Waar autostoeltje niet tweedehands?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Coco, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik lees en hoor overal dat je een autostoeltje niet tweedehands mag kopen tenzij je zeker weet dat er nooit een ongeluk mee gebeurd is.
    Maar ik vraag me dus af waarom een tweedehands autostoeltje niet meer veilig is. Wat kan er precies kapot aan zijn?
    Ik zit nu een beetje op MP te kijken en dat zijn voor het gezicht allemaal prima stoeltjes. Is het echt waar dat ik deze beter niet aan kan schaffen en echt voor een nieuwe moet gaan kijken?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kan het vergelijken met een helm van een motor/scooter. Aan de binnenkant kan het materiaal gebarsten of beschadigd zijn. Wat je dus zo met het blote oog niet ziet. Een helm dient ook na 1 ongeluk vervangen te worden.

3. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    ik sluit me bij Athina aan........
    Een tweedehands kan wel maar dan moet je ZEKER WETEN dat er niets mee gebeurt is (familie/vrienden, geen onbekenden!).
    Mijn tip? Bezuinig niet op autostoeltjes!

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    op een grote auto stoel kan het wel.

maar een maxi cosi het zelfde als hier boven. wat je wel kan doen.als je via kennise eentje krijgt en die niet zo mooi vindt. eentje via mp en dan de hoes om zetten

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Voor een grote autostoel? Wat bedoel je hiermee?
    Een vervolg stoel op de maxi cosi? Dus een groep 1 of groep 2/3 autostoeltje zegmaar.
    Dan ben ik het namelijk niet met je eens, daarvoor geld bij een ongeluk precies wat Athina zegt.

Of heb je het over een gewone autostoel, waar jij en ik op zitten?
    Dan maakt het niet uit idd zolang ie maar goed geplaatst is en aan de eisen voldoet ;)!

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wat bedoel je daarmee? Het gaat namelijk om groep 1, 9-18 kilo. De kleine MaxiCosi is ie nu bijna uitgegroeid.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Naast het feit van die onzichtbare beschadigingen: plastic vergaat langzaam, of het nou op zolder staat of gebruikt wordt. Ik dacht dat er zo'n 5-7 jaar stond voor het gebruik van een maxicosi. Daarna moet het vervangen worden, omdat de makers niet kunnen garanderen dat het plastic nog genoeg stevigheid geeft bij een ongeluk..
    Dus je moet ook geen MC (of andere autostoel) kopen die al wat ouder is.

8. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb een paar maanden nieuwe maxi cosi's gekocht voor mijn kindjes en in de gebruiksaanwijzing staat dat ze vanwege het verouderen van het materiaal e.d. na 3 of 3,5 jaar vervangen dienen te worden.
    Dan zou je de maxi cosi dus niet eens voor je tweede kindje kunnen gebruiken, laat staan een tweedehands maxi coxi kopen op internet.
    Een maxi cosi kan ook al onveilig zijn zonder dat er ooit ongelukken mee zijn gebeurd ofzo, bijv door beschadiging van het materiaal. En zoiets kun je er aan de buitenkant helemaal niet aan zien. Zo'n stoeltjes staan vaak in de zon e.d. en dat is niet bevorderend voor het materiaal. Ik zou nog eerder een nieuwe merkloze autostoel kopen dan een maxi cosi tweedehands. Waarom kijk je niet eens bij Halfords, daar heb je vaak gunstige aanbiedingen.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik bedoel inderdaat groep 1 en 2

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Toevallig hebben wij daar afgelopen week ons autostoeltje gekocht. Nouja, 1 van de 2 alvast. Hij was 80 euro in de aanbieding. Van safety 1st. Nog niet heel goedkoop, maar het scheelt toch weer. En onze dochter zat er eigenlijk wel heel goed in :) , ondanks dat ze nog goed genoeg in de maxicosi past.

Deel Deze Pagina