Hoi meiden, Kun je te strak inbakeren met een pacco inbakerdoek? Als ik op internet zoek naar te strak inbakeren lees ik alleen dat het niet te strak om de heupjes mag en dat je niet te los mag inbakeren met risico loswurmen. En te los en te strak allebei risico wiegendood verhoogt maar ja ik weet dus niet wat te los of te strak is... Pacco zit sowieso los om de heupen. Weet iemand meer? Dankjewel!
De pacco hoort strak dat is juist de bedoeling van die doeken. Mijn dochter sliep er heerlijk door. Ik legde haar in de doeken en dan strak over haar heen op t andere klittenband.
Te los merk je vanzelf, als je je kindje vindt met de hand onder de kin in plaats van gestrekt naast het lijfje.
Qua met de heupen kan sowieso niet te strak omdat t om de heupen benen een zak is, weet ik me te herinderen, en de armen te strak, volgens mij wou dat ook niet als jij gewoon normaal stevig klitterband vastmaakt is er niks mis, niet gaan aansnoeren natuurlijk, maar dat zal he kleine ook vast wel aangeven dat t net fijn zit
Te strak inbakeren kan in principe wel. Het is belangrijk dat een kindje zich niet kan loswurmen, maar te strak is natuurlijk niet prettig voor de baby. Waarschijnlijk zal het niet zo snel gebeuren dat je te strak inbakert, een moeder zal dat meestal van nature wel goed doen. Maar als je als moeder twijfelt, zou ik advies vragen bij het consultatiebureau, zij kunnen laten zie hoe je je kind goed kunt inbakeren. Om de heupjes zal de pacco niet te strak zitten, het pacco-model heeft juist ruimte bij de benen. Veel succes! Angela VeiligheidNL