Wij gebruiken al vanaf het begin de badolie van louis Widmer. Mijn dochter heeft een gevoelige huid en ik wil graag een product waar weinig troep in zit. Zwitsal zit zoveel in waar veel kindjes niet goed tegen kunnen. Verder haarshampoo (1/ 2 x per week). Voor het huidje gebruik ik Lanette creme van de apotheek (kan je zo ophalen, zonder recept) zit ook helemaal niks in. Voor de billen gebruik ik edelzalf (wonderspul)
Omdat ik altijd erg allergisch ben geweest hebben wij Zwitsal vermeden. Ik had bij ons eerste dochtertje wat weleda producten en de verzorgingsprodukten van Natalis welke in het kraampakket zaten. Uiteindelijk voornamelijk Weleda gebruikt, en dan de was en shampoo, olie en de iedere dag bodycreme. Toen ze wat ouder was hebben we dermocare en nog zo'n ander merk gebruikt (kan er even niet opkomen) En voor haar zusje (en gebruik t nu ook voor haar gezien we t toch al in huis hebben) hebben we de pure and nature baby lijn van kruidvat gehaald. Deze ruikt bijna niet en er zit geen troep in. We hebben de shampoo, was/badspul en olie ervan. Verder hebben we nog altijd de Weleda iedere dag crème (ook fijn voor zere billetjes of schrale plekjes) Bepanthem en een klein potje Sudocreme
Handig topic! Dat van Sudo wist ik helemaal niet Lees juist overal dat ze het aanraden.... Wil zelf graag wat producten van Weleda aanschaffen. Goede tip om niet te veel te kopen i.v.m. de verdraagzaamheid... Ik lees mee
Ik lees even mee, ik heb zelf een enorm droge en gevoelige huid, maar wil het ook niet triggeren bij het kleintje door te zachte producten te gebruiken. Heb het idee dat het kindje ook een beetje weerstand op moet bouwen op dat gebied, want ik weet natuurlijk niet in hoeverre er altijd van die zachte producten gebruikt kunnen worden. Ook gaat m'n voorkeur uit naar zoveel mogelijk natuurlijk (bijvoorbeeld pure kokosolie voor het badje i.p.v. badolie etc). Even abonnementje dus..
Hallo, We hebben eerste producten van mustela gebruikt en nu gebruik ik ook weleda, die zijn allebei heel goed. Ik gebruik nu; weleda cremebad( badolie van mustela is ook heel goed) Weleda iedere-dag-olie Weleda gezichtscreme(mustela cold cream was ook goed) Weleda billenbalsem(of bepanthen) 1x in de week shampoo van Mustela Baby Dermo-Reiniger Met seba-med heb ik geen goede ervaringen gehad.ik had badolie gebruikt maar mijn zoontje heeft droge huid van gekregen.
Ik zou niet teveel kopen en bij voorkeur parfrumvrij in het begin. Het enige wat ik wel met parfum heb gebruikt was haarlotion...Voor het lekkere luchtje!
Nou, ik ben net ff bij de kruid vat geweest. Er waren 3 verschillende bepathens: bepathen crème, bepathen zalf en bepathen baby zalf. Maakt het nog uit welke ik neem? De zink olie kon ik niet vinden, maar was geloof ik al wel gezegd dat je die bij de apotheek moest kopen. Er was wel zink zalf van hetzelfde merk (dr swaab), maar die werkt dus minder goed, begrijp ik? En dan nog een vraag: wanneer gebruik ik die zink olie en wanneer bepathen? Zink olie echt alleen als er luier uitslag is en bepathen meer ter voorkoming? En gewone bodylotion/crème/olie/zalf op de andere delen van het lichaam? Ik had ook op internet gelezen dat als je bad olie wil kopen je erop moet letten dat het op waterbasis is, omdat je baby er slokjes van kan nemen. MAAR, waar zie ik dat aan? Uit de ingrediënten lijst werd ik niks wijzer en er stond op geen enkele baby bad olie 'op waterbasis'.
