Heel vroeg of heel laat vliegen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misscoco, 27 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Wat zouden jullie doen? Een vlucht van 4 uur, 2 kinderen waarvan jongste 1,5. Kinderen die nagenoeg alleen in bed slapen, niet in wandeleagen en al zeker niet op schoot. Jongste moet in het vliegtuig op schoot.

Vliegen om 6.00 of 23.55?
    Wat zouden jullie doen? Bij 6.00 moet je rond 2.00 richting vliegveld, kinderen uit hun slaap halen is niet fijn maar als ik se vroeg in bed kan hebben die avond hebben ze al wel wat uur geslapen.
    Bij 23.55 is de hoop dat ze zo moe zijn dat ze in het vliegtuig slapen, overdag in de zon en zwemmen dus moe zijn ze zeker. Tegelijkertijd weet ik dat mijn kinderen niet goed uit de voeten kunnen met weinig slaap, daar heel druk en huilerig van worden. Zeker na een dag zon vind ik 23.55 dus weer niet handig.

Kortom, 2 slechte optie maar ik moet een keus maken.

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dan zou ik voor de ochtenvlucht gaan. Dan heb je de meeste kans dat ze nog slaperig zijn als je ze uit bed haalt en ze misschien onderweg naar het vliegtuig nog even slapen.

MaMa vindt dit leuk.
  3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hier sluit ik me bij aan.

4. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik zou de nachtvlucht doen. Dan zijn ze waarschijnlijk zo kapot dat ze zo in slaap vallen. Dat is hier wel de ervaring

MaMa vindt dit leuk.
  5. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Idd de ochtend vlucht!!
    Hier een keer snachts gevlogen en mijn zoontje was toen net 1 jaar en helemaal uit zijn ritme! Hij was over zijn slaap heen en heel geïrriteerd.

6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Helaas kunnen vliegtijden altijd nog wijzigen, ik zou sochtends vliegen en evt een middagdutje inlassen of vroeg op bed die avond. Hier heeft zoon al meerdere keren laten zien dat ie het prima volhoudt om snachts op te staan, te vliegen, zwemmen, eten en dan doodmoe naar bed te gaan. Wij hadden het zwaarder met de reis.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ik zou de vlucht in de ochtend kiezen! Zelf de ervaring dat dat handiger is.

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wij hebben vorig jaar een eind gereden voor onze vakantie. Zoontje van 1,5 om 2 uur eruit gehaald en hij was tot uur of 6/7 in de ochtend heel vrolijk en wakker en ging daarna pas weer slapen. Dus ik zou voor die ochtendvlucht kiezen. Als ze bij die late vlucht chagrijnig zijn en niet gaan slapen, heb je wel een uitdaging. Ik denk dat de kans op chagrijnigheid en moeheid dan groter is dan wanneer ze bijvoorbeeld van 19 uur tot 2 uur al hebben geslapen..

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Voor beide valt wat te zeggen

Mijn tip ( ook een onmogelijke slaper )
    Denk er niet over na
    Maak je er niet druk om
    Klinkt makkelijk gezegd maar vakantie is sowieso zo anders

Wij kregen enorme vertraging
    Het was zo leuk en mooi allemaal dat hij heel laat in slaap viel
    Maar hij was vrolijk sliep ineens in de buggy wanneer hij moe was

Je wet niet hoe het loopt
    Let IT go

10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit! Onze oudste is 3,5 (bijna 4) als we gaan en de jongste 11 maanden. We hebben vreselijke vluchttijden (kunnen wel nog wijzigen natuurlijk) maar ik heb besloten dat we maar ''go with the flow'' gaan. Wat ik heb geleerd is dat alle scenario's die ik altijd bedenk 9 van de 10 keer helemaal niet van toepassing zijn en vice versa.

Ik ben voor de oudste sowieso niet bang. Die valt wel in slaap of kijkt tv en anders wordt hij ook niet vervelend ofzo. De jongste iets anders omdat hij nu bij 9 maanden zo'n bewegelijk kind is dat ik mij afvraag hoe ik hem op mijn schoot houdt 4 uur maar aan de andere kant komt tijd komt raad.

We will see. Ik zou nu overigens de ochtendvlucht boeken gewoon omdat ik dat zelf prettiger vindt.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Hier een nachtelijke party animal en in de ochtend de schone slaapster dus hier zou ik de ochtend nemen. Wanneer ze t meest geneigd is om te slapen.

Ik hou haar wakker met geen mogelijkheid 4 uur op schoot in een vliegtuig, dat is te statisch en slapen ho maar, die wil de wereld veroveren en ontdekken en breekt de tent af bij belemmeringen daartoe. 4 uur op een luchthaven is geen probleem, mensen kijken, rondlopen, beetje eten en drinken etc dat bevalt nieuwsgierig aagje wel. Maar goed, we zijn sinds dag 1 bekend met dr temperamentje dus peuteren wordt nog wat.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou ook voor de ochtend gaan. Kinderen van bed plukken vlak voor je weg gaat en eenmaal op de plaats van bestemming een middagdutje of savonds vroeg naar bed.

13. Kletskous

Kletskous Actief lid

7 sep 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    Hier ongeveer hetzelfde. 2 kinderen, één onder de 2, één van 5. We vliegen om 7 uur in de ochtend en hebben besloten vlakbij het vliegveld in een hotel te overnachten. Ze kunnen dan tot 4 uur slapen ongeveer, in plaats van 2 uren korter als we thuis zouden slapen. Ik ben benieuwd, maar heb er vertrouwen in, ondanks dat wij ook geen giga flexibele slapers hebben.

14. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik bleek te laat te zijn met omboeken, kon niet meer dus. Het blijft dus de nacht vlucht. Ik moet het los laten, dat klinkt idd heel simpel en dat advies zou ik anderen ook geven :)
    Ik heb alleen alles graag onder controle, maar ik krijg er nu last van terwijl vakantie iets leuks is. Ik ben al dagen aan het bedenken hoe we het gaan doen, hoeveel uur ze kunnen slapen, wat er in het vliegtuig misschien wel/niet gebeurd. Pff...krijg er hoofdpijn van en dat is natuurlijk onzin. Ik ga het dus loslaten, misschien slaapt ie de hele vlucht en misschien schreeuwt hij 4 uur. Ik kan er toch niets aan veranderen.

Ik baal er zo van dat ik zo in elkaar zit. Het levert me niets op behalve stress, stress waar ik niets aan heb

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Haha herkenbaar hoor. Alles tot in de puntjes geregeld en uitgedacht willen hebben.
    Wij hebben een ochtend en avondvlucht achter de rug. Ochtend vlucht beter bevallen maar allebei prima gegaan.

Deel Deze Pagina