uitslag en net bij hap geweest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik ga even alles van me afschrijven pffff.

13 dagen geleden heeft mijn zoontje de bmr vaccinatie vervroegd gekregen ivm onze vakantie. Gisteren op de 12e dag na de vaccinatie kreeg hij uitslag in zijn nek en op zijn rug. Ik dacht gelijk dat het door de prik zou komen of door het warme weer.
    Vandaag toch even contact gehad met de huisarts, ze vroeg of de uitslag weg te drukken was en dat was zo, als dat niet kon moest ik gelijk bellen.
    Hij slaapt ook slecht laatste 3 dagen, overdag maar ook 's nachts. Hij huilt meer, dat doet hij vrijwel nooit behalve als er wat is. Vanmiddag had hij ook diarree, dus ik dacht hij is gewoon echt niet lekker. Eet ook slecht, maar drinken doet hij wel goed.
    Vanavond rond het avondeten ontdekte ik puntjes op zijn hand die niet weg te drukken waren, bij het verschonen zag ik er ook nog één op zijn billen,zijn been en in zijn nek. Het zat me niet lekker omdat de ha dit zo nadrukkelijk zei, dus toch de hap gebeld en we mochten gelijk komen. Die mevrouw heeft hem nagekeken en hij had inderdaad wel die puntjes maar geen koorts en hij kon zijn nek goed bewegen en zijn voetjes ook naar zijn neus. Ik moet hem goed in de gaten houden en als ik het straks niet vertrouw of hij helemaal vol staat of koorts krijgt terug komen.
    Onderweg naar huis had hij er plots ook één bij onder zijn oog.

Ik maak me zo'n zorgen nu, van alles gaat er door mijn hoofd: "wat als die mevrouw het fout heeft" enzovoorts. Mijn man zegt dat ik me niet druk moet maken en dat die vrouw er heus verstand van heeft. Dat weet ik ook wel, en ik doe ook mijn best maar pffff voel me zo rot nu! :(

Een aantal dagen geleden had hij wel koorts dus je zou denken zesde ziekte, maar naar ons weten heeft hij die al gehad. Vannacht dacht ik ook dat hij koorts had omdat heel zijn haren nat waren maar zijn temperatuur was maar 36.1

Ik weet dat alles een beetje kris kras staat geschreven, maar dat komt omdat me dan nog iets te binnen schiet en ik dit vanaf mijn telefoon plaats, en niet zo makkelijk terug omhoog kan scrollen.

Zo ben ff mijn verhaal kwijt, hopelijk gaat het morgen een stuk beter met hem.

2. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Sterkte. En geef hem maar een dikke knuffel.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Och jeetje, dat wordt een heftig nachtje,...
    Heel veel sterkte!

4. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Hij heeft heerlijk geslapen. Werd om half 6 wakker en had het erg warm dus ventilator aan en slaapzak uit. Hij ligt nog heerlijk te slapen in het grote bed :D
    Hopelijk is uitslag zo meteen ook een stuk minder.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    als je het niet vertrouwd zal ik vandaag nog even langs de de ha gaan alleen maar voor je eigen gemoedsrust.

fijn dat hij goed geslapen heeft!

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Het klinkt als de reactie die onze dochter heeft gehad op de bmr. Ook hangerig, diarree, vlekjes enzo. Zij was er na een paar dagen vanaf! Hopelijk heeft die na het door slapen en minder last van

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt wel echt als de reactie op de prik hoor. Heel vervelend, zeker met die warmte, maar gelukkig niets om je zorgen over te maken :)

8. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier heeft ons zoontje 2 weken geleden ook de (vervroegde) bmr prik gehad en heeft een aantal dagen geleden ook onder de vlekjes (uitslag) gezeten, met koorts en hangerig. Na 3 dagen was het weer helemaal over. Bij ons hadden ze al aangegeven dat hij waarschijnlijk uitslag en koorts zou krijgen en wellicht een dikker wangetje!

Denk dat het dus echt ook een uitwerking van de prik is! Maar natuurlijk wel heel goed om het goed in de gaten te houden!

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier heeft zoontje alleen koorts gehad precies een week na de prik. Deze heeft ongeveer 4 dagen aangehouden en daarna zakte het weer. Geen uitslag gehad van de prik maar ik heb gehoord dat ze een lichte vorm van mazelen kunnen krijgen dus misschien is dat die uitslag?

10. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Bedankt, en ik denk inderdaad dat het toch nog van de vaccinatie is geweest. De uitslag trekt inmiddels wat weg.

Deel Deze Pagina