Ik ben begonnen met verzorgingspullen van Etos en dat beviel goed, dus nooit iets ander geprobeerd. Ik vond het fijn dat het licht geparfumeerd was, niet zo heftig als Zwitsel, maar het ruikt toch lekker. Ook vind ik de luiers van Etos fijn, dus dan kun je zegeltjes sparen voor gratis verzorgingsspullen/kortingen. Dit gebruik ik: Badolie Zinkzalf voor de billen Wasgel Shampoo (1x in de 10 dagen ofzo maar) Babybodylotion Haarlotion (tegen berg) O, niet onbelangrijk: Etos is vriendelijk voor de portemonnee!
Voor zoontje gebruikte ik eerst zarqa de wasgel en bodycreme. Nu gebruik ik van alles... favorieten zijn seba med, lief, dermo care en etos. Gebruik nu alleen nog wasgel en lannettecreme voor de baby dalijk.
Wij hebben..... Billen: Bepanthen zalf Billendoekjes zwitsal Haartjes: Haarlotion zwitsal Lijfje: Massageolie zwitsal Bodylotion zwitsal Bad: Pompfles wasgel zwitsal Pompfles shampoo zwitsal En voor de schrale plekjes aan zijn balletjes 'gewoon' vaseline Bij onze meiden hadden we veel eigen merk, maar daar kregen ze of last van of het rook niet lekker. Heb de beste ervaring met zwitsal dus dat gebruiken we nu als enige voor ons zoontje.
Ik ga denk ik de Sudocrem gewoon proberen..heb zelf echt een probleemhuid en sinds een maand/twee maanden ongeveer weer enorme plekken op m'n handen. Tot bloedens toe. En maar blijven smeren, maar niets helpt of verlicht echt. M'n partner zei, probeer eens die sudocreme..nou heb ikzelf dus echt slechte ervaring met zinkzalf van zowel zwitsal als op recept, dus liet het even liggen. Maar sinds 1,5 week gebruik ik het kleine potje uit de blije doos, en wat een verschil! Ben daar dus echt blij door verrast. Verder lees ik goede verhalen over kruidvat eigen merk, maar we wonen aan het centrum en dat fililaal is echt een crime, is zonder kinderwagen al amper te doen. Kwam online de vezorgingslijn van de HEMA tegen, misschien dat ik die eerst probeer.
Hihi dit had ik pas ook maar mijn zus kwam even helpen en heeft even alles voor me opgeschreven die heeft onlangs al 3 kindjes en wij krijgen onze eerste, is altijd moeilijk dan om te bedenken van wat hebben ze dan toch nodig en zo? Succes!!
Ik heb toevallig vorige week de verzorgingsspulletjes in huis gehaald. Uit ervaring na onze dochter; - Badolie, zeepvrije wasgel, haarshampoo (Zwitsal) - Zachte creme (Zwitsal) - Bepanthen - Sudocreme (mini-potje uit babydoos) Meer niet gebruikt toen, ga ik nu dus ook niet meer kopen.
In het begin had ik van alles staan, maar heb alles weg gedaan na een paar maanden omdat het echt niet nodig was. Het enige wat ik nog gebruikte was zemelenbadje van kruidvat baby, shampoo van zwitsal en na een jaar pas bodylotion van etos baby. Voor de billen gebruikte ik sudocreme toen ze baby was en nu vaker babypoeder, werkt veel prettiger vind ik zelf.
Wat doen jullie in de luiertas eigenlijk? Ik heb een kleine tube bepanthen, een klein potje sudocreme. Smeer je die cremes alleen als er luieruitslag is of ook gewoon bij het verschonen?
Wij gebruikte in het begin bijna niets. Soms een beetje olie na het badje. Shampoo heb ik gekocht na de bevalling. Gekozen voor een shampoo van kruidvat op natuurlijke basis. Nu ze wat ouder is gebruik ik babybadschuim voor in bad Oja en billencreme, maar dat gebruiken we ook alleen indien nodig.
Hier precies hetzelfde voor in de luiertas. Alleen smeren als het nodig is dus als het iets rood is etc. anders creër je onnodig een vochtige huid en die kan dan week worden. Verder altijd billendoekjes in de tas en paracetamol.. Je weet maar nooit! En in de zomermaanden een tube zonnebrand voor de kleine..
Ik doe in eerste instantie die proefverpakkingen in de luiertas. Qua verzorging hebben we dermo care gehaald, maar puur omdat er woezel en pip plaatje op stond. Past leuk bij de babykamer. En we zien wel hoe ze er op reageren. We hebben badspul, olie en creme gehaald en als er wat bij moet kan het snel genoeg.