is dit eczeem?( foto volgt nog ) krijg hem niet geladen. mijn zoontje van 6 maand heeft nu sinds 2 weken allemaal rode geirriteerde huid beetje kringvormige bukltjes met in de binnen kant wat geliger ( het zijn geen puistjes ) . ik dacht zou hij een allergie gekregen hebben voor zwitsal. dus ik ben daar een paar dagen geleden mee gestopt en op neutral overgegaan. ( heb wel ook de neutral creme gesmeerd maar zag dat daar wel iets wat in zit maar minimaal ) tot nu toe zie ik geen verbetering maar lijkt het weer toe te nemen. hij heeft het enkel op zijn gezicht. ( en wat billenuitslag mar mischien staat dat er los van ) wat zou ik nog kunnen proberen? ander wasmiddel?
de huisarts heeft pas volgende week tijd dus dacht vraag het eerst even hier. heb er inmiddels een foto van. Bekijk bijlage 351992
Als het echt droog is smeer ik er altijd wat vaseline of zinkzalf op. Als het aanhoudt of pijnlijk is zou ik even langs de huisarts gaan.
maar zit daar ook niet iets van parfum of dergelijke in? ik heb namelijk het vemoeden dat hij het daardoor krijgt. mag sudocreme er ook op? ( bepathem vind ik nooit zoveel doen. )
Ik werk in het ziekenhuis. Zink in zinkzalf droogt uit (dat is de werking), dus die mag je niet op al droge plekken gebruiken. Soducreme heeft ook een uitdrogende werking. Je mag het wel voor vochtletsel gebruiken, dus bij uitslag voor vocht zoals luieruitslag. Ik raad jou voor nu een vette zalf aan als het echt droge huid is. Ik smeer hier op de eczeemplekken purol... maar heb nu het echte spul vanuit het ziekenhuis meegenomen: proshield (apotheek). Even kijken wat dat doet, want purol werkt al goed. Maar ik denk dat porul poriën afsluit, dus is niet voor lange tijd te gebruiken.
ow hihi heb er net sudocreme op gesmeerd oeps. ik dacht als dat voor luieruitslag werkt waarom dan niet op gezicht. ik smeer ook vaak sudocreme op smetvlekken en dat werkt ook. maar inderdaad wat jij zegt het droogt er waarschijnlijk van uit. ik had ook al bepanten erop gesmeerd want dat is ook vettig. maar ik had het idee dat hij daar juist weer soort vetbultjes van krijgt.dus ik weet het nog niet goed.. ik gebruik nu geen zwitsal meer. ( zag gisteren bij de billendoekjes gelijk uitslag en die dag daarvoor had ik parfumvrije en daar had hij dus geen uitslag van. of het is toeval. ) van de badproducten gebruik ik nu een weekje geen zwitsal meer maar neutral. maar daar zie ik ook nog niet echt verschil in.( ik twijfel dus of het de zwitsel was waar hij eczeem van heeft gekregen. want zou het dan nu niet weg moeten trekken als het daar aan lag?