Nu wel echt oorontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo dames,

Paar weken geleden vermoedde wij dat onze zoon oorontsteking had. Dat bleek, gelukkig, niet zo te zijn. Wel slijm in de longen. Goh, wanneer heeft hij dat niet? We weten zo onderhand niet beter en de huisarts doet er toch niks mee. Op advies van HAP zijn we hem sindsdien gaan puffen en neusspray (zoutoplossing) geven. Het is een paar dagen goed gegaan, maar nu beginnen we weer van voorafaan.

Kind heeft inmiddels in 1 maand tijd 3 keer koorts (38,5+) gehad. Eerste keer buikgriep, tweede keer weer slijm in zijn longen, derde keer sinds gistermiddag.

De huisarts heb ik vanmorgen gebeld, want word doodmoe van de koorts en mijn vrije dagen zijn inmiddels bijna op door dit euvel (fijn hoor, vriend in de buitendienst en opa's en oma's die geen tijd hebben). Begrijp mij niet verkeerd, ik blijf met liefde thuis hoor, maar ik vind het zo sneu voor mijn zoon, die zich iedere leer zo beroerd voelt.

Back to topic, Huisarts vanmorgen gebeld vanwege zo vaak koorts in een maand tijd. Het is niet accuut (hij eet redelijk, drinkt voldoende om 4 plasluiers per dag te hebben en is vrolijk) dus mogen donderdag langs komen (voor vervangend arts is het niet iets accuuts voor;) zei ik vanmorgen ook tegen assistent).

Maar nu het volgende. Vanmiddag zag ik bij zoonlief dat er prut uit zijn linkeroor komt. Een beetje slijm, groen/geel vochtig iets. Sinds gister peutert hij zelf IN zijn oor (zit niet aan oorschelp maar in de oorschelp). Hij heeft nu 38,8 koorts zonder zetpil (advies van assistent is om geen zetpil te geven overdag zodat zijn lichaam zelf vecht tegen de bacterieën en hij heeft ook echt niks gehad met koorts want ik heb dezelfde gedachte).

Hij huilde wel toen ik hem neerlegde op zijn rug vanmorgen om zijn luier te verschonen. En ook direct toen ik hem in bed legde. Na een uur slapen werd hij overstuur wakker.

Net heb ik met een wattenstaafje speciaal om oren schoon te maken het prut uit zijn gehoorgang schoongemaakt. En toen ging het wel met liggen. Kan dat? Of is dat toeval?

Alvast bedankt.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Klinkt wel als oorontsteking... (al heb ik er geen ervaring mee tot nu toe..*afkloppen*)
    Als er prut uit het oor komt is het zich wel aan het ontlasten, maar zou er toch mee naar de HA gaan of opnieuw overleggen wat te doen.
    Als hij antibiotica nodig heeft is het toch wel fijn om zo snel mogelijk te beginnen voordat je echt achter de feiten aan loopt lijkt mij....
    Beterschap!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als er zooi uit het oortje komt dan heeft de ontsteking een weg naar buiten gevonden, je kunt er mee naar de huisarts gaan maar dan krijg je waarschijnlijk geen AB (hier tenminste)

Ik zou trouwens wel gewoon pcm geven als je ziet dat hij er last van heeft..

4. sweetchocolate

Kort na het typen van dit berichtje toch maar inderdaad de assistent van de huisarts gebeld (je krijgt nooit de huisarts zelf). En zo te horen klonk het als assistent inderdaad als een oorontsteking. Het is een goed teken dat er nu prut uit zijn oor komt, dan komt het los waardoor de druk afneemt. Grote kans volgens de assistent dat zijn koorts nu ook gaat zakken (en mama hoopt stiekem dat het ook weg blijft).

Ik hoef er niet speciaal met hem voor langs te komen, de huisarts doet er toch niks aan. Het kan wel een week tot zelfs een maand duren voordat de troep weg is (de maand is wel in uitzonderlijk geval vertelde de assistent).

Voor nu lijkt hij er geen last van te hebben, hij slaapt nog steeds. Wordt niet overstuur wakker.

Sandraske, hoelang duurde het voordat je merkte dat de oorontsteking begon af te nemen? Klopt het, zodra er prut komt uit het oor en dat het dus los komt, dat de koorts snel gaat afzakken? Hoelang duurde het voordat de koorts is gezakt?

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zodra er troep uit het oortje kwam, begon de koorst inderdaad te dalen en was met een dag of twee helemaal weg..

Maargoed ze heeft maar 1 keer ontsteking gehad zonder AB, de andere 3 keren hebben we wel AB gehad omdat ze dubbele oorontsteking had (zonder troep uit oor toen nog) en onze dochter heeft risico op koortsstuipen dus geven ze eerder AB zodat koorts sneller zakt..

Neus goed open houden en eventueel chamodent druppels geven, geeft beiden verlichting voor de oortjes..

6. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Het lijjt wel op oor ontsteking.. Arm ding.. Succes en sta er morgen op dat ze echt iets gaan doen.. Weet hoe het voel helaas

7. sweetchocolate

#7 sweetchocolate, 17 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2012
    Gelukkig heeft mijn zoon nog nooit een koortsstuip gehad, dus zal dus ook daarom denk ik ook geen AB krijgen.

Chamodent zal ik ook halen. Zag ook dat het goed is voor doorkomende tanden en kiezen. Bedankt voor de tip!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Graag gedaan, ik zag ook in de bijsluiter dat het goed helpt bij oorpijn.:D

9. sweetchocolate

Apotheker vond het maar raar dat het ook voor de oren kon. Haha, nou, het staat er toch echt op:D

Half uur voor het eten gegeven. Nou dat vond hij lekker dat spul. Haha, zal wel zoet zijn;)

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    haha grappig dat apotheker dat niet wist! Het is heel zoet volgens mij..

11. sweetchocolate

Zoals de meeste van dat soort dingen:) Ach als het maar werkt.

Deel Deze Pagina