon met kleertjes aan in de puck. Het hing puur van de temperatuur af. Op het KDV was het geen probleem. Ik moest alleen iets ondertekenen dat ze ingebakerd lag. Ze werd ieder slaapje ingebakerd. Ook had ik altijd een reserve in de tas zitten voor als ze hem onderspuugden/ongelukje had. In de tijd dat ze ingebakerd lag is ze 1 keer uit logeren geweest bij mijn schoonzus. Ook zij heeft haar gewoon ingebakerd. Geen probleem.
Blub: ze zijn van het CB hier geweest ( de wijkverpleegkundige) om me te leren inbakenen, dus ik weet hoe het moet. Alleen het er mee beginnen vind ik lastig.... Nu heeft N. vanmiddag weer prima geslapen in de puckababy. Half 1 er in, en nog niet wakker geweest. Ik ga dat eerst maar eens doorzetten? En anders toch maar een pacco, volgens het CB was dat ook prima ipv de doeken.
zo te horen werkt de pucka goed voor jullie. dat is een milde vorm dus daar heb je misschien gemakkelijker vrede mee en als het goed werkt is het goed toch?
Hier baker ik ook in met alleen rompertje met korte of lange mouwen, ligt aan het weer. (ook in doeken) Moet idd wel vaker aan en uit kleden maar ze slaapt er heerlijk door. Alleen sinds 2 weken krijgt ons meisje het voor elkaar in de ochtend om met haar handjes eruit te komen. (na een hoop gewring zonder gehuil) Als we dan haar kamertje opkomen ligt ze te zwaaien met haar armen en krijgen we een big smile van haar Volgens cb is ze gewoon "erg" beweeglijk... Maar dit doet ze dus alleen in de ochtend.
@Melisa: wij gebruikten een Woombie inbakerzak (Woombie Nederland). Volgens mij lost dit al je problemen op. Makkelijk in gebruik, ook tijdens het logeren en voor de oppas. En je baby kan onmogelijk zijn hand eruit wurmen. Wij lieten altijd alleen dr rompertje aan. Als je overslagshirtjes gebruikt is het qua aan- en uitkleden dan wel te doen... Maar denk dat het anders wel erg warm wordt.