wat denken jullie, verborgen reflux ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMel88, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Uiteraard ga ik een afspraakje met de HA maken. Maar wilde eens kijken of julie het mischien herkennen.

Eerst was het zo eens af en toe, maar nu heeft hij het sinds maandag al.

Als mijn zoontje zijn langere midag slaapje begint schrik hij in het begin steeds wakker. Soms gaat dit dan gepaard met smakken en sliken, maar dat is dus ook niet altijd.Hij is dan zo moe dat hij meteen weer in slaap valt om vervolgens weer zo wakker te schrikken. Hij heeft zelfs een keer gehad dat hij zich gewoon leek te verslikken ( erg eng als je je kind naar adem hoort happen), heb hem toen meteen overeind gehouden en hij zat me aan te kijken zovan he ik wilde slapen joh. Verder is het en heel vrolijk kereltje en heb ook zeker niet het idee dat hij pijn heeft. Ook heeft hij het alleeen in de middag en dat vind ik dus nog het meest vreemde.

Herkend iemand dit misschien ?

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Klinkt mij niet als reflux als ik eerlijk ben. direct weer in slaap vallen is er dan meestal niet bij namelijk. Kan best zijn dat er gewoon wat voeding omhoog komt waar hij zich dan in verslikt.

hoe lang daarvoor heeft hij dan een fles gehad?

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Vergeet niet dat de ademhaling nog heel onregelmatig is. Soms halen ze heel kort en snel achter elkaar adem of het allemaal niet goed zit maar wel dan is. Als ze zuch verslikken gaan ze meestal horsten (heb er hier 1 die nog wel eens gulzig is) en als ze benauwd zijn zit de adem in de borstkas ipv in de buik. Mij klinkt het ook niet als reflux maar buj twijfel altijd ff langs de ha gaan! Daar zijn ze voor ;)

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @beagle78:

Leek me inderdaad niet erg waarschijnlijk omdat hij het alleen in de middag heeft. Dacht zal het toch eens vragen aan de mama`s hier :). Hij krijgt BV en als hij gaat salpen is dat vaak toch wel zn 30 a 60 min verder.

@suzzert: klinkt eigenlijk heel logisch jouw uitleg :D. Ben ik meteen een stuk wijzer, wist dit nog niet. Thnx :D

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ow wat mij betreft mag hier een slotje op hoor. Heb mn antwoord, want denk dat suzzert gelijk heeft:D

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wat betreft ademhaling die is dacht met 3 mnd al gewoon regelmatig ...dat is alleen in het begin heel erg..echt newborn

maar verborgen reflux denk ik niet...waarschijnlijk heeft ie gewoon wel last van melk dat terugvloeit...en idd er niet uitspuugt maar gelijk door slikt...gewoon zn hoofdeinde goed schuin en na het drinken tijdje rechtop...dat scheelt enorm

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Graag gedaan ;) ik heb mijn ha regelmatig de oren van der hoofd gevraagd :p

En het kan inderdaad denk ik nooit kwaad om het bedje schuin te zetten en ff omhoog te houden na de voeding.

Deel Deze Pagina